2024-04-25, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Undrar vem som skriver utifrån sina känslor jag….
Du verkar få ömma tår när någon kritiskt granskar er UFO-stollars lättsinnighet att svälja allehanda fantasifulla påståenden, även fast det sedan länge är avlönat bara vara nya påståenden etc från oseriösa figurer som flera gånger redan har avslöjats med att förvanska fakta och hitta på saker utan att de någonsin kommer med några seriösa bevis som tål en granskning.

Och jodå, jag har läst alldeles för mycket i allehanda konspirationstrådar om lite allt möjligt, även i denna om UFO etc. Och det är alltid samma gamla visa, de redan troende blundar för alla sansade seriösa fakta som visar att de fantasifulla påståendena är bara hittepå eller grova feltolkningar etc.

Snakeplisssken har ju dragit ner byxorna på er troende och era påståenden oräkneliga gånger, med seriösa fakta och sunt förnuft.

Men jag förstår att det svider att som du och andra blint ufo-troende blir avslöjade att svälja skrönor och fantasier gång på gång och aldrig själva klarar av att bevisa nåt av det ni påstår.

Inte heller i denna tråd har en enda av er troende, eller visselblåsaren, kunnat styrka sina påståenden med seriösa fakta. Anekdoter och åter anekdoter etc…

Benägenheten att tro på olika utsagor, påståenden och observationer skiljer sig mellan olika människor. Många vill så gärna tro på en högre makt, att de skall vinna på Lotto, att vi har farkoster från icke-mänsklig intelligens eller att det är något skumt vid någon ranch i USA.

Detta att vilja tro är något ganska fint och mänskligt, ungefär som när Kristina från Duvemåla om Gud sjunger "Du måste finnas". De flesta av oss förstår detta som ett sätt att ta sig fram i en hård värld. Det kanske är lite naivt, men ändå djupt mänskligt. Innerst inne måste vi ju alla tro på att vi skall lyckas på det där provet, i det där 6,24-hoppet i stav, få det där jobbet eller kvinnan vi älskar.

Men verkligheten är som den är. Den ändrar sig inte pga önsketänkande. Mondo har tränat, ätit rätt och skaffat sig rätt material. Han måste också tro på det, men det går inte utan att ha verkligheten på sin sida. Jag kommer inte över 6,24 i stav hur mycket jag än tror på det!

Om ufon, Bigfoot och Gud finns, så finns de. Då är de del av den observerbara verkligheten och mänsklighetens vetande. Man behöver inte tro på dem!
Citera
2024-04-25, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
...svälja allehanda fantasifulla påståenden, även fast det sedan bara vara nya påståenden etc från oseriösa figurer.... som flera gånger redan har avslöjats med att förvanska fakta ..... hitta på saker utan att de någonsin kommer med några seriösa bevis som tål en granskning.

Inte heller i denna tråd har en enda av er troende, eller visselblåsaren, kunnat styrka sina påståenden med seriösa fakta. Anekdoter och åter anekdoter etc…

Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Benägenheten att tro på olika utsagor, påståenden och observationer skiljer sig mellan olika människor. Många vill så gärna tro på en högre makt, att de skall vinna på Lotto, att vi har farkoster från icke-mänsklig intelligens eller att det är något skumt vid någon ranch i USA.

Men verkligheten är som den är. Den ändrar sig inte pga önsketänkande. Om ufon, Bigfoot och Gud finns, så finns de. Då är de del av den observerbara verkligheten och mänsklighetens vetande. Man behöver inte tro på dem!

Ämnet är historiskt "svårt" därför att tidigare fanns det inte så mycket att utvärdera mer än "jag såg något i himlen"-observationer. Men detta har ändrats. Idag finns det mycket mer data att gå på, såsom satelliter, filmer, radar, värmekameror, våra egna drönare och spionkameror som kan korroborera ögonvittnen. Exakt det som kongressförhöret med Grusch och Fravor handlade om - Att det finns data som existerar som kan korroborera deras uttalanden.

Och datan indikerar att det finns objekt därute som uppenbarligen är mycket snabbare än moderna flygplan och accelerationer som överstiger flera gånger den mänskliga kroppens förmåga att överleva.

