2024-04-06, 19:56
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
JWP med säsongens mål?

Tycker det är något speciellt med hörnor som går direkt i mål och JWP har ju foten för att göra det. Brukar ju inte hända så ofta trots att det i regel är kaos runt målvakten, dock får jag känslan av att det mer beror på att få spelare vågar försöka det (för om målvakten plockar bollen lätt så är det snabb kontring) än att det är svårt i sig att få till den skruven.
Citera
2024-04-06, 20:01
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tycker det är något speciellt med hörnor som går direkt i mål och JWP har ju foten för att göra det. Brukar ju inte hända så ofta trots att det i regel är kaos runt målvakten, dock får jag känslan av att det mer beror på att få spelare vågar försöka det (för om målvakten plockar bollen lätt så är det snabb kontring) än att det är svårt i sig att få till den skruven.
Det är väl också för att om gör det några gånger så är motståndarna beredda på det? Det måste ske sällan för att fungera typ..

Jag tycker det där är snyggare än en lyckoträff som sitter i krysset eller liknande.. JWP kan säkert göra om det där 8-9/10 medans Garnarcho inte sätter 1/10 om han får försöka igen. Skickligheten måste spela in tycker jag..
Citera
2024-04-06, 21:17
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Om det är så jävla enkelt att gå obesegrade genom en säsong kan man ju tycka att lite fler skulle ha lyckats med det. I slutändan kokas det ju ner till en enorm vilja att inte förlora. Man måste hata att förlora. Uppenbarligen inte många lag som haft det drivet i sig genom åren

Runt 60 europeiska lag har gått obesegrade genom sina ligor sen 1990.
Citera
2024-04-06, 21:22
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Runt 60 europeiska lag har gått obesegrade genom sina ligor sen 1990.

Jajo, men nu pratar vi om England. Funnits många bra lag genom åren som inte lyckats med det.
Citera
2024-04-06, 21:30
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Jajo, men nu pratar vi om England. Funnits många bra lag genom åren som inte lyckats med det.

England är en del av Europa.
Klart det är speciellt att gå obesegrade, ingen annan har gjort just den bedriften i landet. Men om ett lag skulle förlora en match och vinna resten så är det en större prestation än Invincibles, händelsen/laget skulle bara inte få ett lika fräsigt epitet.
Även trippeln och dubbeln är större, eller en CL-titel.
Citera
2024-04-06, 21:57
Medlem
Gantss avatar
De Zerbi är en riktig loser tränare. Kaxxar sig i pressen men kan inte leverera. Alla lag i PL har haft spelare skadade, vissa har t.o.m haft viktigare spelare borta än längre tid (Chelsea , Pool, Newcastle m.fl).

En jävla fraud och jag har honom som årets flopp. Och det ska vara en tränare som ska ta över Pool, Bayern, Barca etc
Citera
2024-04-06, 22:56
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
(FB) Allt om engelsk fotboll 22/23

(FB) Allt om Engelsk Fotboll 2021/2022

(FB) Allt om Engelsk fotboll 2019/2020

Sen kan man lägga till att Gerrard & Rodgers gjort det med Rangers & Celtic i Skottland fast Skottland är ju England sägs det.
Att du orkar.. Nu får du snart bevisa vem som någonsin sagt att Skottland är England och om man kan ta det på allvar

Har du sett drömmålet från JWP än?
Citera
2024-04-06, 23:16
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
De Zerbi är en riktig loser tränare. Kaxxar sig i pressen men kan inte leverera. Alla lag i PL har haft spelare skadade, vissa har t.o.m haft viktigare spelare borta än längre tid (Chelsea , Pool, Newcastle m.fl).

En jävla fraud och jag har honom som årets flopp. Och det ska vara en tränare som ska ta över Pool, Bayern, Barca etc
Sett många förståsigpåare som minsann ska förminska De Zerbi denna säsongen. Oförtjänt. Men det är ju en klassiker med tränare som överpresterar och sen får överdrivna förväntningar på sig. 10a är sett till förutsättningarna ungefär där man ska befinna sig. Godkänt Europaäventyr i tuff grupp och tuff slutspelslottning.

