2024-04-17, 20:54
Medlem
McGorbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vrag
Är du medveten om att man omskär pojkar inom den kristna tron också? Manlig omskärning är dessutom överhuvudtaget inte i likhet som kvinnlig könsstympning som dessutom är olagligt vilket inte manlig omskärning är. Så lägg ner det där om att hon skulle könsstympa barnet.

Givetvis vet jag det.

Jag har inte sagt att det är i "likhet" med kvinnlig könsstympning. Men förhuden har tusentals nerve endings; du väljer att kraftigt reducera känsligheten hos en individ (likställt med att dra ett finger ovanpå handen och i handflatan enligt läkare) om du tar bort förhuden - utan dennes medgivande. Kalla det vad du vill. Fucked up är det. Och Saga övervägde detta för hans skull - inte för barnets.

Jag kan rekommendera "American Circumcision" eller "Cut: Slicing through the myths of circumcision" för de som vill lära sig mer.

Och kom ihåg: Just because it's legal, it doesn't mean it's right. För mig ganska tydlig här.
Citera
2024-04-17, 21:16
Medlem
Citat:
Men din dumme fan ! Hennes mamma är adopterad från Thailand och kom till Sverige vid 3 månader. Sagas pappa är helsvensk, så hur fan får du det till att jämföra henne med Mao Zedong och röda khmererna.

Fortfarande inte en vit kvinna.

Svårt att förstå att denna asiatiska ville ha barn med en kriminell somali och låta honom uppfostra barnet som muslim och skära av förhuden osv.

Någon form av självskadebeteende?

I så fall funkade det ju förmodligen över förväntan.
Citera
2024-04-17, 23:02
Medlem
Andy Flags avatar
Det är väl för de flesta ganska uppenbart att MGM är GM. Men han ger ett förhållandevis begåvat och vältaligt (allt är relativt) intryck i förhören sett till förutsättningarna.

Förmodligen mer slipad än de flesta på detta forum. Inte något kriminellt mastermind på något sätt, men har kanske fixat till det så pass mycket att det finns rimligt tvivel.
Citera
2024-04-17, 23:21
Medlem
McGorbas avatar
“22-åringen tittar inte på systern när hon hörs. Han ser ut att föra anteckningar.”

“22-åringen antecknar något i sitt block. Han skriver mycket i blocket och ser mest ner i bordet.”

https://ibb.co/j8qV0Hg

Btw, någon mer som reflekterade över hans retorik; han verkar vältalig, när man läser det Aftonbladets reporter skriver. Citerar hon ordagrant tro...? Sedan, speciellt med tanke på att att han kom hit 2010...
Senast redigerad av McGorba 2024-04-17 kl. 23:28.
Citera
2024-04-18, 01:00
Medlem
Citat:
Är du medveten om att man omskär pojkar inom den kristna tron också? Manlig omskärning är dessutom överhuvudtaget inte i likhet som kvinnlig könsstympning som dessutom är olagligt vilket inte manlig omskärning är, cirka 30 procent av alla män i världen är omskurna. Så lägg ner det där om att hon skulle könsstympa barnet.
Nej det gör man inte. Det finns kristna som omskär pojkarna men det har ingenting med religion att göra. Det är väl skitsamma hur många som stympar sina barn i världen dom blir inte mindre stympade för att det är många.
Citera
2024-04-18, 01:04
Avslutad
Var 20-åriga Saga otrogen eller vad var skälet som kanske inte redovisas i tråden? Om otrogen, so what... En slyna och en bastard mindre i så fall.
Citera
2024-04-18, 01:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ArturobertAshe
Var 20-åriga Saga otrogen eller vad var skälet som kanske inte redovisas i tråden? Om otrogen, so what... En slyna och en bastard mindre i så fall.

Du skriver som en packad gräsklipparman.
GMs mor godtog inte utomrasliga relationer, han agerade efter sin uppfostran när det blev känt.
Citera
2024-04-18, 01:09
Medlem
Knut-Annes avatar
Hoppas att han får livstid, då kan ha sitta och räkna, minuter, timmar, dagar och år, samtidigt som han kan gratulera sig själv över att han "behöll sin heder".
Citera
2024-04-18, 02:33
Medlem
Citat:
Är du medveten om att man omskär pojkar inom den kristna tron också? Manlig omskärning är dessutom överhuvudtaget inte i likhet som kvinnlig könsstympning som dessutom är olagligt vilket inte manlig omskärning är, cirka 30 procent av alla män i världen är omskurna. Så lägg ner det där om att hon skulle könsstympa barnet.

Det är könsstympning.