En kompetent forskare måste gå dit datan går, även om man motvilligt gör detta därför att det är ett område som är förlöjligat och/eller okomfortabelt rent allmänt. Man är rädd om sin karriär helt enkelt. Det finns ett MOTSTÅND att ens undersöka detta ämne seriöst.

VAD DET ÄR? Det vet vi inte. Men vi kan utesluta en rad olika väderfenomen, ballonger, fåglar och andra föremål som många misstar. Återigen - >95% av alla observationer ÄR optiska illusioner med naturliga förklaringar. Men vi diskuterar inte dessa, utan de som har radarsignaturer. Sensorer har ingen BIAS.

En skeptikers ENDA utväg är att anta att ALLA personer som sitter med radardata, videodata, sensordata ljuger eller har sett fel. Skeptiker måste också förklara hur dessa piloter ser fel på instrument ändå lyckas landa flygplan i dimma. Men just DÅ avläser de instrumenten korrekt?

Förutom detta, tycks det också finnas krafter som skrämmer mer verifierbara ögonvittnen. Ett exempel är incidenten med Japan Airlines 1986.

Tre erfarna piloter såg tre objekt som följde efter dem. Objekten spårades också av radar och de kommunicerade med flygtornen som också spårade detta objekt. Vad hände efteråt? Dessa piloter degraderades och fick skrivbordsjobb och deras karriärer var i stort sett över.

Professor Michio Kaku berättar om incidenten med Japan Airlines 1986:
https://youtu.be/vEs-lrw_hhQ?si=QcGnn0sxqS6a7whf&t=2205

(Se gärna hela intervjun, den diskuterar hur fysiker ser på datan som presenterats kring UFO-ämnet.)
Senast redigerad av theUFOsummoner 2024-04-25 kl. 08:16.
Citera
2024-04-25, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Angående det nya påstådda ögonvittnet, Jayson Sands som medverkar i James Fox kommande dokumentär om UAP, har Mr. Fox nu gjort ett uttalande på Twitter där han skriver i summerad form; "Mr Sands är den han påstår att han är."

Vidare skriver han: "Detta betyder inte att det han påstår inte ska ifrågasättas, utvärdering av sådana [uttalanden] ska vara ett kontinuerligt arbete."

I met with Mr. Jayson Sands a little over a year ago and as part of my due diligence I can state that he is who he says he is, has served in the military and is willing to testify under oath and even take a polygraph test regarding his claims. Nonetheless, as with other Whistleblowers who go public, this doesn’t mean that what he has stated shouldn’t be questioned regarding apparent inconsistencies and difficult-to-resolve claims. Evaluation of such continues to be a work in progress.

Problemet med Sands är att publiken är ganska luttrad vid det här laget och kräver nog mer än ytterligare ett ögonvittne som inte har något mer materiellt att presentera.

Oavsett hur, lever vi i en spännande tid. The best is yet to come?

Källa:
https://x.com/jamescfox/status/1783201041397198904

Jag misstänker att Fox blivit lurad. Antagligen har Sands vittnat för AARO och kanske också för kongressen i någon form och han har arbetat inom militären eller vad nu hans historia kräver.

Det är inte heller otroligt att andra med insikt gett någon form av stöd till Sands, i vissa fall kanske som del i en desinfo-kampanj.

Dessutom så hade Sands antagligen en mer återhållsam story när han intervjuades av Fox, medan när han deltog i ett space på twitter i 6 timmar så försökte han friforma lite mer.

Anledningen till att jag tror Sands är en desinfo-agent (direkt eller indirekt) och inte någon vanlig lögnare är för att det passar in i ett mönster av attacker mot Fox som jag sett. Det finns en del människor/bottar som konstant attackerar Elizondo. En kort tid utökade de sina attacker även mot Coulthart och Fox (jag räknar Ashton till gruppen som fungerar som desinfo-agenter), vilket jag fann underligt. Sedan drabbades Fox av ett ekonomiskt bakslag när han helt förlorade intäkterna från en av sina dokumentärer (vet inte om den någonsin kom ut, kan det ha varit den om Varghina alienen?). Kanske fungerade den ekonomiska smällen som ett underlag för att försöka "compromise" Fox.

