2024-04-01, 12:26
Medlem
perry2s avatar
Obs Matchen Lif -Frö börjar 15 idag
Citera
2024-04-01, 16:36
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URnotINdanger2
Fattar inte riktigt varför det har blivit ok för målvakter att attackera stolparna och flytta målburen i tid och otid.

Förstår ju att det grundar sig i det här "nya" mv-stilen S-M-S (skridsko mot stolpe) men flyttar man buren med onödig kraft (dvs inte är tillräckligt oaktsam) är det väl rimligt att man som målvakt får skylla sig själv.

När sådana här mål blir "omdiskuterade" inser man att den moderna målvaktsstilen är ett ofog.
Så är det. Du har helt rätt
Citera
2024-04-02, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Som Modoit är jag grymt orolig inför denna säsong. Gradin måste tömma plånboken om vi ska ha en chans att hålla oss kvar!

Don’t be..

Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Klistrar in Svarvadets tabelltips så man kan gå tillbaka och skratta åt honom. Fan har karl rökt egentligen?

Oskarshamn på 5:e plats?

Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Håller helt med, inte en chans att MoDo slutar sist med den harmonin som finns i truppen!

Blev ännu tryggare nu när Svartvadet tippade Ö-vikslaget sist, då han brukar tippa fel..

Som skrivet, var aldrig ens orolig..
Citera
2024-04-02, 10:12
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Christian Folin är inte imponerad av stämningen i Tegera Arena.
Går inte jämföra trycket i Tegera och Scandinavium. På plats i Scandinavium för första matchen och det var ju som ett Leksand hade hemmaplan ungefär. Löjligt dålig insats från hemmapubliken och enda gången det blir högljutt är när volymen vrids upp på max när det är kisscam eller liknande (riktigt plastigt dessutom).

Hockeymässigt är det grymt jämnt. Den målvakt som är bäst för dagen på onsdag kommer avgöra. Filip och Lasse med varsin plattmatch i match fem och sex.
Citera
2024-04-02, 15:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Går inte jämföra trycket i Tegera och Scandinavium. På plats i Scandinavium för första matchen och det var ju som ett Leksand hade hemmaplan ungefär. Löjligt dålig insats från hemmapubliken och enda gången det blir högljutt är när volymen vrids upp på max när det är kisscam eller liknande (riktigt plastigt dessutom).

Hockeymässigt är det grymt jämnt. Den målvakt som är bäst för dagen på onsdag kommer avgöra. Filip och Lasse med varsin plattmatch i match fem och sex.
Ja fy fan vad målvakterna blir viktiga i dessa tighta matcher. Men så utsatta. Lite oflyt, misstag och de får hela jävla skulden. Men tittar man igenom hela spelsekvenserna före målet finns misstag, forward som slarvat i anfallszonen, center som var för högt upp i banan, backen som var felplacerad. Men Filips ev misstag det syns och glöms inte och blir slut avgörande. Mina nerver hade då inte varit lämplig att besitta om man var målvakt. Nä hatten av för dessa hjältar som tar den rollen! Och de får ju ofta bli hjältar oxå. Vi hoppas att Filip får den rollen imon!
Citera
2024-04-02, 16:38
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Ja fy fan vad målvakterna blir viktiga i dessa tighta matcher. Men så utsatta. Lite oflyt, misstag och de får hela jävla skulden. Men tittar man igenom hela spelsekvenserna före målet finns misstag, forward som slarvat i anfallszonen, center som var för högt upp i banan, backen som var felplacerad. Men Filips ev misstag det syns och glöms inte och blir slut avgörande. Mina nerver hade då inte varit lämplig att besitta om man var målvakt. Nä hatten av för dessa hjältar som tar den rollen! Och de får ju ofta bli hjältar oxå. Vi hoppas att Filip får den rollen imon!
Så är det ju såklart. Inte bara målvaktens fel.

Kan ju vara så att Lasses rutin visar sig imorgon. Vem vet.
Citera
2024-04-02, 16:52
Avslutad
Citat:
Så är det ju såklart. Inte bara målvaktens fel.

Kan ju vara så att Lasses rutin visar sig imorgon. Vem vet.
Ja. Lasse är grymt stabil och har varit stabil hela säsongen. Enligt mig SHL:s bästa målvakt. Men håller vi bara ihop defensiven och inte lämnar Filiip ensam så tror jag fan vi tar det. Spetsen framåt tycker jag vi är vassare än Frölunda. Så jämn tät match, med fokus på defensiven, så hänger vi en puck mer än Frölunda. 2-1 seger är jag inne på.
Oj.... hoppas inte Kungalfonzo läser detta, han har jinxfobi 😉
Citera
2024-04-02, 23:30
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Årets SHL-slutspel kommer att gå till historien som ett av de bästa någonsin. Fem grymma lag kvar, omöjligt att tippa vilka som står där med Le Mat när den feta damen sjungit färdigt.

Känns som att samtliga kvarvarande serier kommer att sluta 4-3 oavsett om lyckan ler mot Frölunda eller Leksand i morgon.

Bara att luta sig bakåt och njuta.
Citera
2024-04-03, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
HV firade som att de vunnit SM-guld. De borde skämmas i stället. 70 miljoner för att underprestera en hel säsong.

Min uppfattning är att Linus sällan eller aldrig gnäller på något egentligen. Som kapten har han rätt att prata med domarna. Kan inte minnas något gnäll från honom. Han verkar ha båda fötterna på jorden.
Det jag sett så är min uppfattning att Linus inte gnäller.
Citera
2024-04-03, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Årets SHL-slutspel kommer att gå till historien som ett av de bästa någonsin. Fem grymma lag kvar, omöjligt att tippa vilka som står där med Le Mat när den feta damen sjungit färdigt.

Känns som att samtliga kvarvarande serier kommer att sluta 4-3 oavsett om lyckan ler mot Frölunda eller Leksand i morgon.

Bara att luta sig bakåt och njuta.
Det bästa någonsin 😂
När innebandy generation eller Läjkers plast fans kommer till tals så blir det inget annat än fel och komiskt.
Citera
2024-04-03, 09:54
Medlem
Citat:

Scandinavium har ofta inte alls något vidare tryck. Bara sillstryparna som ska ha det till det.

Av egen erfarenhet skriver jag detta, då jag besöker ishallen ofta och ser på Frölunda.
Citera
2024-04-03, 11:52
Medlem
BlackQuartzs avatar
Ikväll går Frölunda vidare till semi. Har inte sett en enda match från den serien men hockeygudarna älskar alkisarna från västkusten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in