Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-15, 09:05
Känns som dom ändrat om lite i appen? Får betydligt färre matchningar men dom få jag matchat med är riktigt fina som jag genuint är intresserad av. Eller bara jag som blivit mer kräsen?

Sen när man bor i en mindre stad så ser jag samma tjejer som verkar ha hängt här i fem år och fortfarande är kvar. Jag kanske använder tinder 1-2månad om året och det dyker upp nya fina tjejer men jag tror dom blir haffade ganska så fort.

Men jag skulle uppskatta att det kanske finns 400 profiler om jag sätter avståndet på 40km och min ålder och fem år yngre. Swipar höger på kanske 75 stycken och matchar med 4-5. Sen är det slut på profiler tills nya användare dyker upp till och från.
Citera
2024-07-15, 09:26
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ja, vittnar man om att Tinder för bara ett par år sen genererade bra med matchningar och träffar men att det numera genererar i princip noll så är man Elliot Rodgers.

Vi säger så du.

Först och främst om du läser tråden ett par sidor bak kanske du förstår Elliot Rodger-referensen. Utöver det så råder det mycket incel-logik i den här tråden.

Sen, ingen har någonsin påstått att Tinder är lika bra nu som för 5 eller 10 år sen.
Däremot så är det skitsnack att Tinder inte fungerar alls, MrFold har postat länkar i sina inlägg.
Jag har själv använt appen under tiden då den varit ”helt värdelös”, jag har vänner som använt appen under samma tid. Ingen verkar upplevt detta med 0 matchningar så uppenbarligen ligger inte hela problematiken på appen.
Citera
2024-07-15, 09:33
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Först och främst om du läser tråden ett par sidor bak kanske du förstår Elliot Rodger-referensen. Utöver det så råder det mycket incel-logik i den här tråden.

Sen, ingen har någonsin påstått att Tinder är lika bra nu som för 5 eller 10 år sen.
Däremot så är det skitsnack att Tinder inte fungerar alls, MrFold har postat länkar i sina inlägg.
Jag har själv använt appen under tiden då den varit ”helt värdelös”, jag har vänner som använt appen under samma tid. Ingen verkar upplevt detta med 0 matchningar så uppenbarligen ligger inte hela problematiken på appen.

Gå in på appstore och kolla reviews på tinder så ser du bilder på dom som klagar att appen är en hoax och lämnar en stjärna. Det är inga hunkar direkt
Citera
2024-07-15, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergatroll1
Vad är tinder för något scam egentligen?
Nu ger jag inte mycket för dejting appar generellt. Och har ju iofs inte testat appen så mycket men om man nu ska hålla på att räkna poäng så kanske jag är en 7a i mitt generella utseende men ser nästan till 90% bara kvinnor som är 8a till 10 poäng när jag swipear och kvinnor dejtar som bekant bara uppåt men verkligen inte nedåt. Så vilka är det som matchar med dessa kvinnor? Kvinnor som ligger på 8 poäng och över letar ju i princip bara 11 poängare som helt enkelt spelar i en helt annan liga.
Och varför är det nästan bara de "snyggaste" som syns på tinder? Har alla fina svenska flickor gått och blivit horor nuförtiden? - Nästan alla väljer ju Casual före seriöst. - Tragiskt. Bättre med Hinge, happy pancake eller liknande eller varför inte verkligheten, men där är väl ingen nuförtiden.

Tjejer använder en massa smink + filter + numera AI. Så du ska ta deras utseenden med en nypa salt. De ser högst sannolikt 2-4 poäng lägre ut utan allt det där.
Citera
2024-07-15, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergatroll1
Vad är tinder för något scam egentligen?
Nu ger jag inte mycket för dejting appar generellt. Och har ju iofs inte testat appen så mycket men om man nu ska hålla på att räkna poäng så kanske jag är en 7a i mitt generella utseende men ser nästan till 90% bara kvinnor som är 8a till 10 poäng när jag swipear och kvinnor dejtar som bekant bara uppåt men verkligen inte nedåt. Så vilka är det som matchar med dessa kvinnor? Kvinnor som ligger på 8 poäng och över letar ju i princip bara 11 poängare som helt enkelt spelar i en helt annan liga.
Och varför är det nästan bara de "snyggaste" som syns på tinder? Har alla fina svenska flickor gått och blivit horor nuförtiden? - Nästan alla väljer ju Casual före seriöst. - Tragiskt. Bättre med Hinge, happy pancake eller liknande eller varför inte verkligheten, men där är väl ingen nuförtiden.

Jag tror Tinder rankar bilderna och så kommer de finaste upp först, man måste swipa ganska länge innan lite fulare brudar kommer upp. Orättvist kanske men det är så det är.
Citera
2024-07-15, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha

Sluta white knighta din tönt. Sluta lägg över det på individen. Hur fan kan någon få 50 matchningar 2017 och fem år senare få 1 i veckan?
Du vill inte lägga över det på appen för att du är en horunge. Vad ska ha hänt med individen på fem år? Jag använder till och med samma bilder och profil texten är snarlik. Inte appens fel? Din mammas fel kanske? Kör upp incelresonemanget i ditt mammas anus. Stoppa upp ditt huve också.

