2024-04-25, 16:50
Medlem
Finner det intressant att han mördade henne för att återställa sin heder, samtidigt som han verkar ha varit otrogen och legat runt med andra, vart är hedern i det?
Citera
2024-04-25, 16:50
Medlem
McGorbas avatar
Sist undrade jag, och minst en annan här, om han är så där vältalig, som det kan framstå från det reportern som sitter där skriver.

Jag tror detta räcker som svar på det.

“Återger du ordagrant vad 22-åringen säger, eller är det fritt att använda egna formuleringar och synonymer, så länge svarets innebörd är den samma?”

Hannah Gustafsson SVT reporter: Skriver jag citat så skriver jag vad personerna säger. Sedan blir det aldrig ordagrant eftersom jag inte transkriberar. I bland kan jag behöva skriva om mindre saker för att det ska bli förståeligt. Annars använder jag mina egna ord för att sammanfatta vad de säger, även om jag försöker plocka in uttryck som de använder.

“Har 22-åringen svårt med språket? Tänker på läsplattan”
Hannah Gustafsson SVT reporter: Det kan jag inte svara på. Det kan finnas många olika anledningar till varför man har stöd av en läsplatta.

“Lyssnar 22-åringen på vad som sägs?”
Hannah Gustafsson SVT reporter: Det gör han nog. Han har återgått till att följa det hela med hjälp av en läsplatta.
Citera
2024-04-25, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Finner det intressant att han mördade henne för att återställa sin heder, samtidigt som han verkar ha varit otrogen och legat runt med andra, vart är hedern i det?

Skillnaden mellan svensk och somalisk heder......
Citera
2024-04-25, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nej det finns ingen anstiftan. Har du ens läst fuppen? Han är garanterat smartare än dig. Du bara tramsar.

På vilket sätt är GM smart?

Han har ju åkt dit så att det sjunger om det och ingen betraktar honom som oskyldig eller hans rövarhistorier som pålitliga.
Citera
2024-04-25, 18:48
Medlem
McGorbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxit

Han har ju åkt dit så att det sjunger om det och ingen betraktar honom som oskyldig eller hans rövarhistorier som pålitliga.

hehe rätt säker på att den personen trollar.
Citera
2024-04-25, 23:01
Medlem
Citat:
Du är ett geni som inte vet att man kan bli gravid trots preventivmedel.

Man behöver inte vara ett geni för att kunna läsa och förstå fupen ordentligt för där framgår det att dom inte använde sig av nåt preventivmedel alls !
Senast redigerad av guistha46 2024-04-25 kl. 23:08.
Citera
2024-04-25, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
"Åklagaren frågar om ett par handskar som hittades i handskfacket i bilen. 22-åringen säger att polisen har planterat dem där."

Jösses, den misstänkte är verkligen pantad på riktigt...

Det ger också en bra bild på hur han ser på polisen, det svenska rättssystemet och samhället. Det framstår mer eller mindre som ett skämt för BO.

Han kom till Sverige när han var 10 år och samhället missa helt och välkomna de in i Sverige samt uppmärksamma familjen på deras samhällskontrakt och skyldigheter.

Nu betalar vi priset med oskyldiga medborgares liv. Det är f-n inte ok någonstans.
Senast redigerad av viperstyle 2024-04-25 kl. 23:25.
Citera
2024-04-25, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxit

Du förstår väl att den som tycker att han är smart inte har dom skarpaste knivarna i lådan heller.
Citera
2024-04-26, 00:18
Medlem
Citat:
Nej det finns det inte Det enda som man inte kan se är var han varit med telefon. ALLA SMS SYNS. Så nej det finns ingen anstiftan. Kan finnas en muntlig. Men det tror jag inte. Han var ett fegt kräk som inte klarar av att stå för det han gjort. Man kan se en röd tråd som säger att han ljuger för allt och alla för att slippa konflikt och ta ansvar. För familj, vänner, Saga osv.

Du är fortfarande lika korkad som du var i Lena-tråden 🙈 Om man lyckas återskapa raderade SMS så kan de visa på att mamman eller någon annan, direkt eller indirekt, tvingat det fega kräket att döda det ofödda barnet.

Min gissning är att GM åkte hem till Saga i syfte att ta döda på barnet. Men han lyckades/vågade inte och var därför tvungen att döda henne.
Senast redigerad av Krimprofessorn 2024-04-26 kl. 00:27.
Citera
2024-04-26, 08:28
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Vad vet du som inte vi andra vet? Det kan mycket väl visa sig finnas anstiftan om GM bara ger tillgång till information som finns i hans mobil.
Det enda dom inte kan se på telefon är var den varit uppkopplad. Dom kan läsa allt. Så lägg ner.
Citera
2024-04-26, 08:35
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Du är fortfarande lika korkad som du var i Lena-tråden 🙈 Om man lyckas återskapa raderade SMS så kan de visa på att mamman eller någon annan, direkt eller indirekt, tvingat det fega kräket att döda det ofödda barnet.

Min gissning är att GM åkte hem till Saga i syfte att ta döda på barnet. Men han lyckades/vågade inte och var därför tvungen att döda henne.
Dom har fått fram alla sms även slängda. Dom har gått igenom hela telefonen,
Det lilla kräket fega kräket ville göra sig av med problemet han inte vågade stå eller ville ta ansvar för.

Kärringen är en äcklig somali rasist men någon anstiftan finns inte.
Citera
2024-04-26, 09:40
Medlem
Citat:
Dom har fått fram alla sms även slängda. Dom har gått igenom hela telefonen,
Det lilla kräket fega kräket ville göra sig av med problemet han inte vågade stå eller ville ta ansvar för.

Kärringen är en äcklig somali rasist men någon anstiftan finns inte.

I hedersproblematiken är anstiftan till brott den viktigaste komponenten. Hedern kan bara upprätthållas genom mord. Det är dessa primitiva klanfolks idiotiska tolkning av heder som är orsaken till mordet. Mord blir en lösning på ett "problem" för alla i familjen, där människoliv utanför klanen saknar värde. Detta fall är ett exempel på hur somalierna ser på Sverige och svenskar, där allas sunda medborgares slutsats borde vara att dessa korantolkare inte går att integrera.

Anstiftan är bara ett juridisk begrepp som beskriver hur en gärningsman blir påverkad av andra personer att begå ett mord. Vi vet genom sms att mordet skedde efter påtryckning av mamman. Att denna skitmorsa prioriterar kollektivets heder och islam, framför barnens personliga lycka, bekräftar hon i sina kompromisslösa meddelanden till sonen.

Sonen tvingades välja mellan utfrysning eller mörda sin gravida flickvän. Som missanpassad somalier har han bara sin klan. Det är verkligheten, och därför har de inget här att göra.

Jag tror inte mamman blir åtalad trots att detta är ett klart fall av anstiftan. Åtal eller inget åtal, beror mer på åklagarnas underlåtenhet att göra sitt jobb än på lagstiftningen. Min tanke är, att om inte anstiftare åtalas, så kan man inte komma åt det vidriga fenomen som kallas för hedersproblematik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in