2024-04-06, 21:24
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Booii
Hur orkar ni med att vara aktiva på denna app? Ska man hinna svara alla tjejer man matchar med så är det ju ett jävla heltidsjobb. Chattar ni med alla ni matchar med eller behöver ni också sålla? Några tips?
Glöm appen. Den är ett heltidsjobb om du vill få ut något av den. Med reservation för att du är arbetslös och faktiskt har tiden.
Citera
2024-04-06, 21:32
Medlem
Booiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Glöm appen. Den är ett heltidsjobb om du vill få ut något av den. Med reservation för att du är arbetslös och faktiskt har tiden.

Laddade ner den för att testa. Kul att se att man inte ser helt åt fanders ut. Men som sagt, chatta med massor av människor blir för mycket om man vill ha ett "riktigt" liv också. En sak jag tänker på just nu dock. Det är fyra tjejer som skriver "hahah" i typ alla meddelanden, även om det är vardagliga ämnen, jag får panik. De är i min ålder (runt 27 år) men beter sig som fjortisar. Några insikter i detta beteende. Ska också tilläggas att inte alla jag chattar med beter sig på detta sättet, men förvånansvärt många enligt mig.
Citera
2024-04-06, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
Jag var som många andra ”populär” på Tinder för sisådär 5 år sedan men nu är det totalt dött. Nu måste man tmf vara 188+ cm lång, vit och snygg för att få en like.

Jag har en del problem med den här appen.
1. Varför ser alla kvinnor exakt likadana ut nu? Vad fan har hänt med algoritmen? Det är inte som förut, de visar mest snygga kvinnor.. man måste svepa bort alla dessa barbies i timmar och vänta tills vanliga kvinnor dyker upp.
2. Varför suger de flesta kvinnors bio?
3. Varför suger alla mina matchningar? Chatten dör ut snabbt och jag tappar intresse.

Jag är en man som ställer krav. Jag vill att en kvinna ska få MIG att skratta också och jag ska inte föra ett samtal själv. Kvinnor tar bort mig ut matchningar för att jag inte är någon simp. Kvinnor blir förvånade över att män som jag existerar.

Simps och mesmän har förstört nätdejting. Nätdejting hade en mening för fem år sedan men männens simpings och kvinnors narcissism har förstört allt.

Det är bättre att försöka irl. Nätdejting hade mening förut, det gjorde det lättare för folk att hitta partner men nu är allt förstört.

Det tråkiga med irl är att man inte vet vilka som är tagna eller singel och man vet ej deras bakgrund. Det tar längre tid för de som inte är i topp 20% att få en partner som har kvalité.
Nätdejting hade en funktion förut och det var att sätta dit en bio, bakgrund i livet och föra en intressant konversation och mötas irl för dejt. Det fick man snabbt. Nu är det inte så längre, man avmatchad, förlåt mig men jag blir jävligt irriterad om jag ska föra konversationen och det märks i chatten så kvinnor surar och blockerar mig. Haha.

Jag har sett unga kvinnor prata med flera män samtidigt på apparna och fått pengar för att kvinnorna ber om det.

För övrigt, jag har mött en gammal skolkamrat och hon har visat lite intresse, allt jag kan säga är att jag hoppas att det leder till något så att jag slipper tänka på Tinder igen.

Annars så får jag hoppas att Tinder blir som för fem-sex år sedan. Något som fungerar för mig.

Jag är 185 lång, vit och snygg men får inga matchningar för det. Inte fått någon på över 18 månader förutom fejkprofiler eller personer som bor minst 10 mil bort trots att jag ställt in max 30 km. För några år sen fick jag en helt ok mängd matchningar men idag är det större chans att jorden går under imorgon än att jag ska få en dejt via Tinder. Eller ens få igång en konversation.

Läser man t ex reddit hittar man mängder med män som har liknande upplevelse. Att Tinder ska bli som förr igen finns det ingenting som talar för. Som du säger, IRL är enda vägen att gå idag. Dejtingapparna är fullständigt fucked.
Citera
2024-04-07, 00:13
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
har lagt ner skiten nu! Var bara intressant och höra om andras erfarenheter

Vilken kön är du? Utgår från att du är tjej med ditt namn? Tjejer har väldigt lätt på Tinder.
Citera
2024-04-07, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jag är 185 lång, vit och snygg men får inga matchningar för det. Inte fått någon på över 18 månader förutom fejkprofiler eller personer som bor minst 10 mil bort trots att jag ställt in max 30 km. För några år sen fick jag en helt ok mängd matchningar men idag är det större chans att jorden går under imorgon än att jag ska få en dejt via Tinder. Eller ens få igång en konversation.

