Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
Men är man inte lite oärlig i sitt debatterande om man bortser från "Fru Palme hade ingen uppfattning om vem som kunde ha avlossat skotten."?
Hur kommer vi fram till att det är "mördaren" menar du?
Om hon sedan meningen efter det försöker beskriva någon. Hur vet vi vem det är?
Återigen verkar hon försöka beskriva någon som står 10-15 meter bort.
Om vi försöker förena detta med övrigt material. Vem ska denna individ vara för oss?
Ja. Hon utvecklar och adderar sedan till sina uppgifter 2 veckor senare (tidigare än det också förresten). Redan en vecka senare kommer ju nya uppgifter om ansiktet osv.
Jag förstår dock inte hur vi ska jobba med de uppgifterna riktigt eller hur de ska stärka hennes trovärdighet.
Vem bortser från att Lisbet säger hon inte vet vem som sköt? Jag har inte bortsett från det. Här är ett vidare citat, meningarna sitter ihop dokumentet:
Fru Palme hade ingen uppfattning om vem som kunde ha avlossat skotten. Signalement: stor, kraftig, mörkhårig iklädd midje- eller 3/4-lång blå eller mörkblå täckjacka.
Hon vet inte
vem mannen är, men så där såg han ut. Och han rör sig alltså in mot gränden.
Man jobbar väl på samma sätt som med alla andra vittnen. I turordning tex. Vad som är konstant, vad som förändras. Jag tror att den som fått för sig att den hon beskriver är AB har missförstått ordningsföljden på förhöret.
Lisbet har från mordnatten sagt att det var en man i en längre blå jacka.
25 mars beskriver hon en man i blått som rör sig hörnan, längs fasaden tittar mot henne och /eller Olof. Vidare in i gränden och tittar mot henne/Olof. Dvs en man som de facto är 10-15 m från henne. Och som tittar på henne.
29 april beskriver hon samma man men mer kortfattat: 10-15 m in som tittar.