2023-11-20, 20:47
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Ja jo, tror(ber) dock att Jesus vilas. Han är för värdefull för att riskeras, fan Brasilien har hur många som helst att välja mellan..

Men ja, visst saknar man förra årets offensiv - men jag saknar inte förra årets defensiv.

Inte nu när Richarlison är skadad också. Dom kan ju iofs köra samma som sist med Rodrygo och Vinicius på topp i ett 4-4-2. Men jag tror inte det tyvärr. Det gick ju mindre bra.

Defensiven är klockren med Saliba och Gabriel. Fattar inte hur den sistnämnda kunde bänkas i början där. Helt otroligt alltså.
Citera
2023-11-20, 21:03
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Inte nu när Richarlison är skadad också. Dom kan ju iofs köra samma som sist med Rodrygo och Vinicius på topp i ett 4-4-2. Men jag tror inte det tyvärr. Det gick ju mindre bra.

Defensiven är klockren med Saliba och Gabriel. Fattar inte hur den sistnämnda kunde bänkas i början där. Helt otroligt alltså.

Har noll koll på landslag så visste inte att Richarlison ens spelade eller var skadad.

Ja, men det fanns väl nog en plan där i början som helt förstördes av att Timber gick sönder.. Jag sa innan säsongen att Timber kommer bli årets nyförvärv, det tippet höll inte länge tyvärr. 😅
Citera
2023-11-20, 21:11
Medlem
jontepsgs avatar
Bukayo Saka är tydligen den andra genom PLs tider som antingen gjort assist eller mål mot varje lag i PL han mött. Kanske hjälpte det att han startade 85 matcher i rad i PL..

Men endast 22 år - the golden boy. ⭐

Edit: sorry igen, källan är inte den bästa. Försöker hitta trovärdig källa som bevisar att det inte finns fler spelare än 2 som gjort det.

Edit 2: här är den, självklart var det Harry Kane som också klarat av det. https://onefootball.com/en/news/bukayo-saka-equals-premier-league-record-previously-held-by-harry-kane-38557544
Senast redigerad av jontepsg 2023-11-20 kl. 21:16.
Citera
2023-11-20, 21:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Du vill bara ha ut dom för att 99% av Liverpool är blått enligt en viss användare
Det ar realiteten. Everton har mer support fran lokalbefolkningen i Liverpool/Merseyside distriktet, medans 95% av alla Liverpool fans ar turister.

LFC paminner pa manga satt om Chelsea och London har.
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Om den som hävdar det bor i en grodmansdräkt är det inte värt att lyssna på. Tänk att få åka och spela deras premiär på deras nya arena och åka hem med en 5-0 vinst
Har du ens varit i Liverpool? Verkar inte sa.

Det sagt, sa gillar inte jag Everton. En trakigare klubb ska man leta lange for att kunna hitta.
Senast redigerad av Generalandersson 2023-11-20 kl. 21:18.
Citera
2023-11-20, 21:37
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Har noll koll på landslag så visste inte att Richarlison ens spelade eller var skadad.

Ja, men det fanns väl nog en plan där i början som helt förstördes av att Timber gick sönder.. Jag sa innan säsongen att Timber kommer bli årets nyförvärv, det tippet höll inte länge tyvärr. 😅

Samma här. Jävla synd med Timber alltså. Han såg förjävla fin ut alltså. Kan ju hoppas att han hinner tillbaks i slutet ändå.
Citera
2023-11-20, 22:05
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Samma här. Jävla synd med Timber alltså. Han såg förjävla fin ut alltså. Kan ju hoppas att han hinner tillbaks i slutet ändå.

Mmm, jävlar vilken lirare jag tror han kommer bli. Jag förstår varför EtH ville ha honom före Martinez . När han väl är tillbaka kommer han enbart vara guld för oss
Citera
2023-11-20, 23:21
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

Citat:
Mmm, jävlar vilken lirare jag tror han kommer bli. Jag förstår varför EtH ville ha honom före Martinez . När han väl är tillbaka kommer han enbart vara guld för oss
Ni far ursakta min ignorans, men vad snackar ni om har, vilken av vara spelare har blivit skadad(e)? (jag ar pa semester i Amerika, och har darmed inte helt foljt med pa AFC under de senaste tiden.)
Senast redigerad av Generalandersson 2023-11-20 kl. 23:53.
Citera
2023-11-21, 12:31
Medlem
Drickbacks avatar
Detta häng fick omgångens match
Referee: Chris Kavanagh. Assistants: Simon Bennett, Dan Robathan. Fourth official: Thomas Bramall. VAR: Stuart Attwell. Assistant VAR: Tim Wood.

Newcastle - Chelsea får stå ut med Simon Hooper, japp han som underkände regelrätt mål. Han var ytterst ansvarig..

Domarteamen till omgångens matcher hittar ni här..
https://www.premierleague.com/news/3789577
Citera
2023-11-21, 13:15
Medlem
EnLitenFryss avatar
Inför lördagens toppmatch mellan City - Liverpool tyckte jag det kunde vara lite kul med jämförelser.