När dokumentären nu nästan är klar så går Sands ut och berättar betydligt galnare historier. Särskilt denna:

Citat:
Q: "You mentioned Twenty and Back. Now, are you confirming the Corey Goode testimony? Or, are you confirming just that this is a phenomenon where people can go twenty years into the future and then be like, regressed into their former bodies or something like that? Can you give a bit of information on..."

Jason Sands: "I can't explain the experience but, umm, it was similar to what he (Goode) calls Twenty and Back is what I was introduced into, that we didn't call it Twenty and Back. But it was definitely something that I had to pay penance for for getting out of The Program."

Q: "I'm not quite sure how to wrap that around my head."

Jason Sands: "Well, I don't, either. To tell you the truth, it was a very strange experience. I'm not quite comfortable talking about the whole thing in detail at this point because it was so, umm...in many ways. But maybe some time in the future I'll be able to come to grips with it and, you know, talk about it.")

Ett program alltså där man använder tidsresor och föryngrings-teknik...

För sakens skulle kan också nämnas att Dr Eric Davis skrev en kommentar på facebook där han sa att Sands antingen var en lögnare eller en person som trodde sina egna lögner. Nåt sånt.

Antingen har Fox gjort bort sig, kanske med hjälp av IC, eller också har han blivit "compromised".

En annan sak som kopplar detta till Coulthart är att jag har för mig att Coulthart nämnde att flera personer hört av sig till honom och berättat om blå aliens (precis som Sands) vilket tyder på att det kan vara något organiserat bakom det här - även om Sands själv tycks vara en idiot.

Sen undrar jag lite varför den här konspirationen är så fixerad vid färgen blå.
Citera
2024-04-25, 11:11
Medlem
Glits avatar
Som alltid så har jag som utgångspunkt ett öppet sinne men varför finns det aldrig några klara bevis? En suddig bild från 1940?

Vart är 4k filminspelningen där en alien har ett möte i vita huset med trump?
Citera
2024-04-25, 11:13
Medlem
Citat:

Detta att vilja tro är något ganska fint och mänskligt, ungefär som när Kristina från Duvemåla om Gud sjunger "Du måste finnas". De flesta av oss förstår detta som ett sätt att ta sig fram i en hård värld. Det kanske är lite naivt, men ändå djupt mänskligt. Innerst inne måste vi ju alla tro på att vi skall lyckas på det där provet, i det där 6,24-hoppet i stav, få det där jobbet eller kvinnan vi älskar.

Men verkligheten är som den är. Den ändrar sig inte pga önsketänkande. Mondo har tränat, ätit rätt och skaffat sig rätt material. Han måste också tro på det, men det går inte utan att ha verkligheten på sin sida. Jag kommer inte över 6,24 i stav hur mycket jag än tror på det!

Om ufon, Bigfoot och Gud finns, så finns de. Då är de del av den observerbara verkligheten och mänsklighetens vetande. Man behöver inte tro på dem!

Samma sak kan sägas om viljan till förnekelse. Det kan vara värt att fundera lite på, varför vissa så enträget vägrar tro på specifika utsagor...

Citat:

Ja, det är därför vi vet att UFOn finns. För att de observeras. Anledningen till att DU TROR att de inte finns är för att du vägrar analysera den data som finns. Du drar aldrig några slutsatser, du bara utgår ifrån att de inte finns. DIN TRO kräver det. Det är därför detta område är tabu för vetenskapligt och kritiskt tänkande för dig, för vetenskap kan leda till vetande eller åtminstone hypoteser som går emot DIN TRO.

Jag gissar att du inte förstår alls vad jag precis förklarat, för det går så emot DIN TRO att det bara låter obegripligt.
Citera
2024-04-25, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Som alltid så har jag som utgångspunkt ett öppet sinne men varför finns det aldrig några klara bevis? En suddig bild från 1940?

Vart är 4k filminspelningen där en alien har ett möte i vita huset med trump?