Appen är rakt av fejk och bluff och på detta är kvinnor i Sverige manshatare. Först hjärntvättar man kvinnor till att hata män, sen ska männen ragga på dessa, får männen inte kontakt så är det män som "brister i något". Häng er era vidriga skräpmänniskor. En kvinna som gillar män sänker sina trösklar för att hon vill ha honom. End of story din fjant.
Senast redigerad av godbitman 2024-07-15 kl. 21:32.
Citera
2024-07-15, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ja, vittnar man om att Tinder för bara ett par år sen genererade bra med matchningar och träffar men att det numera genererar i princip noll så är man Elliot Rodgers.

Vi säger så du.

Måste säga att mrfold hade ett väldigt bra inlägg. Ditt användarnamn ser man dock här inne rätt ofta (är en sak att läsa men en helt annan att skriva här ofta).

Hur kan du vara beroende av Tinder så mycket? Säger inte det rätt mycket om dig? En balanserad person tar det för vad det är, rent slöseri med tid.
Citera
2024-07-16, 00:41
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackf2988
Måste säga att mrfold hade ett väldigt bra inlägg. Ditt användarnamn ser man dock här inne rätt ofta (är en sak att läsa men en helt annan att skriva här ofta).

Hur kan du vara beroende av Tinder så mycket? Säger inte det rätt mycket om dig? En balanserad person tar det för vad det är, rent slöseri med tid.
Något annat som jag tycker är en aning besynnerligt är att vissa mångpostare i den här tråden påstår att de fick så fantastiska resultat för bara några år sedan. Om man haft så pass bra utdelning på Tinder för typ fem år sedan och ser ut ungefär samma idag, varför skriver man då om och om igen indignerade inlägg i FB:s relationsforum? Vem fan bryr sig om en sketen dejtingapp om man bevisligen är så pass fysiskt attraktiv att dussintals kvinnor swipear höger på en dagligen, fixa tjejer är liksom en baggis då även utan en app som ingen ens hade för mindre än 15 år sedan.
Citera
2024-07-16, 01:25
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godbitman
Sluta white knighta din tönt. Sluta lägg över det på individen. Hur fan kan någon få 50 matchningar 2017 och fem år senare få 1 i veckan?
Du vill inte lägga över det på appen för att du är en horunge. Vad ska ha hänt med individen på fem år? Jag använder till och med samma bilder och profil texten är snarlik. Inte appens fel? Din mammas fel kanske? Kör upp incelresonemanget i ditt mammas anus. Stoppa upp ditt huve också.

Appen är rakt av fejk och bluff och på detta är kvinnor i Sverige manshatare. Först hjärntvättar man kvinnor till att hata män, sen ska männen ragga på dessa, får männen inte kontakt så är det män som "brister i något". Häng er era vidriga skräpmänniskor. En kvinna som gillar män sänker sina trösklar för att hon vill ha honom. End of story din fjant.

Många har svårt att träffa någon idag via nätdejting. Det är tråkigt att det är så.

Men Nej, Tinder är inte "rakt av fejk och bluff". Det är bara för den som är intresserad att titta på länkar som jag postat i inlägg de senaste dagarna. De visar tydligt att en massa människor träffas via Tinder och andra och dejtingplattformar på nätet och att en stor del av alla förhållanden som startas idag börjar just på det viset. Att påstå något annat får ingen annan effekt än att man framstår som faktaresistent och med en stor dumstrut på huvudet.

Du behöver inte ödsla tid på att skriva "white knight", "horunge" etc eller förolämpa min mamma. Jag är en vuxen, svensk man och ingen töntfjant från "urten" som knappt är torr bakom öronen så jag bryr mig inte om sånt.
Citera
2024-07-16, 08:27
Medlem
Nu när kvinnorna är lediga och tar semester har jag kunnat dejta och kn*lla runt.

Men det leder aldrig till seriöst, bara snabba träffar. Jag tror att det är tamigfan karriärsstress som gör att tinder är dött i en stor del av året.

Det verkar också som att Tinder börjar bannlysa botar.

Jag har inget emot snabba träffar, men jag är 40 snart och alla andra jag känner är gifta/sambos.

Lycka till alla killar som försöker hitta hookups iaf, det verkar bli mycket nu.
Citera
2024-07-16, 08:39
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
Nu när kvinnorna är lediga och tar semester har jag kunnat dejta och kn*lla runt.

Men det leder aldrig till seriöst, bara snabba träffar. Jag tror att det är tamigfan karriärsstress som gör att tinder är dött i en stor del av året.

Det verkar också som att Tinder börjar bannlysa botar.

Jag har inget emot snabba träffar, men jag är 40 snart och alla andra jag känner är gifta/sambos.

Lycka till alla killar som försöker hitta hookups iaf, det verkar bli mycket nu.

Då är nästa fråga : HUR har du lyckats att knulla runt, dejta och träffa damer?
Citera
2024-07-16, 11:44
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Då är nästa fråga : HUR har du lyckats att knulla runt, dejta och träffa damer?

Gissar han ser väldigt bra ut och har nåt som lockar tjejerna, då får man bada, annars som average kille är det bara att drömma vidare att det händer irl på tinder. Man blir helt dissad om du inte har utseendet på din sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in