Det är läskigt med er som tycker om att pilla och skära i småpojkars snoppar.
Citera
2024-04-18, 07:29
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvkiosken2015
Jag får också den känslan. För mig råder det ingen tvekan om att han är den skyldige, men finns det en öppning för en alternativ förklaring, hur orimlig den än är. Som i det här fallet, att någon annan potentiellt kan ha tagit sig in i lägenheten, även om det inte finns någon konkret person att peka ut eller någon annan med motiv, så verkar det nästan omöjligt att fälla. Min uppfattning är att beviskraven i Sverige ofta är orimligt höga och att det aldrig ställas särkilt höga krav på tvivelet. Är det meningen att man måste ha ett svart på vitt erkännande eller videobevis för att kunna fastställa en dom? Börjar tröttna rejält på det här så kallade rättssystemet, men vi får väl se hur det blir med det här fallet. Man kan ju hoppas att man blir överraskad men jag tvivlar.

Håller med dig gällande MGM. Det hade ju varit lättare om det exempelvis funnits ett mordvapen att "ta på". Nu finns ju även DNA och fingeravtryck av naturliga skäl i offrets bostad, ett stort problem. Den misstänkte kan ju in absurdum hävda just detta exempelvis. Något jag inte fann (kanske läste slarvigt) i FUPen är ju om det fanns DNA/fingeravtryck på lampsladden som offret ströps av? Det skulle ju kunna vara ytterst besvärande?

Gällande beviskraven håller jag också med dig. Det används dock smärre dubbla måttstockar beroende på brott - våldtäkt och sexuellt ofredande exempelvis. Håller tummarna att åklagaren är en orädd tuffing, och trycker på angående hederskontexten, vågar gå hela vägen, blir spännande att höra när MGMs föräldrar hörs. Och hoppas att de vågar vidhålla och stå upp för sina åsikter om hur de ser på relationer med "vit kvinna". Dock finns ju otalet sms-konversationer som gör åklagaren stöd. Håller tummarna att åklagaren vågar gå hela vägen. Tyvärr ser jag lite dystert på den framtida domen, men liksom du hoppas jag på att MGM döms hårt.
Citera
2024-04-18, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Håller med dig gällande MGM. Det hade ju varit lättare om det exempelvis funnits ett mordvapen att "ta på". Nu finns ju även DNA och fingeravtryck av naturliga skäl i offrets bostad, ett stort problem. Den misstänkte kan ju in absurdum hävda just detta exempelvis. Något jag inte fann (kanske läste slarvigt) i FUPen är ju om det fanns DNA/fingeravtryck på lampsladden som offret ströps av? Det skulle ju kunna vara ytterst besvärande?

Gällande beviskraven håller jag också med dig. Det används dock smärre dubbla måttstockar beroende på brott - våldtäkt och sexuellt ofredande exempelvis. Håller tummarna att åklagaren är en orädd tuffing, och trycker på angående hederskontexten, vågar gå hela vägen, blir spännande att höra när MGMs föräldrar hörs. Och hoppas att de vågar vidhålla och stå upp för sina åsikter om hur de ser på relationer med "vit kvinna". Dock finns ju otalet sms-konversationer som gör åklagaren stöd. Håller tummarna att åklagaren vågar gå hela vägen. Tyvärr ser jag lite dystert på den framtida domen, men liksom du hoppas jag på att MGM döms hårt.
Jag har för mig att jag läste i förundersökningsprotokollet att det DNA som återfanns på sladden tillhörde Saga och hennes mamma, eftersom mamman lossade på den när hon hittade Saga. Det skulle kunna förklaras med att han hade handskar på sig, vilket återfanns i hans bil. Mer än så vet jag inte. Men jag finner de omständigheter som rör nyckeln till lägenheten intressanta. Det faktum att lägenheten var låst och att endast pojkvännen, förutom Saga och hennes mamma, hade tillgång till nycklarna och taggen gör det försvårande för hans del. Teorin om en alternativ gärningsman, till exempel att det skulle ha varit någon kriminell som han gömt saker för hemma hos Saga, framstår som tvivelaktig och otillräcklig för att bevisa hans oskuld. Jag menar, vad är sannolikheten att just den här hypotetiska kriminella personen skulle ha hittat nycklarna som pojkvännen påstår sig ha tappat bort och sedan begått mordet? Nästan lika osannolikt är det att en slumpmässig person hittar nycklarna och sedan bestämmer sig för att ta sig in och begå mordet. Det hela verkar inte riktigt hänga ihop.
Citera
2024-04-18, 14:19
Medlem
Efter Lena Wesströms vidriga avrättning i Örebro så finns det hopp att även detta vidriga mord faller på den som nu sitter åtalad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in