Alisson - Stod mot Colombia, står troligen mot Argentina inatt
Ederson - fotskadad i slutminuterna mot Chelsea, åkte inte med till samlingen.

Håland - Byttes ut i halvtid mot Färöarna. Skadad, påstås det. Spelade ej mot Skottland, hemskickad. Norge var redan ute inför Skottlandsmatchen.
Darwin - Spelade 90 minuter mot Argentina och förväntas starta inatt mot Bolivia.

Mac Allister - Spelade hela matchen mot Uruguay och förväntas starta inatt mot Brasilien.
Rodri - Inte med för Spanien mot Cypern pga "discomfort", spelade 86 minuter mot Georgien, en match Spanien behövde vinna för att säkerställa gruppsegern.

Aké - Missade matchen mot Chelsea före uppehållet pga skada och åkte inte med Holland till deras matcher mot Irland och Gibraltar. Fun fact: Irland var redan ute ur EM-kvalet via gruppspelet, deras enda chans att gå till EM var att förlora mot Holland via Nations League och rankings. Mot Gibraltar vinner Holland med ett U21-lag. Akés närvaro vid dessa två matcher var alltså i princip onödig. VvD startade mot Irland och bör starta ikväll med...

Tsimikas - Spelade 90 minuter i vänskapsmatch mot Nya Zeeland, förväntas starta för Grekland i måste-match mot Frankrike ikväll.

Matheus Nunes och Kovacic missade också sina landslagssamlingar med skador, åkte inte till samlingarna.

-------------------

Blir kul att se vilka av dessa som startar på lördag.

Jag gissar Ederson, Håland och Rodri som garanterade starters. Mer oklart med Aké. Kovacic och Nunes troligen inte starters mot Liverpool om City är skadefria.

I Liverpool gissar jag Alisson, Tsimikas, Darwin och Mac startar. Säker på alla utom Tsimikas.
Citera
2023-11-21, 14:17
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Detta häng fick omgångens match
Referee: Chris Kavanagh. Assistants: Simon Bennett, Dan Robathan. Fourth official: Thomas Bramall. VAR: Stuart Attwell. Assistant VAR: Tim Wood.

Newcastle - Chelsea får stå ut med Simon Hooper, japp han som underkände regelrätt mål. Han var ytterst ansvarig..

Domarteamen till omgångens matcher hittar ni här..
https://www.premierleague.com/news/3789577

Kände inte igen ett enda namn inför mitt lags match, ska man vara lycklig eller orolig?
Citera
2023-11-21, 14:18
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Inför lördagens toppmatch mellan City - Liverpool tyckte jag det kunde vara lite kul med jämförelser.

Alisson - Stod mot Colombia, står troligen mot Argentina inatt
Ederson - fotskadad i slutminuterna mot Chelsea, åkte inte med till samlingen.

Håland - Byttes ut i halvtid mot Färöarna. Skadad, påstås det. Spelade ej mot Skottland, hemskickad. Norge var redan ute inför Skottlandsmatchen.
Darwin - Spelade 90 minuter mot Argentina och förväntas starta inatt mot Bolivia.

Mac Allister - Spelade hela matchen mot Uruguay och förväntas starta inatt mot Brasilien.
Rodri - Inte med för Spanien mot Cypern pga "discomfort", spelade 86 minuter mot Georgien, en match Spanien behövde vinna för att säkerställa gruppsegern.

Aké - Missade matchen mot Chelsea före uppehållet pga skada och åkte inte med Holland till deras matcher mot Irland och Gibraltar. Fun fact: Irland var redan ute ur EM-kvalet via gruppspelet, deras enda chans att gå till EM var att förlora mot Holland via Nations League och rankings. Mot Gibraltar vinner Holland med ett U21-lag. Akés närvaro vid dessa två matcher var alltså i princip onödig. VvD startade mot Irland och bör starta ikväll med...

Tsimikas - Spelade 90 minuter i vänskapsmatch mot Nya Zeeland, förväntas starta för Grekland i måste-match mot Frankrike ikväll.

Matheus Nunes och Kovacic missade också sina landslagssamlingar med skador, åkte inte till samlingarna.

-------------------

Blir kul att se vilka av dessa som startar på lördag.

Jag gissar Ederson, Håland och Rodri som garanterade starters. Mer oklart med Aké. Kovacic och Nunes troligen inte starters mot Liverpool om City är skadefria.

I Liverpool gissar jag Alisson, Tsimikas, Darwin och Mac startar. Säker på alla utom Tsimikas.

Låter som att du vill få det till att Pep är en bättre manipulatör än vad Klopp är? Som lyckas övertala sina spelare att skita i landskamper dvs. Fan vad jag önskar att Arteta hade haft det i sig.
Citera
2023-11-21, 14:41
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Kände inte igen ett enda namn inför mitt lags match, ska man vara lycklig eller orolig?
”bottenskrapet” får det som blir över hihi
Inte heller jag kände igen någon, du får hoppas på bra och vi andra titeljagare något mindre bra åtminstone för bortalaget.
(Ovan skrivet med glimten i ögat) jag vet du förstår utan behöva skriva det 👍🏻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in