2024-04-26, 12:04
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Vet att Bruno Fernandes mest får skit pga sitt uppförande på planen, dvs ramlar lätt, gnäller på domaren, och bara hela hans uppsyn när han står där med rått-tänderna framme och vevar med armarna över något. Men känns ändå som folk underskattar hans slutprodukt och hans siffror i mål och assist är egentligen helt sjuka och överskuggar flera andra spelare som folk nog anser är bättre. Hade han spelat i ett bättre Man Utd lag, eller under Ferguson t.ex. så hade han nog rankats däruppe med de bästa mittfältarna som spelat i PL.

Sen kan man bli frustrerad över hur han agerar i vissa matcher också såklart.

Just av hans prestationer på planen som jag tog med honom på min lista, du får gärna svara vilka du tycker. 😬

Fernandes är urtypen av spelare som du gillar i ditt eget lag(kanske inte allt han gör), men resten av ligans fans tål honom inte.
Citera
2024-04-26, 12:20
Medlem
jontepsgs avatar
Ronaldo's ego slutar aldrig att förvåna mig, att hellre sitta hemma och se matcher än att hjälpa sitt lag från bänken är fan galenskap.

https://www.express.co.uk/sport/football/1892604/Man-Utd-news-Cristiano-Ronaldo-Ralf-Rangnick
Citera
2024-04-26, 15:36
Medlem
jontepsgs avatar
Hur nöjda är United-supportrarna med ETH senaste citat? Att han tagit united till 4 cupfinaler på 2 år varav en ligacupvinst, och att det media skrev om Uniteds tapp mot Coventry var pinsamt. Standarden i Manchester United är och kommer alltid vara att slåss om ligatitlar(även om det känns långt borta just nu). Att nöja sig med liga- och fa-cupfinaler känns lite som Wengers "top-4 trophy". Eller?

https://www.facebook.com/share/v/d9f1mr3mJAEKvGuh/
Citera
2024-04-26, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Hur nöjda är United-supportrarna med ETH senaste citat? Att han tagit united till 4 cupfinaler på 2 år varav en ligacupvinst, och att det media skrev om Uniteds tapp mot Coventry var pinsamt. Standarden i Manchester United är och kommer alltid vara att slåss om ligatitlar(även om det känns långt borta just nu). Att nöja sig med liga- och fa-cupfinaler känns lite som Wengers "top-4 trophy". Eller?

Killen är delusional, han har ingen spel idé eller något märker man. Hans värvningar han har gjort har varit fel från början, fokusera helt fel på fel positioner etc, bortförklaringar om de går dåligt. Verkar inte kunna hålla ihop truppen överhuvudtaget.
Citera
2024-04-26, 16:09
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vembryrsigfan
Killen är delusional, han har ingen spel idé eller något märker man. Hans värvningar han har gjort har varit fel från början, fokusera helt fel på fel positioner etc, bortförklaringar om de går dåligt. Verkar inte kunna hålla ihop truppen överhuvudtaget.

Japp, han börjar tappa greppet helt nu också. Hans citat/utspel blir bara konstigare och konstigare.
Citera
2024-04-26, 16:13
Medlem
Citat:
Japp, han börjar tappa greppet helt nu också. Hans citat/utspel blir bara konstigare och konstigare.

Jo bara värvningarna av Antony samt Onana (Att låta De Gea lämna) är ju bara rent idiotiskt, han har ju verkligen ingen plan med va han gör
Citera
2024-04-26, 16:45
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Jo bara värvningarna av Antony samt Onana (Att låta De Gea lämna) är ju bara rent idiotiskt, han har ju verkligen ingen plan med va han gör

Att De Gea fick lämna anser jag vara ett vettigt beslut, snubben satt på sjuk lön och visst kunde han fortfarande ha bra matcher men annars har han riktigt dåliga fötter. Att inget lag värvat honom som free agent är lite mysko, antingen är det hans lönekrav alt. hans ego som inte vill gå till vilken klubb som helst. Onana hade fungerat i ett lag med ett fungerande försvar, vilket united inte har. Och ETHs prio borde ha varit att fixa försvaret, visst mycket skador på Varane (vilket alls visste när han värvades), sen otur med Martinez som annars är riktigt bra. Att dom inte värvade en DM för nutid och framtiden istället för Casemiro är också ett konstigt beslut.

Men värvningen av Anthony är fan galen, det hade varit bättre att värva Jesper Karlsson som dominerade i Holland just då.
Citera
2024-04-26, 16:47
Medlem
Citat:
Att De Gea fick lämna anser jag vara ett vettigt beslut, snubben satt på sjuk lön och visst kunde han fortfarande ha bra matcher men annars har han riktigt dåliga fötter. Att inget lag värvat honom som free agent är lite mysko, antingen är det hans lönekrav alt. hans ego som inte vill gå till vilken klubb som helst. Onana hade fungerat i ett lag med ett fungerande försvar, vilket united inte har. Och ETHs prio borde ha varit att fixa försvaret, visst mycket skador på Varane (vilket alls visste när han värvades), sen otur med Martinez som annars är riktigt bra. Att dom inte värvade en DM för nutid och framtiden istället för Casemiro är också ett konstigt beslut.