Ingen film eller bild kommer övertyga en skeptiker.

Här är en bra bild på ett UFO som bevittnades av MINST 200 personer:
https://i.redd.it/rleptd3zx5ta1.jpg

Pilot spelar in 9 UFOs i formation över molnen:
https://www.youtube.com/watch?v=UpWsMFqyxnA

Men du kommer bara säga: Det där är fake!

Fenomenet är svårt att ta till sig neutralt då samhället har programmerat alla att UFO är löjligt. Sanningen är dock personlig, och det tar tid, precis som att lära sig integraler.
Citera
2024-04-25, 14:08
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ingen film eller bild kommer övertyga en skeptiker.

Här är en bra bild på ett UFO som bevittnades av MINST 200 personer:
https://i.redd.it/rleptd3zx5ta1.jpg

Pilot spelar in 9 UFOs i formation över molnen:
https://www.youtube.com/watch?v=UpWsMFqyxnA

Men du kommer bara säga: Det där är fake!

Fenomenet är svårt att ta till sig neutralt då samhället har programmerat alla att UFO är löjligt. Sanningen är dock personlig, och det tar tid, precis som att lära sig integraler.

Om det där är det bästa bevisen som finns är det bara att lägga ner, kom igen.. Det är snarare ni som ser ett ljussken i himmelen och direkt tänker på aliens.
Citera
2024-04-25, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Samma sak kan sägas om viljan till förnekelse. Det kan vara värt att fundera lite på, varför vissa så enträget vägrar tro på specifika utsagor...

Ja, det är därför vi vet att UFOn finns. För att de observeras. Anledningen till att DU TROR att de inte finns är för att du vägrar analysera den data som finns. Du drar aldrig några slutsatser, du bara utgår ifrån att de inte finns. DIN TRO kräver det. Det är därför detta område är tabu för vetenskapligt och kritiskt tänkande för dig, för vetenskap kan leda till vetande eller åtminstone hypoteser som går emot DIN TRO.

Jag gissar att du inte förstår alls vad jag precis förklarat, för det går så emot DIN TRO att det bara låter obegripligt.

Ursäkta att jag var lite slarvig i mitt senaste inlägg! Självklart finns Unidentified Flying Objects. Det är ju bara ett begrepp för att kunna skilja ufon från tex ett flygplan i linjetrafik, som därmed är identifierat. Däremot, så länge de är oidentifierade, så kan man ju heller inte slå fast att de är farkoster från icke-mänsklig intelligens.

Jag ser att du flera gånger skriver "DIN TRO" med stora bokstäver. Det påminner lite grand om religiöst troende, vilka menar på att ateister också har en tro, dvs tron att det inte finns en gud.

Men, om jag tillåts byta ut "ufon" från mitt tidigare citat, så är jag ärlig med att om farkoster från icke-mänsklig intelligens finns (här på Jorden eller i dess närhet), så finns farkoster från icke-mänsklig intelligens. Jag har ingenting emot det.

Du säger att jag "vägrar analysera den data som finns". Jag kan ju göra samma sak som man redan gör eller har gjort med bilder och filmer på Internet, dvs försöka förstora objekt som har avbildats (tex en "tic-tac") ända tills de sönderfaller i pixlar. Det betyder ju att datan redan är analyserad och det inte finns mer information. Jag kan analysera dessa bilder och filmer tills oceanerna torkar ut, men varken jag eller någon annan kan därmed fastslå att dessa är eller inte är farkoster från icke-mänslig intelligens.
Citera
2024-04-25, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Om det där är det bästa bevisen som finns är det bara att lägga ner, kom igen.. Det är snarare ni som ser ett ljussken i himmelen och direkt tänker på aliens.

Du har rätt, förutom att ljussken på himlen detekteras ej av radar.
Hade blivit kaotiskt på 40 0000 flygplatser om så hade varit fallet.
Citera
2024-04-25, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
1. Jag misstänker att Fox blivit lurad.
2. Anledningen till att jag tror Sands är en desinfo-agent (direkt eller indirekt) och inte någon vanlig lögnare är för att det passar in i ett mönster av attacker mot Fox som jag sett. Det finns en del människor/bottar som konstant attackerar Elizondo.
3. Ett program alltså där man använder tidsresor och föryngrings-teknik...
4. Sen undrar jag lite varför den här konspirationen är så fixerad vid färgen blå.

