2024-04-12, 16:10
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemankaret
Bör räknas som en av dem största talanger i allsvenskan. Men på något sätt så åker han lite i skymundan ända?
Hahaha nu smörar du igen!
Citera
2024-04-12, 16:32
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Vem???

#se_där...
Citera
2024-04-12, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Hahaha nu smörar du igen!
Du din gamla rävkuk. Ta och gå på en match live. Det är en uppfriskande känsla. Sen kan du komma med inlägg här, det blir lite mer äkta på det sättet om du förstår 🤔
Citera
2024-04-12, 17:17
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemankaret
Du din gamla rävkuk. Ta och gå på en match live. Det är en uppfriskande känsla. Sen kan du komma med inlägg här, det blir lite mer äkta på det sättet om du förstår 🤔
Äh, man ser bättre på TV... ståplats längst ner suger ju faktiskt. Ökenhunden ser mer o bättre av matcherna än vad jag gör.

Svårt att göra en bra matchanalys nere vid räcket med 10 öl o 4 linor i kroppen.
Citera
2024-04-12, 18:05
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Sant.

Det var trots allt bara lilla Häcken.

Vi får invänta kvalificerat motstånd innan slutsatser dras.

"lilla" Häcken som du är överlycklig att DIF fick 1 poäng mot hemma... Sött.
Citera
2024-04-12, 19:33
Medlem
Nyckelmatch för Mjällby imorgon. Kan man slå ett dåligt AIK på hemmaplan med bra anfallsinriktad fotboll och gå upp på 9 poäng efter tre omgångar? I så fall finns stora chanser att vinna mot de lag man möter i de kommande fem omgångarna och stå på 24 poäng efter 8 omgångar.

Eller kommer man att förlora och spela sämre än usla AIK? I så fall är det en helt normal säsong och Mjällby kommer att sluta med 10 vinster, 10 oavgjorda och 10 förluster på tionde plats.
Citera
2024-04-12, 19:41
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Nyckelmatch för Mjällby imorgon. Kan man slå ett dåligt AIK på hemmaplan med bra anfallsinriktad fotboll och gå upp på 9 poäng efter tre omgångar? I så fall finns stora chanser att vinna mot de lag man möter i de kommande fem omgångarna och stå på 24 poäng efter 8 omgångar.

Eller kommer man att förlora och spela sämre än usla AIK? I så fall är det en helt normal säsong och Mjällby kommer att sluta med 10 vinster, 10 oavgjorda och 10 förluster på tionde plats.
Hur ser vinstchanserna ut mot ett uselt Solna då?

Var senaste torsken en engångsgrej?
Citera
2024-04-12, 19:43
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:

Jävlar vad drastisk du är. Mjällby har redan visat att de är bra. Oavgjort eller förlust mot tunga och tråkiga AIK imorgon är knappast nån säsongsavgörande händelse. Ett avslappnat Mjällby kan vinna imorgon. Spänt och "nu jävlar är vi bra och måste visa stockholmarna" riskerar att köra fast och sen gör Modesto 0-1 i slutet av andra.
Citera
2024-04-12, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jävlar vad drastisk du är. Mjällby har redan visat att de är bra. Oavgjort eller förlust mot tunga och tråkiga AIK imorgon är knappast nån säsongsavgörande händelse. Ett avslappnat Mjällby kan vinna imorgon. Spänt och "nu jävlar är vi bra och måste visa stockholmarna" riskerar att köra fast och sen gör Modesto 0-1 i slutet av andra.
Ok, låt mig omformulera mig. Om vi ser förra säsongens Mjällby som har 35 procent bollinnehav mot AIK och förlorar med 2-1, då är det här som alla andra säsonger sedan man gick upp.

Om vi förlorar med 2-1 men spelar bra offensiv fotboll då är det en helt annan sak. Jag har blivit förbluffad över att man uppenbarligen kan lära gamla hundar sitta. Anders Torstensson har tränat Mjällby tidigare men den här fotbollen har vi aldrig sett tidigare. Spela ut från backlinjen, prioritera bollinnehav, attackera i mitten — allt är helt nytt för Mjällby.
Citera
2024-04-12, 20:58
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ok, låt mig omformulera mig. Om vi ser förra säsongens Mjällby som har 35 procent bollinnehav mot AIK och förlorar med 2-1, då är det här som alla andra säsonger sedan man gick upp.

Om vi förlorar med 2-1 men spelar bra offensiv fotboll då är det en helt annan sak. Jag har blivit förbluffad över att man uppenbarligen kan lära gamla hundar sitta. Anders Torstensson har tränat Mjällby tidigare men den här fotbollen har vi aldrig sett tidigare. Spela ut från backlinjen, prioritera bollinnehav, attackera i mitten — allt är helt nytt för Mjällby.
Ja, blir intressant att ser hur ni hanterar det imorgon. Jag tänker att det borde bli ett mellanting mellan matchen mot Häcken och den mot Norrköping. Ni lär få föra mer än mot Häcken, men lär inte kunna spela ut så totalt som mot Peking. Med rätt avvägning där så ska AIK kunna slås. AIK är också farligare på kontringar. Det blir jäkligt kul att se matchen i morgon! Önskar er lyckas till. Jag tycker Mjällby har allt att vinna.
Citera
2024-04-12, 20:58
Avslutad
Blowit med ny optimistisk 3-årsprognos!

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/ifk-goteborgs-mal-ska-spela-i-europa-inom-tre-ar-ar-rimligt/
Citera
2024-04-12, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ja, blir intressant att ser hur ni hanterar det imorgon. Jag tänker att det borde bli ett mellanting mellan matchen mot Häcken och den mot Norrköping. Ni lär få föra mer än mot Häcken, men lär inte kunna spela ut så totalt som mot Peking. Med rätt avvägning där så ska AIK kunna slås. AIK är också farligare på kontringar. Det blir jäkligt kul att se matchen i morgon! Önskar er lyckas till. Jag tycker Mjällby har allt att vinna.
Jag tror inte man ska fästa för stort avseende vid pekingmatchen. Samtliga återstående matcher kommer att bli svårare än den. Det är därför jag ser morgondagens möte som en nyckelmatch. Vi vet inte hur bra Torstenssons nya Mjällby är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in