Läser man t ex reddit hittar man mängder med män som har liknande upplevelse. Att Tinder ska bli som förr igen finns det ingenting som talar för. Som du säger, IRL är enda vägen att gå idag. Dejtingapparna är fullständigt fucked.
Det är såklart tinder det är fel på, inte det faktum att ni åldrats och yngre tjejer inte längre vill ha er. Komedi. Jag är rätt säker på att du utstrålar precis samma sak i din profil och på dina dejter som du gör på nätet, dvs bajs. Tjejer känner av sånt, vi föredrar mindre snygga men snälla och bra killar.

Du har snällare killar som LaCucaracha, och folk inom min bekantskapskrets som får nätdejter och har tjej nu, så det är inte tinders fel att losers som dig misslyckats. Men det är såklart jobbigt att komma till den insikten för en narcissist och misogynist. Klaga gärna mer, det är underhållande.
Senast redigerad av Liljor 2024-04-07 kl. 01:55.
Citera
2024-04-07, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Det är såklart tinder det är fel på, inte det faktum att ni åldrats och yngre tjejer inte längre vill ha er. Komedi. Jag är rätt säker på att du utstrålar precis samma sak i din profil och på dina dejter som du gör på nätet, dvs bajs. Tjejer känner av sånt.
Du har snällare killar som LaCucaracha, och folk inom min bekantskapskrets som får nätdejter och har tjej nu, så det är inte tinders fel att losers som dig misslyckats. Men det är såklart jobbigt att komma till den insikten för en narcissist och misogynist. Klaga gärna mer, det är underhållande.

Ja, för det händer ju jättemycket på några få år... Komedi. Faktum är att den stora förändringen i resultat på Tinder skedde från en månad till en annan. I september 2022 fick jag fortfarande flera högkvalitativa matchningar och hade ett flertal dejter. Från oktober 2022 och framåt har det varit helt dött. Men jag antar att jag åldrades kraftigt från ena månaden till den andra där hösten 2022 Borde iofs inte ha märkts på appen för

JAG HADE SAMMA BILDER I OKTOBER 2022 SOM I SEPTEMBER 2022

Och haft i princip samma bilder sedan dess också. Och samma profil. Hur förklarar du det utifrån dina hjärndöda teorier?

Dessutom är jag betydligt mer vältränad nu än jag någonsin varit förut. Så dina gissningar om mig stämmer inte denna gången heller. Bättre lycka näst gång.

Någon misogyni har jag inte heller ägnat mig åt. Att du är så vansinnigt korkad att du tolkar mina inlägg som misogyna kan jag inte göra så mycket åt. Men fortsätt gärna med dina efterblivna och totalt okvalificerade analyser om mig, det är underhållande.
Citera
2024-04-07, 02:31
Medlem
Citat:
Ja, för det händer ju jättemycket på några få år... Komedi.

*Bitter smörja*.
Autist, du har tidigare skrivit att du för många år sen haft framgång. Nu ändrar du plötsligt din historia. Det är väldigt uppenbart vad dina problem med dejting beror på, och det är varken tinders eller tjejernas fel eftersom många andra lyckas. Och folk har redan skrivit till dig i en annan tråd om att 20-åringar sådana som du söker, de söker inte efter någon i din ålder, du är nästan gubbjävel för dem, jag vet för jag själv tänkte så när jag var några år över 20. Och en vältränad skit är ändå en skit oavsett hur mycket du försöker polera det med extra muskler. Att du inte fattar det. Du undrade även tidigare över varför ingen vill ge dig en andra dejt, det är uppenbart varför och det hade jag redan skrivit, tjejer känner av något negativt hos dig även irl. Fan vad pinsam du är. Lycka till hörrudu, man skrattar gott åt dina misslyckanden.
Senast redigerad av Liljor 2024-04-07 kl. 02:35.
Citera
2024-04-07, 02:55
Medlem
Citat:
Autist, du har tidigare skrivit att du för många år sen haft framgång. Nu ändrar du plötsligt din historia. Det är väldigt uppenbart vad dina problem med dejting beror på, och det är varken tinders eller tjejernas fel eftersom många andra lyckas. Och folk har redan skrivit till dig i en annan tråd om att 20-åringar sådana som du söker, de söker inte efter någon i din ålder, du är nästan gubbjävel för dem, jag vet för jag så tänkt jag när jag var några år över 30. Och en vältränad skit är ändå en skit oavsett hur mycket du försöker polera det med extra muskler. Att du inte fattar det. Du undrade även tidigare över varför ingen vill ge dig en andra dejt, det är uppenbart varför och det hade jag redan skrivit, tjejer känner av något negativt hos dig även irl. Fan vad pinsam du är. Lycka till hörrudu, man skrattar gott åt dina misslyckanden.

