2023-12-13, 11:33
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Kommer ihåg detta, märkligt fall.

Konstigt att han fick flytta hem igen, D alltså, om han nu skjutit sin syster.

Fick han inget straff? Varför sköt han henne?
Citera
2023-12-15, 11:30
Medlem
Mycket märkligt mord i en märklig familj
Citera
2023-12-15, 22:31
Medlem
keyzexs avatar
Jag tvivlar fortfarande starkt på att David är mördaren, han har inte rätt motiv så motivet och den stora frågan är varför skulle han genomföra det?
Vem hade något att vinna på eller dölja en sanning efter Lotties död?
Vad visste hon om någon i familjen som gjorde att hon mördades, David kan inte ha hunnit med att i så unga år skaffat sig hemligheter som hon fick kännedom om som gjorde honom till mördare.
Nej helst klart någon av de äldre i denna dysfunktionell familj.
I övrigt ett fall som jag följer och aldrig glömmer.
Vad det gäller släktskap så är väl kopplingen till släkten Cederholm märkligast?
Senast redigerad av keyzex 2023-12-15 kl. 22:48.
Citera
2023-12-23, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keyzex
Jag tvivlar fortfarande starkt på att David är mördaren, han har inte rätt motiv så motivet och den stora frågan är varför skulle han genomföra det?
Vem hade något att vinna på eller dölja en sanning efter Lotties död?
Vad visste hon om någon i familjen som gjorde att hon mördades, David kan inte ha hunnit med att i så unga år skaffat sig hemligheter som hon fick kännedom om som gjorde honom till mördare.
Nej helst klart någon av de äldre i denna dysfunktionell familj.
I övrigt ett fall som jag följer och aldrig glömmer.
Vad det gäller släktskap så är väl kopplingen till släkten Cederholm märkligast?

Det tvivlar inte jag på. David var väldigt konstig mot Lottie och skrämde henne en hel del innan hon blev mördad. Min gissning är dock att David blivit övertalad av mamman och han ville göra som hon ville. Han gjorde allt som hon sa. Lägre straff för hans del än om mamman skulle göra det dessutom. Nu sitter han nog inne på all info för att skydda henne. Så med andra ord, jag tror definitivt David utfört det men att mamman varit delaktig. Tycker det är fruktansvärt sorligt att Polisen inte la ner mer tid på Lotties fall.
Citera
2023-12-31, 00:19
Medlem
Kanske året mest meningslösa inlägg, men någon som vet vem som köpte gården där det hände? Låg ute för nån månad sen på Hemnet med KFM som säljare.... Var gården i dåligt skick när det tragiska hände så ska vi inte tala om hur det såg ut på bilderna KFM tagit o lagt ut....

Vem kan tänkas vara ny ägare till detta rikskända ställe?
Citera
2024-02-11, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fc2
Kanske året mest meningslösa inlägg, men någon som vet vem som köpte gården där det hände? Låg ute för nån månad sen på Hemnet med KFM som säljare.... Var gården i dåligt skick när det tragiska hände så ska vi inte tala om hur det såg ut på bilderna KFM tagit o lagt ut....

Vem kan tänkas vara ny ägare till detta rikskända ställe?

Det blev aldrig sålt. Men jag såg förra veckan att huset ligger ute igen på hemnet, fortfarande via KFM.
De har inte fotat den nyare avdelningen där Lottie bland annat hade sitt rum. Det skulle de kanske tjäna lite mer på om de visade ist för bara det som är i otroligt dåligt skick.
Citera
2024-02-16, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojdaaa
Det blev aldrig sålt. Men jag såg förra veckan att huset ligger ute igen på hemnet, fortfarande via KFM.
De har inte fotat den nyare avdelningen där Lottie bland annat hade sitt rum. Det skulle de kanske tjäna lite mer på om de visade ist för bara det som är i otroligt dåligt skick.

Ja jag kollade med och huset osålt.... Undra varför, visst renoveringsobjekt men gårdar här i Skåne med stora renoveringsbehov brukar sälja. Själv ser jag väl två alternativ

1 Konjunkturen/ekonomin är vad den är nu, så folk håller i pengarna

2 folk kanske googlar adressen/namnen skrivna på adressen och hittar vad som hänt 🙂
Citera
2024-04-13, 18:54
Medlem
Någon som vet vad David gör idag???
Citera
2024-04-24, 13:20
Ny podcast om fallet. ”Förhörsrummet” på Spotify. Intressant. Ett tips till intresserade. De läser upp delar av förhören med D.
Citera
2024-04-25, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havsstorm
Ny podcast om fallet. ”Förhörsrummet” på Spotify. Intressant. Ett tips till intresserade. De läser upp delar av förhören med D.

Intressant. Har just lyssnat och David gör sitt bästa för att skyla över men han lyckas dåligt. Han improviserar. Hoppas förhör med Lotties mamma kommer i senare avsnitt.

https://poddtoppen.se/podcast/1612827862/forhorsrummet
Citera
2024-04-27, 19:12
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Intressant. Har just lyssnat och David gör sitt bästa för att skyla över men han lyckas dåligt. Han improviserar. Hoppas förhör med Lotties mamma kommer i senare avsnitt.

https://poddtoppen.se/podcast/1612827862/forhorsrummet
Ja men ellerhur! Låter falskt i mina öron… känns som han mest babblar på om olika saker
Citera
2024-04-29, 08:18
Medlem
-GGs avatar
Det är väl detta som podden En mörk historia senaste avsnitt handlar om. "Barnen på gården".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in