1. Ja
2. Definitivt, CIA låter inte disclosure pågå orört. De har ett finger med i spelet överallt. Flat Earth är för övrigt genial psyop-plantering, den har blivit en referens för alla debunkers att ta närhelst det passar.
3. Uppenbar PSYOP. Corey Goode, Marsmänniskor, Super Soldiers... oh my god....
4. Därför att det var ett CIA kodord för att antyda att det hade med "aliens" att göra:

- Project Blue Book
- Project Blue Beam
- Kona Blue
- Blue Avians
- Project Bluebird

...osv.
Citera
2024-04-26, 11:30
Medlem
Citat:
Ursäkta att jag var lite slarvig i mitt senaste inlägg! Självklart finns Unidentified Flying Objects. Det är ju bara ett begrepp för att kunna skilja ufon från tex ett flygplan i linjetrafik, som därmed är identifierat. Däremot, så länge de är oidentifierade, så kan man ju heller inte slå fast att de är farkoster från icke-mänsklig intelligens.

Jag ser att du flera gånger skriver "DIN TRO" med stora bokstäver. Det påminner lite grand om religiöst troende, vilka menar på att ateister också har en tro, dvs tron att det inte finns en gud.

Men, om jag tillåts byta ut "ufon" från mitt tidigare citat, så är jag ärlig med att om farkoster från icke-mänsklig intelligens finns (här på Jorden eller i dess närhet), så finns farkoster från icke-mänsklig intelligens. Jag har ingenting emot det.

Du säger att jag "vägrar analysera den data som finns". Jag kan ju göra samma sak som man redan gör eller har gjort med bilder och filmer på Internet, dvs försöka förstora objekt som har avbildats (tex en "tic-tac") ända tills de sönderfaller i pixlar. Det betyder ju att datan redan är analyserad och det inte finns mer information. Jag kan analysera dessa bilder och filmer tills oceanerna torkar ut, men varken jag eller någon annan kan därmed fastslå att dessa är eller inte är farkoster från icke-mänslig intelligens.

Min poäng är att du inte har något att backa upp din åsikt med. Det finns ingen anledning att utgå ifrån att något är osannolikt utan att först bekräfta att det faktiskt är osannolikt. Det är därför jag säger att du har en tro, för du saknar grund för dina antaganden.

Att analysera datan är inte bara att bryta ner den i beståndsdelar, det innebär också att bygga upp en förståelse. Det du sysslar med är motsatsen till vetenskap.

Jag har gång på gång sagt åt dig att om du faktiskt vill förstå istället för att bara tro, så måste du analysera och dra slutsatser från den information som finns. Och detta utan att hemfalla åt ogrundade automatiska antaganden om vad som är sannolikt eller inte. Sånt vet du inte innan du faktiskt studerat ämnet.

Så igen: När du insett att du har en dogmatisk bias och gjort dig av med den, börja med det som sker i kongressen och alla dessa höga tjänstemän. Vad är det som motiverar alla dessa? Vad är det som ligger bakom?

Ställ frågor. Var nyfiken. Låt bli att hemfalla åt dogmatism och tro.
Citera
2024-04-26, 11:30
Medlem
Citat:
4. Därför att det var ett CIA kodord för att antyda att det hade med "aliens" att göra:

- Project Blue Book
- Project Blue Beam
- Kona Blue
- Blue Avians
- Project Bluebird

...osv.

Blue Book betyder väl bara att det är en regeringsrapport med blått omslag? Sedan har de väl bara spunnit vidare på det där med "blue".

En märklig sak med Kona Blue, där jag tog mig igenom hela rapporten, var väl att DoD påstod att det lades ned pga avsaknad av farkoster att tillämpa omvänd ingenjörskonst på medan Department of Homeland Security menade på att de aldrig hade fått några anslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in