Ja, igår var det lite mer som förväntat från Mjällby. Fanns en anledning till att jag inte svävade iväg efter Norrköpingsmatchen...
Väldigt rättvist med 1-1, direkt efter matchen kändes det som att AIK var något bättre i spelet men att Mjällby hade något vassare chanser, men siffrorna sa att Mjällby hade något mer boll också. Antagligen perioden efter AIK-målet då Mjällby tryckte på ordentligt som vände på siffrorna.
Någon måtta på spelet genom backlinjen får det ändå vara, om AIK går upp så högt med så många spelare så måste det ju finnas plats att spela upp lite längre. Lyft mot Ståhl så vinner han sin duell eller spela direkt på Bergström istället. Måste ju ha funnits oceaner av yta där uppe.
Sen måste jag tacka alla
6 AIK-spelare som samarbetade så bra i samband med Mjällbys mål. Wikström gjorde tunnel på Coulibaly, Röjkjaer gjorde tunnel på Papa..., Herman Johansson gjorde tunnel på Tiedemann och sen kommer Bergströms avslut som går via Nordfeldt, Thychosen och Ali in i mål.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Jag köper att spelet inte imponerar. Å andra sida. Mot BP förlorar man på en "soft" straff mot Mjällby borta fumlar man in ett självmål.
Och du tyckte att AIK:s mål var ett under av klass från hela laget?
Citat:
Ursprungligen postat av
kemankaret
Du har helt rätt i att man ser matchen bäst på TV. Men om man ska kalla sig för ett äkta fans så bör man nog ha varit och känt lite på stämningen live👊
Njaaee. Man ser bättre på TV än om man står på kortsidan, men en bra position på långsidan gör att man får en mycket bättre översikt än man får på TV, man kan se mycket mer av det som händer där bollen inte är. Detaljerna runt bollen ser man dock bättre på TV.