Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-11, 12:41
Avstängd
Hoppas att Lars slår ut pundaren när dom ska tävla. Håller tummarna. Lars är bäst.
2024-04-11, 12:43
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Hoppas att Lars slår ut pundaren när dom ska tävla. Håller tummarna. Lars är bäst.

Vad ser du i Lars som jag inte lyckas märka? Han har ju varit som osynlig luft på båda tävlingar och i övrigt, tycker jag.
2024-04-11, 12:46
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Det är verkligen lika svårt att kunna förutse vem som vinner,

Det är verkligen inte meningen att vara OT (ber om ursäkt) så ni behöver inte svara om L-O specifikt utan räcker med att tala om för mig hur man kan vara så pricksäker på vem som möjligen vinner allt så som Sandra gjorde om L-O?
Nu vet jag inte hur många säsonger du har sett, men det har med åren byggts upp ett relativt tydligt recept gällande vilken strategi, egenskaper och personlighet som krävs för att vinna Mastiffs Robinson. Visst skiljer det sig lite från säsong till säsong, men överlag gäller följande:
1. Var man
2. Pakta så lite som möjligt - undvik helst pakter helt och hållet.
3. Stå ej i centrum, utan håll dig lite utanför gruppen
4. Var lagom bra i tävlingar. De som är bäst på tävlingar blir utröstade för att de är bäst, och de som är sämst tar sig inte igenom finalveckan.
5. Var trevlig och snäll mot allt och alla, skapa så få fiender som möjligt.

Dessa punkter går att applicera på LO, precis som att de går att applicera på de andra tidigare vinnarna Klas, Micke, Dennis, Filip, Oskar och Pelle.

De deltagare från årets säsong som passar in bäst på följande punkter är nog Mark, Alex och möjligen Gustav.
2024-04-11, 12:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Vad ser du i Lars som jag inte lyckas märka? Han har ju varit som osynlig luft på båda tävlingar och i övrigt, tycker jag.
Vad ser du hos pundaren? Tycker det är passande att en gammal strippa tävlar mot en narkoman. Skräpmänniskor.
2024-04-11, 12:54
Citat:
Ursprungligen postat av Quongsi
Den stenkorkade Fredrik fattar inte att man inte blir alfahanne för att man sitter och gapar om att man är det. Man ÄR alfahanne, som Mark, dvs vänlig med storkukslugn, fysiskt stark och med förmåga att få med sig människor och skapa en bra flock mot ett gemensamt mål.

Fredrik springer mest runt och snackar skit och försöker pakta vilket leder till svagare och svagare lag. Falskheten sipprar igenom, det har Charlotta förmodligen hajat nu.
En alfahanne sitter inte och tjafsar med folk på sociala medier som Fredrik gör.
2024-04-11, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
En alfahanne sitter inte och tjafsar med folk på sociala medier som Fredrik gör.

Han inser väl att han framstår som en osäker tönt med hävdelsebehov. Dock för korkad för att inse att han ytterligare förstärker bilden av fjantig skitsnackare genom att tjafsa på some. Något säger mig att det självbelåtna flinet är borta.
2024-04-11, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quongsi
Den stenkorkade Fredrik fattar inte att man inte blir alfahanne för att man sitter och gapar om att man är det. Man ÄR alfahanne, som Mark, dvs vänlig med storkukslugn, fysiskt stark och med förmåga att få meðd sig människor och skapa en bra flock mot ett gemensamt mål.

Fredrik springer mest runt och snackar skit och försöker pakta vilket leder till svagare och svagare lag. Falskheten sipprar igenom, det har Charlotta förmodligen hajat nu.

Håller helt med, han verkar inte heller förstå hur han uppfattas av andra. Alla kan se att han är en tvivlande, skrämd och rädd liten man.

Dock ska jag ge Fredrik en sak, han är öppen med sin falskhet, han säger det rakt av i synen.

Tidigare deltagare (2 säsonger sedan med Chris och de där tjejerna), de kallade sig själva för snällaste pakten och trodde sig också vara snälla, men var totala mobbare ich motsatsen till snälla.

