2024-04-14, 05:26
Medlem
AIK kommer väl sluta på en bättre placering än förra säsongen, 7-10 kanske?

Bernsten har gjort ett över godkänt jobb med truppen om man tänker på hur förstörd er trupp var när han kom. Riktigt bra och något ni kan glädja er åt.
Men er tränare har jag större tvivel till, visst ni kommer med största sannolikhet förbättra er placering i år men samtidigt har ni en bättre trupp från start. Inget FM projekt från en pajas som leker sportchef.

Vad tycker ni AIKare egentligen om Berg och vad är en godkänd säsong enligt er?

Jag kan personligen tycka att med pengarna ni lagt och spelarna ni har i trupper att 5-e plats är ett godkänt resultat, allt under detta är underkänt med fler - för varje placering efter detta.
Citera
2024-04-14, 05:34
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Anser du att du bidrar till nått bra med inlägg som detta?
Ja. Annars hade det inte skrivits. Hur känner du kring ditt bidrag?
Citera
2024-04-14, 08:40
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joske
AIK… asså redan 2 x!!
https://twitter.com/gvagl/status/1640397090986622976

Klassiska AIX-tifot!
Citera
2024-04-14, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
I fjol tog det 6 omgångar för AIK att spela ihop 5 poäng. Nu har man 5 poäng efter 3 omgångar.

Dubbelt så bra eller hälften så dåligt?
😑

Mer poäng än vid samma tid förra året, men med tanke på hur och mot vilka lag man tagit sina 5 poäng i år blir man ju inte svin-imponerad.
Eller?

Sedan är det ju poäng som gäller i slutändan, oavsett hur man tagit dem. Men det jag menar är att det ska bli intressant att se AIK i kommande tre matcher, t ex.
Senast redigerad av M.J.A 2024-04-14 kl. 08:46.
Citera
2024-04-14, 08:46
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Att ni fortsätter dividera. Pinga Ville så får ni ett 100% svar ifall det var straff eller inte.

Symboliskt för varför VAR i befintlig form är meningslöst. Även om domarrummet skulle få en vecka på sig så skulle hälften eller fler vara missnöjda med beslutet de kom fram till oavsett.

Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Det heter aik-straffar av en anledning.

Sen är det rätt avslappnat från DIF-håll. Sirius imorgon ska väl gå vägen. Tokmac och Wikheim i truppen. Kosugi likaså. Det är alltså vår Björnström, bara det att han är 18 år gammal och är jävligt spännande. Istället för att vara något slags kioskmongo med "årskort" på norra.

Hahahhah, va fan? En är japan och den andre har Downs. INTE samma sak
Citera
2024-04-14, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Mer poäng än vid samma tid förra året, men med tanke på hur och mot vilka lag man tagit sina 5 poäng i år blir man ju inte svin-imponerad.
Eller?

Sedan är det ju poäng som gäller i slutändan, oavsett hur man tagit dem. Men det jag menar är att det ska bli intressant att se AIK i kommande tre matcher, t ex.
Det brukat inte se bra ut för AIK på våren. Man gick ändå till cupsemi.

Jag köper att spelet inte imponerar. Å andra sida. Mot BP förlorar man på en "soft" straff mot Mjällby borta fumlar man in ett självmål.

Om ett par omgångar till kan man bedöma om det var olycksfall i arbetet eller det är mittengegga som gäller.
Citera
2024-04-14, 09:04
Medlem
cokehyenas avatar
Lite axplock av tankar:

Djurgården har tränat på press respektive sjunka lågt under träningsveckan. Mot Häcken hamnade vi ofta i mellanläge vilket skapade stora ytor. Det är nog ganska lätt att åtgärda och vi lär få svar mot Sirius idag.

Wikheim och Tokmac i truppen. På sikt kanske vi har vår 9:a i Tokmac, även om han inte gör mer än 15-20 min idag. Förutom målen så stod han för en intelligent press. Mycket lovande spelare som sagt. Wikheim lär inte vara i matchform, annars lär han ta startplats rätt snart. Fallenius lever farligt, men kan nog göra det väldigt bra som inhoppare mot trötta backlinjer.

Tolle har sagt att Ekdal besitter "uppenbara kvalitéer" och kommer bli "väldigt bra på sikt". Därför hoppas jag på honom för idag och inför framtiden. Hoppas även att Therkildsen tar plats över Piotr pga prio av offensiven. Han slår väldigt fina inlägg och är målfarlig på både skott och nick.

JWZ
Therkildsen - Tenho - Danielson - Dahl
SLH - Ekdal
Fallenius - Bergvall - Gulliksen
Hümmet
Citera
2024-04-14, 09:05
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Symboliskt för varför VAR i befintlig form är meningslöst. Även om domarrummet skulle få en vecka på sig så skulle hälften eller fler vara missnöjda med beslutet de kom fram till oavsett.

Hahahhah, va fan? En är japan och den andre har Downs. INTE samma sak
Hahaha, jag tänkte faktiskt på att båda är backup som VB.
Citera
2024-04-14, 09:21
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Lite axplock av tankar:

Djurgården har tränat på press respektive sjunka lågt under träningsveckan. Mot Häcken hamnade vi ofta i mellanläge vilket skapade stora ytor. Det är nog ganska lätt att åtgärda och vi lär få svar mot Sirius idag.

Wikheim och Tokmac i truppen. På sikt kanske vi har vår 9:a i Tokmac, även om han inte gör mer än 15-20 min idag. Förutom målen så stod han för en intelligent press. Mycket lovande spelare som sagt. Wikheim lär inte vara i matchform, annars lär han ta startplats rätt snart. Fallenius lever farligt, men kan nog göra det väldigt bra som inhoppare mot trötta backlinjer.

Tolle har sagt att Ekdal besitter "uppenbara kvalitéer" och kommer bli "väldigt bra på sikt". Därför hoppas jag på honom för idag och inför framtiden. Hoppas även att Therkildsen tar plats över Piotr pga prio av offensiven. Han slår väldigt fina inlägg och är målfarlig på både skott och nick.

JWZ
Therkildsen - Tenho - Danielson - Dahl
SLH - Ekdal
Fallenius - Bergvall - Gulliksen
Hümmet
Instämmer helt. Ekdal är ett otroligt spännande framtidsnamn.
Citera
2024-04-14, 09:23
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Detta var tidigt under försäsongen ska tilläggas.

Men visst, man hoppades han skulle vara lika given som i landslaget. Det är han inte.
Citera
2024-04-14, 09:26
Medlem
mishimas avatar
Det hade varit intressant att se Samuel Dahl som vänsterforward i Djurgården. Tycker han mer är Gareth Bale-light än en vanlig offensiv vänsterback.
Citera
2024-04-14, 09:28
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Jag tycker fortfarande det mest intressanta med allsvenskan 2024 är huruvida AC, Guidetti och Ekdahl tillsammans kommer eller inte kommer ha spelat mer än Ante Johansson, 42 😁

Just nu står det 270 - 66 i Antes favör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in