2024-04-23, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det har inte blivit det minsta motbevisat, tvärtom. År 2010 - dvs 14 år efter intervjun du citera - godkände Figel att Carlson gick ut med Figels uttalanden om händelsen:

1. Col. Figel does not believe UFOs were “even remotely associated with the Echo Flight Incident, or any other equipment failures at Malmstrom.”
2. Col. Figel confirmed that he has no interest in Ufology and is not a fan of the UFO crowd.
3. Figel stated, “I have read both of their books. There are many inaccurate statements and events in the books. I have told them both that.”
4. He also stated that Salas was “never involved in any of them (the flights) at all.

https://exonews.org/doubts-cast-on-1967-malmstrom-afb-ufo-incident/

Du kan inte överbevisa en ljudupptagning med en länk som refererar till samma hoaxade dokument du tidigare angivit. Du har länkat ditt dokument, du behöver inte göra det om och om igen. Texten i dokumentet blir inte mer sant.
Citera
2024-04-23, 23:09
Medlem
En kommersiell pilot, Christiaan Van Heijst, följde ett Tic-tac liknande objekt under lång tid. Hör hans berättelse här, inklusive ett FOTO på objektet:

Commercial Pilot Van Heijst Follows Tic-Tac Object for an Hour!
https://www.youtube.com/watch?v=ehcmxD9iBzU

Detta stärker bilden av uttalandet gjort av Fravor, som också såg ett "Tic-tac" liknande objekt.
Citera
2024-04-23, 23:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Du kan inte överbevisa en ljudupptagning med en länk som refererar till samma hoaxade dokument du tidigare angivit. Du har länkat ditt dokument, du behöver inte göra det om och om igen. Texten i dokumentet blir inte mer sant.

Jag behöver inte överbevisa ditt citat eftersom det är taget ur sitt sammanhang och du missat vad han talar om - t.o.m Hastings själv har så mycket heder i kroppen att han lägger in ett väldigt relevant ord inom klammer när han skriver om samtalet och vad Figel avsåg:

Citat:
Well, I [reportedly] had them hovering over the sites, you know, and I said, “Right, I’m not a believer in that crap!” And that was reported over the secure line, and I told those guys to make no transmissions and, when the Strike Team got out there—they were on VHF back to me—and they had no idea in the world what I even told them to look for, and they reported them [too].

https://www.theufochronicles.com/2010/09/echooscar-witch-hunt.html?m=1

Dvs, Figel hade fått höra att det fanns UFOs där - men han trodde inte på det… läser man resten av intervjun så framgår det flera gånger att Figel drev med de som nämnde ufos och till och med frågade vad de druckit.
Men om Figel har sagt emot sig själv och ändrat sina påståenden så skulle jag knappst säga att det höjer hans trovärdighet.
Citera
2024-04-24, 08:45
Medlem
Listan på personer med insyn i US National Defense, som uttrycker att "UFO" är mer än enbart missförstånd av optiska fenomen är lång.

En av dem är John Ratcliffe, tidigare director of national intelligence (Department of National Intelligence DNI), som i en intervju med Fox News (2021) säger:

“Många fall kan vi förklara, som visuella störningar, väderfenomen, nya tekniker, men det finns många instanser - och det specifika antalet är klassificerat - där allt detta har uteslutits."

“Det finns tekniker som vi helt ärligt inte är kapabla att försvara oss emot. Baserat på saker vi har sett, med multipla sensorer, dvs, inte bara fenomen människor har sett, men som också har spårats av radar och satelliter."

Ratcliffe i Fox News: UFO observationer många fler än vad som publicerats:
https://www.foxnews.com/video/6257693060001

UFOs display tech US doesn’t have and can’t defend against
https://www.washingtonexaminer.com/news/551256/ufos-display-tech-us-doesnt-have-and-cant-defend-against-ex-intelligence-chief-ratcliffe-says/
Citera
2024-04-24, 10:12
Medlem
Ja det är ju i alla fall uppenbart att all de troende i dessa trådar sväljer nästan vad som helst i sin iver att tro, och inte heller är de sansade nog att hejda sig lite utan ofta även påstår att de minsann vet…

Tippar på att de med hull o hår sväljer vad som påstås eller visas i ”dokumentärer” (ja egentligen är det ju tramsiga extremt stageade program…) som t ex Alien Highway och liknande…..
Och att det finns enorma mängder fantasifulla påståenden utan minsta bevis skiter de i, och att det finns extremt mer sannolika helt naturliga förklaringar ignorerar de helt…
Citera
2024-04-24, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja det är ju i alla fall uppenbart att all de troende i dessa trådar sväljer nästan vad som helst i sin iver att tro, och inte heller är de sansade nog att hejda sig lite utan ofta även påstår att de minsann vet…

Tippar på att de med hull o hår sväljer vad som påstås eller visas i ”dokumentärer” (ja egentligen är det ju tramsiga extremt stageade program…) som t ex Alien Highway och liknande…..
Och att det finns enorma mängder fantasifulla påståenden utan minsta bevis skiter de i, och att det finns extremt mer sannolika helt naturliga förklaringar ignorerar de helt…

Vad är syftet med såna här meningslösa inlägg egentligen?

