2024-04-12, 21:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jobbar Runar Sögaard kvar på Riks? Vad jag sett har han inte gjort någon talkshow sedan det senaste åtalet.

Jag tror han fick dåliga tittarsiffror.
Citera
2024-04-12, 21:48
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej de är nog inte det, liksom andra européer. EU är helt artificiellt utan alla på kontinenten identifierar sig med sitt land och i andra hand sitt språkområde. Tyskar är mer intresserade av Schweiz som inte är med i EU än av Frankrike. Svenskar är mer intresserade av Norge som inte är med i EU än av Tyskland.

Fast populära figurer som t.ex. Paul Joseph Watson och BasedPoland och RadioGenoa tar upp saker som händer i hela Europa + USA + Australien.

Jag som svensk är mycket intresserad av vad som händer i andra länder som står oss nära kulturellt och rasligt.

Riks talar för övrigt nästan aldrig om Norge heller.
Citera
2024-04-12, 21:49
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det kan väl knappast komma som en nyhet att Riks fokuserar på det som intresserar SD:s väljare, nämligen den politik som drabbar svensken i dennes vardag, alltså kriminal- och migrationspolitiken? Vill man ha bevakning av utrikesnyheter finns det tusentals andra kanaler att följa.

Så då tycker du också att konservativa kanaler i t.ex. Danmark inte ska skriva om något som händer i Sverige?
Citera
2024-04-12, 22:05
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Så då tycker du också att konservativa kanaler i t.ex. Danmark inte ska skriva om något som händer i Sverige?

1. Jag har inte sagt något om vad jag tycker om Riks prioriteringar.
2. Även om jag hade sagt att jag tycker Riks gör bra prioriteringar betyder det inte automatiskt att jag tycker samma om konservativa kanaler i andra länder.
Citera
2024-04-12, 22:07
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Svegot accepterar ju Européer och är gifta med utlänningar.
Du åsyftar att Dan är gift med en tyska? det är ju just att hålla sig inom "white nationalist" spektrat

Annars känner jag inte till flera än Dan, även om Jalle har en enorm thaikvinne aura Magnus tror jag inte skulle hålla sig utanför Europa
Senast redigerad av Crapmagic 2024-04-12 kl. 22:18.
Citera
2024-04-12, 22:11
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Du åsyftar att Dan är gift med en tyska? det är ju just att hålla sig inom "white nationalist" begreppet, annars känner jag inte till flera, även om Jalle har en enorm thaikvinne aura Magnus tror jag inte skulle hoppa i galen tunna.

Att vara vit manlig nationalist är per automatik att ha en thaikvinna-aura över sig. Skäms som nationalist över detta utbredda fenomen:

https://www.nytimes.com/2018/01/06/o...an-fetish.html
Citera
2024-04-12, 22:48
Medlem
Citat:
Det går dåligt för den kanalen. Många videos har bara några hundra visningar fast den är på engelska. Den funkar nog mest i GB och Irland där de har engelska som modersmål. Men man kan ju hoppas att den får fart.
De har ju precis startat. Vore bra om Riks länkade till kanalen. Mycket konstigt att de inte gör detta.
https://www.youtube.com/@Riks-Europe/videos
Citera
2024-04-12, 23:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Du åsyftar att Dan är gift med en tyska? det är ju just att hålla sig inom "white nationalist"spektrat, just att du klumpar ihop allt till "utlänningar" visar hur du inte är etnonationalist.
Annars känner jag inte till flera än Dan, även om Jalle har en enorm thaikvinne aura Magnus tror jag inte skulle hålla sig utanför Europa

Män och kvinnor blir förtjusta, tända på och kära i varandra. Jag tror ingen supernazist är immun mot det. Och Riks är helt förstående för detta sociala och biologiska faktum. Så i diskussionen om Riks blir det lite ovidkommande för inga där är nog inne på "white nationalist".

Om man är intresserad av "raslära" i dess moderna version som utgår från genom (DNA) och säger populationer istället för "ras". Som svensk så är en viktig markör hos män haplogruppen I1. Den är unik för personer med skandinaviskt/nordiskt ursprung: Germanerna. Man kan inte gå på det på individnivå men man kan se i hur stor utsträckning germaner har invandrat till olika länder från det nordiska urheimat för de germanska språken. I Sverige och västra Finland (Där jag kommer ifrån! Jag har dock ingen Y-kromosom så jag saknar I1) så har 35-45 % av männen den haplogruppen. Men i Tyskland bara 10-15 %. Så de är är bara 1/3 germaner?
https://www.eupedia.com/europe/Haplo...I1_Y-DNA.shtml
Citera
2024-04-12, 23:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
De har ju precis startat. Vore bra om Riks länkade till kanalen. Mycket konstigt att de inte gör detta.
https://www.youtube.com/@Riks-Europe/videos

Ja vanliga Riks borde göra mer reklam för den. Ett tips är att länka till den i kommentarerna på olika engelskspråkiga Youtube-kanaler som har en nationalistisk profil, eller på Twitter eller var som helst.
Citera
2024-04-12, 23:14
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Män och kvinnor blir förtjusta, tända på och kära i varandra. Jag tror ingen supernazist är immun mot det. Och Riks är helt förstående för detta sociala och biologiska faktum. Så i diskussionen om Riks blir det lite ovidkommande för inga där är nog inne på "white nationalist".

Om man är intresserad av "raslära" i dess moderna version som utgår från genom (DNA) och säger populationer istället för "ras". Som svensk så är en viktig markör hos män haplogruppen I1. Den är unik för personer med skandinaviskt/nordiskt ursprung: Germanerna. Man kan inte gå på det på individnivå men man kan se i hur stor utsträckning germaner har invandrat till olika länder från det nordiska urheimat för de germanska språken. I Sverige och västra Finland (Där jag kommer ifrån! Jag har dock ingen Y-kromosom så jag saknar I1) så har 35-45 % av männen den haplogruppen. Men i Tyskland bara 10-15 %. Så de är är bara 1/3 germaner?
https://www.eupedia.com/europe/Haplo...I1_Y-DNA.shtml

Jag tycker Rickard Sörman låter mer etnonationalistisk än t.ex. Lennart Matikainen i Afs.
Citera
2024-04-12, 23:14
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ja vanliga Riks borde göra mer reklam för den. Ett tips är att länka till den i kommentarerna på olika engelskspråkiga Youtube-kanaler som har en nationalistisk profil, eller på Twitter eller var som helst.

Eller att länka till den på sin huvudkanal.
Citera
2024-04-12, 23:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag tycker Rickard Sörman låter mer etnonationalistisk än t.ex. Lennart Matikainen i Afs.

Gillar inte honom, var trött på honom redan när han tjatade på Swebb-TV (Som jag inte följer längre). Han tjatade i långa videos om samma sak vecka ut och vecka in.

Bra att Riks startade från "nya" personer och inte tog med dessa gamla rättshaverister från annan alternativmedia. Om man tittar på Riks absolut första video så kanske den är lite skämmig men ändå en hel nystart från "gnällande gubbar"-TV som fans innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in