Citat:
Ursprungligen postat av
BarnsligaBengt
Så det är en ren slump då att han blåser av just när Gakpo närmar sig? Ledsen men det håller inte.
Du var inne på rätt förklaring tidigare.
Det som sker är att Taylor inser att han orsakat förvirringen som gjort att Areola tror att han fått frispark. När Gakpo närmar sig vill Taylor inte hamna i den pinsamma sitsen att ha orsakat ett mål på grund av ett missförstånd, så han försöker maskera det genom att kalla in läkarteamet. Case closed.
Nej, men jag menar att det inte är det huvudsakliga misstaget, om man nu ska peka på vad som gått snett i hela sekvensen. Misstaget är i så fall att han inte dömt frispark antingen i första läget (där det i stället lämnas fördel), eller när den fördelen inte utnyttjas.
Sen är det som du säger, han täcker upp det misstaget genom att backa och liksom säga "stopp vi tar om det, ge läkarvård pga incidenten tidigare". Jag tycker att det är förmildrande om det är så att han fått det i örat av en kollega att Areola legat skadad - om han själv har sett hela det förloppet och inte agerat på det så är det ytterligare ett misstag. Domare brukar ju annars vara ganska snabba på att skicka in läkarteam när målvakter är skadade.
Nu sitter vi bara här och spekulerar, så case closed - absolut inte. Ingen skulle hur som helst förlora något på att ljudupptagning från domarna släpps i det här skedet så jag hoppas att det sker. Osannolikt, men det skulle visa på försök till lite transparens i alla fall.
Dråplig situation och olyckligt i vilket fall som helst för Taylor som är en het kandidat till årets CL-final och säkerligen fina slutspelsmatcher i EM i sommar. Han har kanske inte råd med hur mycket kontroverser som helst för att behålla den positionen.