Citat:
Undrar vem som skriver utifrån sina känslor jag….
Du verkar få ömma tår när någon kritiskt granskar er UFO-stollars lättsinnighet att svälja allehanda fantasifulla påståenden, även fast det sedan länge är avlönat bara vara nya påståenden etc från oseriösa figurer som flera gånger redan har avslöjats med att förvanska fakta och hitta på saker utan att de någonsin kommer med några seriösa bevis som tål en granskning.
Och jodå, jag har läst alldeles för mycket i allehanda konspirationstrådar om lite allt möjligt, även i denna om UFO etc. Och det är alltid samma gamla visa, de redan troende blundar för alla sansade seriösa fakta som visar att de fantasifulla påståendena är bara hittepå eller grova feltolkningar etc.
Snakeplisssken har ju dragit ner byxorna på er troende och era påståenden oräkneliga gånger, med seriösa fakta och sunt förnuft.
Men jag förstår att det svider att som du och andra blint ufo-troende blir avslöjade att svälja skrönor och fantasier gång på gång och aldrig själva klarar av att bevisa nåt av det ni påstår.
Inte heller i denna tråd har en enda av er troende, eller visselblåsaren, kunnat styrka sina påståenden med seriösa fakta. Anekdoter och åter anekdoter etc…
Du verkar få ömma tår när någon kritiskt granskar er UFO-stollars lättsinnighet att svälja allehanda fantasifulla påståenden, även fast det sedan länge är avlönat bara vara nya påståenden etc från oseriösa figurer som flera gånger redan har avslöjats med att förvanska fakta och hitta på saker utan att de någonsin kommer med några seriösa bevis som tål en granskning.
Och jodå, jag har läst alldeles för mycket i allehanda konspirationstrådar om lite allt möjligt, även i denna om UFO etc. Och det är alltid samma gamla visa, de redan troende blundar för alla sansade seriösa fakta som visar att de fantasifulla påståendena är bara hittepå eller grova feltolkningar etc.
Snakeplisssken har ju dragit ner byxorna på er troende och era påståenden oräkneliga gånger, med seriösa fakta och sunt förnuft.
Men jag förstår att det svider att som du och andra blint ufo-troende blir avslöjade att svälja skrönor och fantasier gång på gång och aldrig själva klarar av att bevisa nåt av det ni påstår.
Inte heller i denna tråd har en enda av er troende, eller visselblåsaren, kunnat styrka sina påståenden med seriösa fakta. Anekdoter och åter anekdoter etc…
Benägenheten att tro på olika utsagor, påståenden och observationer skiljer sig mellan olika människor. Många vill så gärna tro på en högre makt, att de skall vinna på Lotto, att vi har farkoster från icke-mänsklig intelligens eller att det är något skumt vid någon ranch i USA.
Detta att vilja tro är något ganska fint och mänskligt, ungefär som när Kristina från Duvemåla om Gud sjunger "Du måste finnas". De flesta av oss förstår detta som ett sätt att ta sig fram i en hård värld. Det kanske är lite naivt, men ändå djupt mänskligt. Innerst inne måste vi ju alla tro på att vi skall lyckas på det där provet, i det där 6,24-hoppet i stav, få det där jobbet eller kvinnan vi älskar.
Men verkligheten är som den är. Den ändrar sig inte pga önsketänkande. Mondo har tränat, ätit rätt och skaffat sig rätt material. Han måste också tro på det, men det går inte utan att ha verkligheten på sin sida. Jag kommer inte över 6,24 i stav hur mycket jag än tror på det!
Om ufon, Bigfoot och Gud finns, så finns de. Då är de del av den observerbara verkligheten och mänsklighetens vetande. Man behöver inte tro på dem!