Spelmässigt presterar man ofta bättre än resultat och ligger i topp kring offensiv statistik. Man har haft enorma skadebekymmer. Blir bara löjligt när du jämför med dom lagen som spenderat MILJARDER på att bygga stora trupper. Samtidigt som Brighton säljer för miljarder för att visa upp fina och hållbara ekonomiska siffror. Killen är allt annat än säsongens flopp eller en fraud.
Citera
2024-04-06, 23:24
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Att du orkar.. Nu får du snart bevisa vem som någonsin sagt att Skottland är England och om man kan ta det på allvar

Har du sett drömmålet från JWP än?
Citat:
Varför menar du att det är så otroligt dumt att Storbritannien är en union..? Så man har alltså inte varit i England om man reser till Skottland?
Du får googla textförfattaren.

Några ord som om fotboll så inlägget står sig.
Imorgon vankas derby ett av dom största i världen och om Klopp inte gjort hemläxan ordentligt denna gång kommer jag bli djupt besviken. Ett läge, högsta och spela skjortan av motstånd.
Citera
2024-04-06, 23:48
Medlem
EnLitenFryss avatar
Jaha, noll hjälp från Palace och Brighton, trots att det började så bra för Palace. Väntat, men man hoppades såklart. Psykologiskt en jävla boost att veta att motståndarna tappat, istället för att veta att man måste vinna för att ta tillbaka ledningen. Vinna borta på Old Trafford gör man inte på beställning, oavsett vad.

Min tanke var tidigare i veckan att Unitedfansen kommer inte acceptera parkerad buss imorgon, men som landet ligger nu tror jag att de gör det. Skadorna, United nästan borta från topp5, chans att förstöra Liverpools chanser...

Det luktar parkerad buss och gå på kontring med Garnacho/Bruno/dansken, med Rashford som ett kontringsalternativ med.

Som LFC-supporter hoppas man att Liverpool kan knäcka det decimerade försvaret tidigt, och sen ligga på rulle när United fortsätter gå framåt - som 7-0 häromåret. Men mest av allt hoppas vi på 3p, så Arsenal och City får fortsätta jaga.

Det blir skoj!
Citera
2024-04-06, 23:55
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Du får googla textförfattaren.

Några ord som om fotboll så inlägget står sig.
Imorgon vankas derby ett av dom största i världen och om Klopp inte gjort hemläxan ordentligt denna gång kommer jag bli djupt besviken. Ett läge, högsta och spela skjortan av motstånd.

4-3 till United igen alltså.. Inte mig emot!
Citera
2024-04-06, 23:57
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jaha, noll hjälp från Palace och Brighton, trots att det började så bra för Palace. Väntat, men man hoppades såklart. Psykologiskt en jävla boost att veta att motståndarna tappat, istället för att veta att man måste vinna för att ta tillbaka ledningen. Vinna borta på Old Trafford gör man inte på beställning, oavsett vad.

Min tanke var tidigare i veckan att Unitedfansen kommer inte acceptera parkerad buss imorgon, men som landet ligger nu tror jag att de gör det. Skadorna, United nästan borta från topp5, chans att förstöra Liverpools chanser...

Det luktar parkerad buss och gå på kontring med Garnacho/Bruno/dansken, med Rashford som ett kontringsalternativ med.

Som LFC-supporter hoppas man att Liverpool kan knäcka det decimerade försvaret tidigt, och sen ligga på rulle när United fortsätter gå framåt - som 7-0 häromåret. Men mest av allt hoppas vi på 3p, så Arsenal och City får fortsätta jaga.

Det blir skoj!

Jag avundas inte er Liverpool-fans imorgon. Från vårt perspektiv är säsongen körd, enda vi har att leva för är en potentiell FA-Cup (lär inte hända om vi får City i finalen t.ex.) CL anser jag kört, spelar ingen roll om vi tar 3p mot Liverpool för vi kastar bort poäng mot skitklubbar (i sammanhanget) som Fulham och Brentford t.ex. Så i princip inget för oss att spela för mer än hedern / samt ETH för sitt jobb, att stoppa rivalen Liverpool från att vinna PL är väl det enda. Liverpool däremot måste ta 3p även om det är bortaplan.

Känns för övrigt som Liverpool varit storfavoriter i denna matchen senaste 2-3 åren men det har ju ändå inte gått enligt planerna så ofta. 4-3 i cupen nyligen, men blev ju 0-0 i december på Anfield. Liverpool storfavoriter imorgon men känns som den typen av match där Liverpool antingen får det väldigt svårt och eventuellt poängtapp, eller så går allt Liverpools väg (då menar jag inte domarna utan att de får rätt flyt in i matchen med tidigt mål osv) och det kan rinna iväg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in