Riktiga avskum, hatade verkligen den grupperingen.
2024-04-11, 13:53
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Helen var inte med i nåt tjejgäng. Hon var enormt duktig och vann varenda tävling. Sättet töntarna med Alex i spetsen frös ut henne på var outhärdligt. Dom var riktigt elaka och istället för att kämpa själva så mobbade dom och djävlades med Helen. Där visade pundar-Alex att dom gamla takterna satt i. Lika släpig röst och falsk då som nu. Klart han har planerat hur han ska manipulera var och en inklusive en del flashbackare.
Bästa inlägget i den här tråden.👍 Jag genomskådade den anabolstinne pundaren säsongen 2022. Bevisligen har inte de här i tråden som höjer honom till skyarna ens nån verklighetsuppfattning överhuvudtaget om vem han är.
Jag tål honom inte. En återvändare som är mediakåt och lurar röven av folk med sitt smått mesiga och "snälla" sätt att vara nu. Fjäskeri i Gränslandet. Mej lurar han inte. Han är och förblir en pundarskalle som har ett stort bekräftelsebehov och som aldrig kommer erkänna att han har gjort fel.
Vinner han så blir det samma visa som förra säsongen när hans "boyfriend" Pelle vann. Så jävla uppgjort. Så nu har pundarskallen varit med i "Bytt är Bytt " och 2 gånger i Robinson. Undrar vilken såpa som lockar honom härnäst? Det blir nog en dokumentär i TV4 om "Jag dog av en överdos. Men nu är jag tillbaka och vill ställa upp i alla realityshower som finns".
För övrigt hejar jag på Lag Syd.
2024-04-11, 14:21
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Nu vet jag inte hur många säsonger du har sett, men det har med åren byggts upp ett relativt tydligt recept gällande vilken strategi, egenskaper och personlighet som krävs för att vinna Mastiffs Robinson. Visst skiljer det sig lite från säsong till säsong, men överlag gäller följande:
1. Var man
2. Pakta så lite som möjligt - undvik helst pakter helt och hållet.
3. Stå ej i centrum, utan håll dig lite utanför gruppen
4. Var lagom bra i tävlingar. De som är bäst på tävlingar blir utröstade för att de är bäst, och de som är sämst tar sig inte igenom finalveckan.
5. Var trevlig och snäll mot allt och alla, skapa så få fiender som möjligt.

Dessa punkter går att applicera på LO, precis som att de går att applicera på de andra tidigare vinnarna Klas, Micke, Dennis, Filip, Oskar och Pelle.

De deltagare från årets säsong som passar in bäst på följande punkter är nog Mark, Alex och möjligen Gustav.

Jag har sett enbart en handfull säsonger, så jag är ny här.

Stort tack för ditt spännande svar!

Intressant att ens starkaste punkter förvandlas till ens akilleshäl. Jag vill dock minnas att Oscars räddning var gång på gång på gång att han var extremt vass på massa olika tävlingar, om du syftar på Oscar Hammarstedt.
2024-04-11, 14:26
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Varför reagerar man på att folk pratar långsamt? Alma har också fått den kritiken här.

Jag tycker det är skönt med en långsammare mjukare stämma än den stressade ton många har i rösten idag. Gällt och stressigt, då kryper det i mig

Fast då är det ju jag som har problem, som inte klarar av en så enkel sak hos nån annan. Även om stämman speglar en obalans hos den andre.
Man får vara glad så länge man slipper stockholmare som säger fucking i varenda mening. Allt är bättre än det. Jävla pack.
2024-04-11, 15:07
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Man får vara glad så länge man slipper stockholmare som säger fucking i varenda mening. Allt är bättre än det. Jävla pack.

Ok, är det så idag? Var så länge sen jag bodde i den stan.

Men fuck och fucking är ett rätt skönt ord när man vill svära till. Används mycket i andra länder med engelsktalande befolkning och bland folk som reser. Men inte i varje mening, det är inte najs. Jag kan tycka det är jobbigt med folk som svär på svenska i varje mening. Och speciellt på tv, i familjeprogram speciellt.
2024-04-11, 15:13
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuddkrigare
Nån mer än jag som tror att duellerna (alla fyra) kommer handla om att göra upp eld?

Hoppas gränsländarna har övat mycket på det!
Jag tror också det blir elddueller, så var det i förra säsongen.

Klippet från slutet i dagens avsnitt inför söndag, tänkte inte på hur Anders formulerade sig men han sa ungefär: Någon som man ska kunna behärska när varit här ett tag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in