Men värvningen av Anthony är fan galen, det hade varit bättre att värva Jesper Karlsson som dominerade i Holland just då.

Jo de kan stämma men Onana, har ju verkligen varit en dålig värvning, han har gett bort alldeles för mycket poäng och mål genom onödiga saker. Problemet är som du säger, han fixa inte delar av laget som behövdes fixas så
Citera
2024-04-26, 16:50
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Jo de kan stämma men Onana, har ju verkligen varit en dålig värvning, han har gett bort alldeles för mycket poäng och mål genom onödiga saker. Problemet är som du säger, han fixa inte delar av laget som behövdes fixas så

Exakt. Just nu känns det som att varje lagdel är som egna små lag som inte samarbetar med varandra. Målvakt och försvar sköter sig själva, mittfältet gör det dom vill och oftast är det att ge Fernandes bollen eller spela ut på kanterna så får anfallet springa på dom bollar som kommer - och som kan komma åt vilket håll som helst. För en neutral är det jävligt underhållande att se Uniteds matcher, men jag lider med mina United-vänner.
Citera
2024-04-26, 16:54
Medlem
Citat:
Exakt. Just nu känns det som att varje lagdel är som egna små lag som inte samarbetar med varandra. Målvakt och försvar sköter sig själva, mittfältet gör det dom vill och oftast är det att ge Fernandes bollen eller spela ut på kanterna så får anfallet springa på dom bollar som kommer - och som kan komma åt vilket håll som helst. För en neutral är det jävligt underhållande att se Uniteds matcher, men jag lider med mina United-vänner.

Haha jo jag vet, även om. man leder med 3 mål med under 20 min kvar kan man inte vara säker eller när man leder på tilläggstid och förlorar ändå. Allt kan hända
Citera
2024-04-26, 17:21
Medlem
Drickbacks avatar
Premier League chefen Richard Masters säger att Manchester City kommer höras i närtid angående anklagelsen om brutna regler.

https://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/football-news/man-city-115-charges-full-29067355
Citera
2024-04-26, 17:44
Moderator
zanteras avatar
Citat:

Han har sagt en del konstiga saker det senaste vilket får mig att tro att han kommer få kicken, eller iaf är väldigt nära (kanske att FA-Cup finalen avgör hans öde). När tränare börjar slå sig själva för bröstet och prata om vad de gjort så brukar det ju vara varningslampor, t.ex. varje gång Mourinho varit på väg ur en klubb. Han har dock inte fel just angående finalerna. Skulle Man Utd vinna FA Cupen i år (inte för att jag tror det men vem vet?) så kan vi landa i ett scenario där vi summerar de senaste 2 åren med att Man Utd vunnit ligacupen och FA cupen och t.ex. Arsenal har inte vunnit något alls förrutom Community Shield. Ändå skulle nog många hellre ha en stabil ligasäsong och sluta 2a än att vara mediokra och plocka en cup.

Titlar väger tungt i slutändan ändå. Finns fortfarande folk som pratar om Mourinho's tid i Man Utd som något positivt trots att jag som supporter mest minns att jag inte ville kolla på matcherna för det var riktigt tråkigt spel, Mourinho var oftast sur redan innan matchen och det var begravningsstämning över allt. Men visst han plockade Europa League och ligacupen i Man Utd. Under Ole så var spelet lite roligare, klubben var mer underhållande att följa men titlarna uteblev. Ten Hag kanske stannar på ligacupen bara, eller så blir det en FA cup också. Den stora frågan är ju hur man ska bli bättre i ligan dock.

Personligen säger jag som jag sagt tidigare, jag har börjat tappa mitt tålamod med Ten Hag men mitt största problem med att sparka honom är just att tränarna vi kopplas med känns sämre, eller i bästa fall på samma nivå. Det viktiga är att göra sig av med flertalet spelare som inte presterat på år och att göra bra värvningar för att ersätta dessa. Hade lätt kunnat rensa ut 10-12 spelare som inte presterar eller har en framtid i klubben. Såklart kommer detta inte hända på en sommar. Men jag känner inga stora förhoppningar till att De Zerbi eller Potter skulle komma in och få Rashford att bli en duglig PL spelare igen, eller få ett mittfält med Mctominay-Eriksen att helt plötsligt klicka. Det enda positiva i dagsläget är ju att förändringar sker bakom kulisserna och att vi förhoppningsvis får in personer som likt hur Edu har transformerat Arsenal kan transformera Man Utd med bra värvningar som inte kostar skjortan.

Håller med dig att det var helt rätt att gå vidare från De Gea men förra sommaren spenderades 60m på Onana och 70m på en skadebenägen Mount och med facit i hand så är det ca 130m som känns helt bortkastade i dagsläget.
Senast redigerad av zantera 2024-04-26 kl. 17:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in