2024-04-25, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Ingen som rapporterar från rättegången idag?
SVT.se rapporterar.
Citera
2024-04-25, 10:45
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharya
SVT.se rapporterar.

Okej, hittar inget om Saga-fallet på sidan?

Edit: hittade nu
Senast redigerad av pojkpingis 2024-04-25 kl. 10:59.
Citera
2024-04-25, 10:56
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nej det finns ingen anstiftan. Har du ens läst fuppen? Han är garanterat smartare än dig. Du bara tramsar.

Ja det är ju skitsmart att skylla mordet på människor som man sen vägrar uppge namnet på, alt ge sig själv alibi med hjälp av lika hemliga människor.
Citera
2024-04-25, 11:07
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Vad vet du som inte vi andra vet? Det kan mycket väl visa sig finnas anstiftan om GM bara ger tillgång till information som finns i hans mobil.
Nej det finns det inte Det enda som man inte kan se är var han varit med telefon. ALLA SMS SYNS. Så nej det finns ingen anstiftan. Kan finnas en muntlig. Men det tror jag inte. Han var ett fegt kräk som inte klarar av att stå för det han gjort. Man kan se en röd tråd som säger att han ljuger för allt och alla för att slippa konflikt och ta ansvar. För familj, vänner, Saga osv.
Citera
2024-04-25, 11:10
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Ja det är ju skitsmart att skylla mordet på människor som man sen vägrar uppge namnet på, alt ge sig själv alibi med hjälp av lika hemliga människor.
Ja det är smart. Det skapar ett rimligt tvivel. Som inte går att motbevisa. Ett bra sätt att klara sig. Det skulle inte förvåna mig om han blir frikänd.
Citera
2024-04-25, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharya
SVT.se rapporterar.

Jättedålig rapportering tyvärr
Citera
2024-04-25, 11:21
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Jättedålig rapportering tyvärr

Håller med, men bättre än ingenting. Förstår inte logiken att AB bara rapporterar vissa dagar. Igår rapporterade de med MGM, andra dagen med MGM rapporterar de inte...skumt
Citera
2024-04-25, 11:23
Medlem
HowLongIsNows avatar
P3 Krim har släppt en podd om fallet.
Några klipp från rättegången.
https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2374229

Nytt för mig var att MGM ska ha varit otrogen mot Saga kort före mordet.
Citera
2024-04-25, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
P3 Krim har släppt en podd om fallet.
Några klipp från rättegången.
https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2374229

Nytt för mig var att MGM ska ha varit otrogen mot Saga kort före mordet.

Han har varit otrogen flertalet gånger under deras så kallade förhållande och legat runt med olika tjejer !
Citera
2024-04-25, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Ja det är smart. Det skapar ett rimligt tvivel. Som inte går att motbevisa. Ett bra sätt att klara sig. Det skulle inte förvåna mig om han blir frikänd.

Nej det är inte smart. Ett rimligt tvivel hade det skapat om han hade haft nån form av umgänge med den typen av personer men det har han inte haft. En gängkriminell som inte ens vågar sova över hos sin flickvän på nätterna eller vara ute alltför sent för att han kommer att få skäll av sin morsa, jomen tjena !

Dessutom så skulle jag inte kalla den där killen för smart utan ganska så pantad när han inte ens har använt sig av preventivmedel/kondom när han har haft sex med sin så kallade flickvän fast han absolut inte själv vill ha barn och att han vet mycket väl vad konsekvenserna från hans familj blir om han skulle göra en "viting" på smällen.
Citera
2024-04-25, 14:30
Avstängd
pojkpingiss avatar
"Åklagaren frågar om ett par handskar som hittades i handskfacket i bilen. 22-åringen säger att polisen har planterat dem där."

Jösses, den misstänkte är verkligen pantad på riktigt...
Citera
2024-04-25, 16:01
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
"Åklagaren frågar om ett par handskar som hittades i handskfacket i bilen. 22-åringen säger att polisen har planterat dem där."

Jösses, den misstänkte är verkligen pantad på riktigt...

Han går i Tishkos fotspår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in