Du ger intryck av att vara upprörd av nån anledning, men av det du skriver så framgår det ju att du faktiskt inte alls läst vad som diskuteras i dessa trådar. Är det något annat som gjort dig upprörd och sen kommer du hit för att avreagera dig? För det ser inte ut som vanligt trollande. Det ser ut som du är känslomässigt triggad av någon anledning.
Citera
2024-04-24, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Vad är syftet med såna här meningslösa inlägg egentligen?

Du ger intryck av att vara upprörd av nån anledning, men av det du skriver så framgår det ju att du faktiskt inte alls läst vad som diskuteras i dessa trådar. Är det något annat som gjort dig upprörd och sen kommer du hit för att avreagera dig? För det ser inte ut som vanligt trollande. Det ser ut som du är känslomässigt triggad av någon anledning.

Undrar vem som skriver utifrån sina känslor jag….
Du verkar få ömma tår när någon kritiskt granskar er UFO-stollars lättsinnighet att svälja allehanda fantasifulla påståenden, även fast det sedan länge är avlönat bara vara nya påståenden etc från oseriösa figurer som flera gånger redan har avslöjats med att förvanska fakta och hitta på saker utan att de någonsin kommer med några seriösa bevis som tål en granskning.

Och jodå, jag har läst alldeles för mycket i allehanda konspirationstrådar om lite allt möjligt, även i denna om UFO etc. Och det är alltid samma gamla visa, de redan troende blundar för alla sansade seriösa fakta som visar att de fantasifulla påståendena är bara hittepå eller grova feltolkningar etc.

Snakeplisssken har ju dragit ner byxorna på er troende och era påståenden oräkneliga gånger, med seriösa fakta och sunt förnuft.

Men jag förstår att det svider att som du och andra blint ufo-troende blir avslöjade att svälja skrönor och fantasier gång på gång och aldrig själva klarar av att bevisa nåt av det ni påstår.

Inte heller i denna tråd har en enda av er troende, eller visselblåsaren, kunnat styrka sina påståenden med seriösa fakta. Anekdoter och åter anekdoter etc…
Citera
2024-04-24, 16:51
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
De har ju även varit vanliga i mellanöstern, Ryssland o även under perioder i Sverige.
Jag har sett dom i Sverige vid fyra tillfällen.
Citera
2024-04-24, 16:51
Medlem
Brajias avatar
Tror det när jag ser det.
Citera
2024-04-24, 19:11
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsYourName
Jag har sett dom i Sverige vid fyra tillfällen.

Jag är nyfiken.
Skicka ett PM o berätta mer.
Plats og tid er sekundärt.
Framförallt teknisk data.
Storlek, form, rörelsemönster. Ljud.
Likaså det man kan kalla ”utseende” ljus, material etc
Citera
2024-04-24, 21:30
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Jag är nyfiken.
Skicka ett PM o berätta mer.
Plats og tid er sekundärt.
Framförallt teknisk data.
Storlek, form, rörelsemönster. Ljud.
Likaså det man kan kalla ”utseende” ljus, material etc
Jag kanske återkommer och berättar i tråden vid tillfälle om tillräckligt många är nyfikna. Just nu orkar jag inte dra den storyn. Men den är fin. Påminn mig imorgon.
Citera
2024-04-24, 22:56
Medlem
Angående det nya påstådda ögonvittnet, Jayson Sands som medverkar i James Fox kommande dokumentär om UAP, har Mr. Fox nu gjort ett uttalande på Twitter där han skriver i summerad form; "Mr Sands är den han påstår att han är."

Vidare skriver han: "Detta betyder inte att det han påstår inte ska ifrågasättas, utvärdering av sådana [uttalanden] ska vara ett kontinuerligt arbete."

I met with Mr. Jayson Sands a little over a year ago and as part of my due diligence I can state that he is who he says he is, has served in the military and is willing to testify under oath and even take a polygraph test regarding his claims. Nonetheless, as with other Whistleblowers who go public, this doesn’t mean that what he has stated shouldn’t be questioned regarding apparent inconsistencies and difficult-to-resolve claims. Evaluation of such continues to be a work in progress.

Problemet med Sands är att publiken är ganska luttrad vid det här laget och kräver nog mer än ytterligare ett ögonvittne som inte har något mer materiellt att presentera.

Oavsett hur, lever vi i en spännande tid. The best is yet to come?

Källa:
https://x.com/jamescfox/status/1783201041397198904
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in