2024-04-14, 09:34
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag tycker fortfarande det mest intressanta med allsvenskan 2024 är huruvida AC, Guidetti och Ekdahl tillsammans kommer eller inte kommer ha spelat mer än Ante Johansson, 42 😁

Just nu står det 270 - 66 i Antes favör.
Inte för att skita i din drink som London brukar skriva. Men "vadet" gällde AC, Ekdal och Simon Gustafson, där den senare spelat 90 min i båda våra matcher.
Citera
2024-04-14, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Äh, man ser bättre på TV... ståplats längst ner suger ju faktiskt. Ökenhunden ser mer o bättre av matcherna än vad jag gör.

Svårt att göra en bra matchanalys nere vid räcket med 10 öl o 4 linor i kroppen.
Du har helt rätt i att man ser matchen bäst på TV. Men om man ska kalla sig för ett äkta fans så bör man nog ha varit och känt lite på stämningen live👊
Citera
2024-04-14, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det brukat inte se bra ut för AIK på våren. Man gick ändå till cupsemi.

Jag köper att spelet inte imponerar. Å andra sida. Mot BP förlorar man på en "soft" straff mot Mjällby borta fumlar man in ett självmål.

Om ett par omgångar till kan man bedöma om det var olycksfall i arbetet eller det är mittengegga som gäller.

Ja, herregud.
Är ju bara på tredje omgången.
Men kommande tre har AIK en hel del att bevisa, så ska bli spännande att se.
Själv är jag Blåvit… Ångesten man upplevde hela förra säsongen fortsätter visst i år. Var i Halmstad förra veckan med gott hopp om tre poäng, men det vet vi ju alla hur det gick.
Lite av en nyckelmatch idag redan. Spelar man på samma sätt som sist tror jag man har god chans till tre pinnar, faktiskt.
Hbk parkerade ju bussen efter sitt tidiga mål. Det blir förhoppningvis mer öppet idag, vilket kommer gynna Blåvitt.
Men Kalmar är ju i lika stort behov av poäng. Vilket gör det till en lurig match.
Citera
2024-04-14, 10:15
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Inte för att skita i din drink som London brukar skriva. Men "vadet" gällde AC, Ekdal och Simon Gustafson, där den senare spelat 90 min i båda våra matcher.
Fan vad trist, att ta med Guidetti istället för Gustafsson är ju mycket roligare.
Citera
2024-04-14, 10:44
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Fan vad trist, att ta med Guidetti istället för Gustafsson är ju mycket roligare.
Det får du ta med AIP, det var han som försökte sticka ut hakan.
Citera
2024-04-14, 10:54
Medlem
Londons avatar
Citat:

Ingen skiter i min drink.

Citat:
Ursprungligen postat av kemankaret
Du har helt rätt i att man ser matchen bäst på TV. Men om man ska kalla sig för ett äkta fans så bör man nog ha varit och känt lite på stämningen live👊

Därför man betalar för sig om man har möjlighet så man kan nörda ner sig i matchen veckan som följer. Äkta fans hit och dit men om 4h rullas det mot Tele2.

DJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
Citera
2024-04-14, 11:55
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Ja, igår var det lite mer som förväntat från Mjällby. Fanns en anledning till att jag inte svävade iväg efter Norrköpingsmatchen...
Väldigt rättvist med 1-1, direkt efter matchen kändes det som att AIK var något bättre i spelet men att Mjällby hade något vassare chanser, men siffrorna sa att Mjällby hade något mer boll också. Antagligen perioden efter AIK-målet då Mjällby tryckte på ordentligt som vände på siffrorna.
Någon måtta på spelet genom backlinjen får det ändå vara, om AIK går upp så högt med så många spelare så måste det ju finnas plats att spela upp lite längre. Lyft mot Ståhl så vinner han sin duell eller spela direkt på Bergström istället. Måste ju ha funnits oceaner av yta där uppe.
Sen måste jag tacka alla 6 AIK-spelare som samarbetade så bra i samband med Mjällbys mål. Wikström gjorde tunnel på Coulibaly, Röjkjaer gjorde tunnel på Papa..., Herman Johansson gjorde tunnel på Tiedemann och sen kommer Bergströms avslut som går via Nordfeldt, Thychosen och Ali in i mål.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag köper att spelet inte imponerar. Å andra sida. Mot BP förlorar man på en "soft" straff mot Mjällby borta fumlar man in ett självmål.
Och du tyckte att AIK:s mål var ett under av klass från hela laget?

