2024-04-26, 18:13
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Premier League chefen Richard Masters säger att Manchester City kommer höras i närtid angående anklagelsen om brutna regler.

https://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/football-news/man-city-115-charges-full-29067355
Ypperligt exempel till varför hela Premier League borde sättas i karantän, och portas från Champions League, Europa League osv.
Citera
2024-04-26, 19:08
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ypperligt exempel till varför hela Premier League borde sättas i karantän, och portas från Champions League, Europa League osv.

Varför ska lag som inte fuskat straffas av City och Chelseas handlingar? Borde gälla det samma för La Liga och Serie A också, då både Barca och Juve mutat domare.
Citera
2024-04-26, 19:35
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Han har sagt en del konstiga saker det senaste vilket får mig att tro att han kommer få kicken, eller iaf är väldigt nära (kanske att FA-Cup finalen avgör hans öde). När tränare börjar slå sig själva för bröstet och prata om vad de gjort så brukar det ju vara varningslampor, t.ex. varje gång Mourinho varit på väg ur en klubb. Han har dock inte fel just angående finalerna. Skulle Man Utd vinna FA Cupen i år (inte för att jag tror det men vem vet?) så kan vi landa i ett scenario där vi summerar de senaste 2 åren med att Man Utd vunnit ligacupen och FA cupen och t.ex. Arsenal har inte vunnit något alls förrutom Community Shield. Ändå skulle nog många hellre ha en stabil ligasäsong och sluta 2a än att vara mediokra och plocka en cup.

Titlar väger tungt i slutändan ändå. Finns fortfarande folk som pratar om Mourinho's tid i Man Utd som något positivt trots att jag som supporter mest minns att jag inte ville kolla på matcherna för det var riktigt tråkigt spel, Mourinho var oftast sur redan innan matchen och det var begravningsstämning över allt. Men visst han plockade Europa League och ligacupen i Man Utd. Under Ole så var spelet lite roligare, klubben var mer underhållande att följa men titlarna uteblev. Ten Hag kanske stannar på ligacupen bara, eller så blir det en FA cup också. Den stora frågan är ju hur man ska bli bättre i ligan dock.

Personligen säger jag som jag sagt tidigare, jag har börjat tappa mitt tålamod med Ten Hag men mitt största problem med att sparka honom är just att tränarna vi kopplas med känns sämre, eller i bästa fall på samma nivå. Det viktiga är att göra sig av med flertalet spelare som inte presterat på år och att göra bra värvningar för att ersätta dessa. Hade lätt kunnat rensa ut 10-12 spelare som inte presterar eller har en framtid i klubben. Såklart kommer detta inte hända på en sommar. Men jag känner inga stora förhoppningar till att De Zerbi eller Potter skulle komma in och få Rashford att bli en duglig PL spelare igen, eller få ett mittfält med Mctominay-Eriksen att helt plötsligt klicka. Det enda positiva i dagsläget är ju att förändringar sker bakom kulisserna och att vi förhoppningsvis får in personer som likt hur Edu har transformerat Arsenal kan transformera Man Utd med bra värvningar som inte kostar skjortan.

Håller med dig att det var helt rätt att gå vidare från De Gea men förra sommaren spenderades 60m på Onana och 70m på en skadebenägen Mount och med facit i hand så är det ca 130m som känns helt bortkastade i dagsläget.

ETH börjar påminna lite om hur Conte betedde sig sista säsongen i Spurs, fast inte lika illa ännu. Conte sa ju saker enbart för att få sparken kändes det som, ETH verkar säga saker han verkligen tror på själv. Är det för att försöka höja spelarnas självtro eller att få dom att själva vilja prestera bättre?! Samtidigt kan det få motsatt effekt att spelarna tänker att vafan är det här för tränare som är nöjd med var vi är nu. Mount-värvningen tyckte jag verkade vara vettig från början, men nu i efterhand så känns det som att ETH har ingen aning om hur han ska spela med honom. Mount var ändå jävligt bra för Chelsea i omgångar.

Ja, alla mina United-polare pallade inte heller med att titta på United under Mourinhos tid. Det är hemsk fotboll samtidigt som du säger så verkade Mourinho allmänt trött på fotboll och intervjuer/presskonferenser var enbart negativt känslor att se på.

Som du säger så behöver United göra samma omstart som Arsenal har gjort. För varje transferfönster måste dom bli av med dödköttet som inte levererar eller har levererat på länge. Edu lät ju spelare gå gratis för att lätta på lönelistan samt att vissa blev mer av ett problem, spelare som ändå spelat mycket senaste åren: Sokratis, Özil, Mustafi, Willian, Auba m.m. Sedan har dom långsamt rensat ut lite dåliga spelare och ersatt med bättre/rätt spelare. United behöver också en sådan plan för att göra om hela klubben, få in spelare som verkligen bryr sig och vill spela för klubben och inte för lönen. Men det krävs rätt sportchef, ägare samt tränare för att få det att fungera - för likt Artetas resa så kommer det ta tid och dom kommer få mycket skit/dåliga resultat innan det vänder till positivitet.
Arteta har en FA-cuptitel, det var också under hans första månader och det var Emery som ledde laget i dom första matcherna. Men som du säger sedan dess har det inte varit något sedan dess, men alla kan väl se att dom enbart blir bättre för varje säsong och större titlar är inte långt borta.