Vilken hög nivå du håller. Definitivt värdigt en vuxen människa...

Jag hade som störst framgång ca 2016-2019 men jag hade fortsatt framgång fram till september 2022. Det har jag skrivit många gånger. T om i inlägget du citerade först skrev jag "18 månader sedan". För det är ganska exakt så lång tid det gått sedan oktober 2022.

Men synd för dig att det inte passade in i dina hemmasnickrade teorier om mig. Som sagt, bättre lycka nästa gång. Ett tips är att läsa på mer innan du uttalar dig.

Jag söker inte heller bara 20-åringar så där har du ytterligare ett fel. Börjar bli många nu.
Citera
2024-04-07, 03:14
Medlem
Citat:
Gav upp första gången vid 30. Då hade jag gått fram till i runda slängar 700-800 kvinnor IRL, skrivit till tusentals på nätet och dejtingappar, varit på ca 100 dejter i mitt liv (95% av dem via Tinder och andra dejtingappar). Utan att en enda gång ens få till en andra dejt.

Så vid ca 30 när jag insåg att det inte fanns något hopp bestämde jag mig för att prova bordeller för att se om det kunde vara ett bra substitut.
Det är hos dig felet ligger, inget annat. Du blir helt enkelt utkonkurrerad av killar som är yngre, som har ett liv utanför nätet, är trevligare och som kan föra sig. Autister brukar ha det svårare med dejting och relationer.
Citera
2024-04-07, 03:44
Medlem
Citat:
Det är hos dig felet ligger, inget annat. Du blir helt enkelt utkonkurrerad av killar som är yngre, som har ett liv utanför nätet, är trevligare och som kan föra sig. Autister brukar ha det svårare med dejting och relationer.

Jaså, så för 18+ månader sedan när jag hade framgång på Tinder så var jag yngre, hade ett liv utanför nätet, var trevligare och kunde föra mig?

Men inte nu?

Eller varför hade jag framgång på appen tidigare då menar du?

För det vi pratar om här är Tinder, och framgången PÅ APPEN. DET har förändrats markant nästintill över en natt. Dejter och annat har inget med saken att göra. Så din analys ovan, som är helt felaktig i vanlig ordning, helt baserad på okvalificerade gissningar om mig, är dessutom helt irrelevant, såvida du inte menar att de faktorerna du räknar upp förklarar den snabba markanta förändringen på Tinder. Vilket i så fall vore extremt märkligt.

Fenomenet shadowban på Tinder (dvs att plötsligt inte längre få några matchningar) är vida rapportertat över hela internet av många tusentals män som använder appen. Huruvuda felet ligger hos mig eller inte på dejter och i andra sammanhang är en annan fråga som är helt OT för denna tråd. Hur mycket fel det än må vara med mig utanför appen så förklarar det inte på något sätt den plötsliga och kraftiga nedgången i framgång PÅ appen, vilket är det enda som är relevant här.

Jag tvivlar för övrigt även starkt på att du är kvalificerad att sätta diagnoser på folk över nätet, så jag föreslår att du slutar med det om du vill bli tagen på allvar framöver.
Senast redigerad av Joe88 2024-04-07 kl. 03:52.
Citera
2024-04-07, 04:00
Medlem
Citat:

Jag har dessutom gjort experiment på senare tid där jag använt gamla bilder som jag använde 2017 när jag hade som mest framgång på appen OCH även angett min ålder till vad den var då. Guess what?

Inga matchningar.

Så tvärtemot dina teorier så tyder allt på att felet ligger hos Tinder, och inte hos mig.
Citera
2024-04-07, 05:13
Bannlyst
Citat:
Det där är bara skitsnack eftersom ni kärringar får matchningar på varje swipe så därför misstänker du inte appen.

Provade skiten och efter 2 veckor får man varken likes eller matchningar, startar jag sen om kontot så får jag samma dag 14 likes. De döljer ens profil efter några dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in