2023-11-25, 17:32
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelamerkel
Händer mig också väldigt ofta, men det är alltid när det gäller de som är mellan 8-10 på en skala.
Det finns så många valmöjligheter och det finns ALLTID någon trevligare att titta på och fantisera om att det är DETTA som är den perfekta mannen, istället...

Det är bara att ta det för vad det är..

Det är helt sjukt.... Dejting är som att gå och shoppa för kvinnorna och arbetsintervju för männen! Hur fan kunde det bli så?? HUR?? Är väl 100.000 fler män i Sverige än kvinnor i åldrarna 20-40 tror jag såg på SCB...
Citera
2023-11-25, 17:55
Medlem
Det sjuka är också, att samma kvinnor som dissar dig här på Tinder. Skulle nog mycket väl kunna träffa dig via jobbet/krogen/vänner och sen vilja dejta vidare.
Där finns inte samma kravlistor på hur perfekt du ska vara.
Där bara händer det helt enkelt. Inte fan sitter dom med en skylt på krogen där det står hur du ska vara...
Citera
2023-11-25, 18:11
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Har ju lite svårt att veta vad du har för typ av relation till henne sen tidigare osv.
Är ni i samma ålder? Gissningsvis kommer du väl förr eller senare dyka upp i hennes Tinderflöde om hon inte har väldigt udda inställningar. Hon kanske inte är aktiv heller där inne?

Finns kanske något sätt du kan närma dig utan att skicka DM’s? Tror det kan uppfattas märkligt om man inte är rätt smooth.

Jag skrev ett ganska smooth meddelande (baserat på hennes BIO) men hon iggade mig. Har skämt ut mig själv och kommer aldrig göra sånt här igen
Citera
2023-11-25, 18:12
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Jobba på dig själv både utifrån och in. Förbättra din livssituation, ekonomiska, fysiska och psykiska. Finns fler sätt, men är väl dom mest vanliga.

Och då får man automatiskt mer tjejer? Känns som något A Tate hade kunnat sagt.
Citera
2023-11-25, 18:14
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Det är helt sjukt.... Dejting är som att gå och shoppa för kvinnorna och arbetsintervju för männen! Hur fan kunde det bli så?? HUR?? Är väl 100.000 fler män i Sverige än kvinnor i åldrarna 20-40 tror jag såg på SCB...

Haha, träffsäker analys! Det är precis vad det är.
Inte så konstigt heller när det bara handlar om att skylta med sitt utseende.

Jag flyttade utomlands till ett annat land i Europa.
Fungerar mycket bättre här att flörta på gammalt vis i verkligheten.

Tinder är mer än nödlösning för mig här nere.
Citera
2023-11-25, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Bullshit. Hade inte gett mycket mer med den personen ändå. Verkligen attraktion mäts inte i några procentenheters färre fettprocent eller ett fetare bankkonto. Möjligen kan en bättre livssituation där man är mer nöjd med sig själv leda till en marginell förbättring.

MEN! Det handlar främst om gener.

Antingen får du många likes eller så får du det inte.
Ja det är klart det är gener. Jag är beredd att säga emot till viss del, en kille med 30% och dubbelhaka kan ha en Brad pitt käklinje, bara denne hade lite disciplin att gå ner till låt säga 10-15%.

Fett förstör mer än du tror.
Citera
2023-11-25, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Och då får man automatiskt mer tjejer? Känns som något A Tate hade kunnat sagt.
Du tar bra bilder, och hoppas på det bästa helt enkelt. Gör det bästa av det du har, om det inte räcker till tillräckligt stor mängd likes/match eller dejter. Lägg ner appen och prova irl.
Citera
2023-11-25, 20:34
Medlem
Vad är grejen med att alla brudar har börjat skriva i sina bios om öl/vin leker lustiga eller fotar sig själva när dom är helt borta på spriten? Ska jag som man bli intresserad av en kvinna som super som intresse är det vad ni tror? Det blir vänster direkt, jag garanterar att fler grabbar än mig gör samma även fast vi också tar några glas.
Citera
2023-11-26, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Vad är grejen med att alla brudar har börjat skriva i sina bios om öl/vin leker lustiga eller fotar sig själva när dom är helt borta på spriten? Ska jag som man bli intresserad av en kvinna som super som intresse är det vad ni tror? Det blir vänster direkt, jag garanterar att fler grabbar än mig gör samma även fast vi också tar några glas.

Måste vara under 40?
Tycker äldre kvinnor gärna poserar med bubbel, men ingen fylla.
Annars är jag sjukt trött på gymbilder och naturbilder. Gymbilder på 55 åriga kärringar? Då tolkar jag det som att dom söker yngre kuk. För dom lär skrämma iväg dom flesta eventuella män som skulle kunna passa dom för en bra relation.

Vad är det med kvinnor och hundar?
Är det hundar som földe med i separationen? Eller skaffar dom sig hund som sällskap när dom blir ensamma?
Sjukt många som poserar med sin hund.
Senast redigerad av DJAlter70 2023-11-26 kl. 08:27.
Citera
2023-11-26, 08:46
Medlem
Det måste vara något fel på min Tinder?
Nog ska man väl få en like på 7 dagar om man ändå ser bra ut för sin ålder och har bra bilder?

Ska prova att ta bort min sons ålder och se vad effekten blir...
Citera
2023-11-26, 09:13
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Gick en trend bland tjejer när jag använde appen att fota sitt packade nylle tillsammans med nummerlappen från garderoben på krogen. Några hade uteslutande såna bilder i sin profil. De tycker säkert de är skitfräcka och spexiga. Men vem fan vill ha en brud som ränner runt på krogen varenda helg? Man kan väl knappast vara ute efter en relation om man marknadsför sig så. Och om det är ONS man vill ha så känns dejtingappar överflödigt om man ändå spenderar så mycket tid på krogen. Så vad de ens gör på Tinder är oklart.
Senast redigerad av ursprungsindian 2023-11-26 kl. 09:15.
Citera
2023-11-26, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Bullshit. Hade inte gett mycket mer med den personen ändå. Verkligen attraktion mäts inte i några procentenheters färre fettprocent eller ett fetare bankkonto. Möjligen kan en bättre livssituation där man är mer nöjd med sig själv leda till en marginell förbättring.

MEN! Det handlar främst om gener.

Antingen får du många likes eller så får du det inte.
Tipsen kan mer appliceras utanför appen. Men just på appen kan jag nog hålla med om att det inte ger en stor ökning, men det kan förbättras. Ansiktet är allt, resten är bara bonus egentligen.

Ansikte + bra bilder = Du kommer få massa match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in