Jag hoppas det vänder för United för jag saknar dom stora matcherna mellan Arsenal och United.
Citera
2024-04-26, 19:38
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Varför ska lag som inte fuskat straffas av City och Chelseas handlingar? Borde gälla det samma för La Liga och Serie A också, då både Barca och Juve mutat domare.
Räcker att lagen ägs av världens avskum. Vad var det dom nu sa under Brexit? Leave means leave.
Citera
2024-04-26, 20:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Har du svängt angående legohead?

i engelska tråden från 2021 hittade jag på 1 minut 4 öknamn som du kallade Arteta. Under samma minut vädrade du dit hat gentemot pep wannaben och hur värdelös han var.

Du är ett patetisk svin och nolla ingen här tror du håller på arsenal så snälla lägg ner ditt trollande.
(Jag ger i vanliga fall inte ngn uppmärksamhet öht till småtroll men gör här, för engångsskull, ett undantag)

För det första, så var det (som tidigare nämnt) en hel del rykten om att Arteta var nära sparken under hösten/vintern 2021. Och det var då häftiga skriverier om 2x managers som aktuella för AFC, Antonio Conte och Brendan Rodgers.

För det andra, så var jag (liksom de flesta av världens alla Gooners) lite less på Arteta (Legohead) under 2021/22, och ville då se en etablerad toppklassmanager som Arsenal boss. Men turligt nog, så visade Kroenke & co tålamod gentemot Arteta, och i dag så är jag bara jäkligt nöjd över att han är våran boss.

För det tredje, så var det jag skrev ang Conte och spurs endast nåt som jag läste på sociala medier. Så det är inte relevant öht.

Annars så har jag varit Arsenal-fan innan du blev född, och jag kan lugnt konstatera att jag sitter på mer kunskap om fotboll än vad du eller ngn i din närhet nånsin kommer att ha.
Citera
2024-04-26, 20:46
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag hoppas det vänder för United för jag saknar dom stora matcherna mellan Arsenal och United.

Jo jag håller med! Sen en poäng jag glömde nämna som jag vill understryka inte är en bortförklaring men det förtjänar ändå att tas upp och det är skadorna. Ja, alla lag har skador men det har varit riktigt illa. Det är inte heller så att spelare är borta några matcher utan månader i följd. Bara denna säsongen så har Martinez i princip missat hela säsongen (har gjort kanske en handfull framträdanden max), Mount som jag nämnde innan har varit mestadels borta, Martial har varit borta mycket, Malacia har missat hela säsongen, Shaw är borta mer än han spelar och även spelare som Varane, Lindelöf och Casemiro har haft skadeperioder fram och tillbaka.

På den punkten önskade man att alla spelare var som Bruno Fernandes för han har väl typ knappt missat en match pga skada sen vi köpte honom.
Citera
2024-04-26, 20:52
Medlem
Drickbacks avatar
Har lite svårt att tro honom. Håller ni fans med honom?

Ten Hag: “I can see that Man United fans are behind us always”.

“We are entering Old Trafford, I heard the reception. Wednesday was louder than I have heard. Also away: always supportive, backing the team and there is a very good connection between the team and the fans”.
Citera
2024-04-26, 21:33
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jo jag håller med! Sen en poäng jag glömde nämna som jag vill understryka inte är en bortförklaring men det förtjänar ändå att tas upp och det är skadorna. Ja, alla lag har skador men det har varit riktigt illa. Det är inte heller så att spelare är borta några matcher utan månader i följd. Bara denna säsongen så har Martinez i princip missat hela säsongen (har gjort kanske en handfull framträdanden max), Mount som jag nämnde innan har varit mestadels borta, Martial har varit borta mycket, Malacia har missat hela säsongen, Shaw är borta mer än han spelar och även spelare som Varane, Lindelöf och Casemiro har haft skadeperioder fram och tillbaka.

På den punkten önskade man att alla spelare var som Bruno Fernandes för han har väl typ knappt missat en match pga skada sen vi köpte honom.

Ja det är en jäkla skillnad på Uniteds försvar med Martinez mot hur det är utan honom, han styr verkligen upp försvaret genom att göra arbetet. Tyckte värvningen av Varane var konstig från början då han haft problem överallt i kroppen under tiden i la liga, tänkte dom att kroppen skulle palla med PL bättre? Kändes som att dom värvade honom enbart för hans namn..

Haha ja det är sjukt hur vissa spelare aldrig skadar sig.
Citera
2024-04-26, 21:34
Medlem
Drickbacks avatar
Säsongens lag i @EASPORTSFC FC24

Alisson

Van Dijk, Saliba, Gabriel, White, Estupiñán

De Bruyne, Rice, Rodri, Foden, Palmer, Garnacho, Mac Allister

Haaland, Salah, Saka, Son, Diaz, Waktins, Nkunku

https://www.ea.com/games/ea-sports-fc/fc-24/ultimate-team/tots/premier-league?isLocalized=true

Stopp! Skjut inte budbäraren
Senast redigerad av Drickback 2024-04-26 kl. 22:32.
Citera
2024-04-26, 21:42
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Säsongens lag i @EASPORTSFC

Alisson

Van Dijk, Saliba, Gabriel, White, Estupiñán

De Bruyne, Rice, Rodri, Foden, Palmer, Garnacho, Mac Allister

Haaland, Salah, Saka, Son, Diaz, Waktins, Nkuku

https://www.ea.com/games/ea-sports-fc/fc-24/ultimate-team/tots/premier-league?isLocalized=true

Stopp! Skjut inte budbäraren
Nkuku?
Citera
2024-04-26, 21:43
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Nkuku?
Edit:

Du menade nog stavningen, ändrat nu.
Citera
2024-04-26, 21:45
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Hmm hmm läs sista raden
Haha, bara undrar om du skrivit rätt där? Kudus med många fler borde vara före?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in