Citat:
Ursprungligen postat av kemankaret
Njaaee. Man ser bättre på TV än om man står på kortsidan, men en bra position på långsidan gör att man får en mycket bättre översikt än man får på TV, man kan se mycket mer av det som händer där bollen inte är. Detaljerna runt bollen ser man dock bättre på TV.
Citera
2024-04-14, 12:08
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ja, igår var det lite mer som förväntat från Mjällby. Fanns en anledning till att jag inte svävade iväg efter Norrköpingsmatchen...
Väldigt rättvist med 1-1, direkt efter matchen kändes det som att AIK var något bättre i spelet men att Mjällby hade något vassare chanser, men siffrorna sa att Mjällby hade något mer boll också. Antagligen perioden efter AIK-målet då Mjällby tryckte på ordentligt som vände på siffrorna.
Någon måtta på spelet genom backlinjen får det ändå vara, om AIK går upp så högt med så många spelare så måste det ju finnas plats att spela upp lite längre. Lyft mot Ståhl så vinner han sin duell eller spela direkt på Bergström istället. Måste ju ha funnits oceaner av yta där uppe.
Sen måste jag tacka alla 6 AIK-spelare som samarbetade så bra i samband med Mjällbys mål. Wikström gjorde tunnel på Coulibaly, Röjkjaer gjorde tunnel på Papa..., Herman Johansson gjorde tunnel på Tiedemann och sen kommer Bergströms avslut som går via Nordfeldt, Thychosen och Ali in i mål.

Och du tyckte att AIK:s mål var ett under av klass från hela laget?

Njaaee. Man ser bättre på TV än om man står på kortsidan, men en bra position på långsidan gör att man får en mycket bättre översikt än man får på TV, man kan se mycket mer av det som händer där bollen inte är. Detaljerna runt bollen ser man dock bättre på TV.
Tycker ändå AIK ser bra ut så det är ingen katastrof med 1p. Sedan lär vi få lite mer underlag idag på exakt hur dåliga Norrköping verkligen är.
Citera
2024-04-14, 12:15
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Tycker ändå AIK ser bra ut så det är ingen katastrof med 1p. Sedan lär vi få lite mer underlag idag på exakt hur dåliga Norrköping verkligen är.

Jag hoppas GAIS vinner så Peking står på 0 efter 3 omgångar.

Sedan har dom blåvitt (B) Elfsborg (H) Häcken (B) AIK (B) vill det sig illa kan dom stå på 1 poäng efter 7 omgångar
Citera
2024-04-14, 13:05
Medlem
Citat:
Jag tycker fortfarande det mest intressanta med allsvenskan 2024 är huruvida AC, Guidetti och Ekdahl tillsammans kommer eller inte kommer ha spelat mer än Ante Johansson, 42 😁

Just nu står det 270 - 66 i Antes favör.

Den lär ju Gubb-Ante vinna med hästlängder om ingen oförutsedd långtidsskada sker, AC lär väl få några korta inhopp innan sommaren, Tjockidetti är väl tveksamt om det blir nåt inhopp innan sommaren och Ekdahl duger inte, men diffen får gärna fortsätta spela honom
Citera
2024-04-14, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Ja Aik är redan borta från guldstriden. Det är inte bra att börja med två kryss på tre matcher. Det är katastrof att börja med två kryss mot Mjällby och Bp.

Alltså nu håller jag inte på AIK men vad är katastrofen med 2 kryss på bortaplan, varav ena sker på en straff dom lika bra kunde missat och den andra var ett klumpigt självmål av Psycho-Thycho.
Citera
2024-04-14, 13:17
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag hoppas GAIS vinner så Peking står på 0 efter 3 omgångar.

Sedan har dom blåvitt (B) Elfsborg (H) Häcken (B) AIK (B) vill det sig illa kan dom stå på 1 poäng efter 7 omgångar

Nog bör ni kunna hoppas på mer än en pinne hemma mot årets Peking?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in