2024-04-11, 11:20
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
Kan man se hockeyn gratis via nån fulstream? Isåfall vart?

Tack på förhand!
Onhockey och fawanews funkar. Se till o ha add-block bara.
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Jag var i arenan . Lakejerna hördes där ett par gånger.
Publikljudet är micat av Tv4. Innan satt Microfonpå plexit runt hela arenan.. Nu är det borttaget nedanför Rögleklacken.. Jag tror det beror på att man har ståplats Barn bakom det mplet.. det hördes gälla skrik o sånger från 10åriga pojkar... tror det ej uppskattades... Det ändrades efter nyår tror jag.
Vidare Publikljudet mattades i femte perioden förutom vid lägen.. Folk var trötta tror jag. Sen eufori vid avgörandet.

Mängden nya supportrar o inbjudna ökar vid slutspel då vissa VANLIGA säsongskort ej förnyas...vid slutspelet.

Tråkigt att Gaffeln e så negativ
Okej, jag antar att mikarna och dess placeringar spelar roll också, men tom tv-kommentatorerna sa att stämningen kändes dov. Hur kan folk bli trötta av en sådan match? Visst, den kanske inte var världens roligaste att kolla på. Men som Rögle-fan borde man ju älska skiten ur detta läget ni hade och som ni fortfarande har.

Jag var på game 7 mellan HV-IKO och där var det fan röj i 60 minuter. Innan allt ens hade börjat och de blå ljusen från taket fyllde hallen så hade slagorden och ordkriget börjat. Och då riskerade HV något mycket större än en finalplats. Det borde varit ångest på läktaren men inget sådant märktes. Det var en folkfest. Men i Ängelholm gör man sig tydligen bara hörd när det går bra. Och inte för att få någonting att gå bra..

Tycker bara det är så jävla tråkigt att de fyra lagen som återstår har noll passion ifrån publiken. Och det är verkligen nu när det väl gäller som de avslöjar sig själva också. Rögle tycker matchen är tröttsam. Växjö går hellre på Vipers under en SM-final. Skellefteå är små och hörs bara när de vill ha utvisningar. Frölunda likaså, fast lite större. Ni som ville att HV skulle åka ur SHL borde fan skämmas.
Citat:
Ursprungligen postat av destorn
Nu är jag lite dåligt insatt i hockey, men har sett alla matcher mellan Växjö och Rögle. Hur kommer det sig att Rögle leder med 3-0 i matcher, fastän jag tycker att Växsjö haft mest övertag och puck? Det skiljer ju sig minst 10 skotts skillnad på mål mellan lagen inprincip varje match. Antagligen är det ju något jag missat eller inte förstår mig på haha.
För att Rögle har haft en enorm jävla flax. Har du sett alla matcherna hittills så borde det vara glasklart.
Senast redigerad av Gesaffelstein 2024-04-11 kl. 11:24.
Citera
2024-04-11, 12:00
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein

För att Rögle har haft en enorm jävla flax. Har du sett alla matcherna hittills så borde det vara glasklart.

Flax????????????????

Kolla

Goalkeeping
Scoring
BP
PP

https://stats.swehockey.se/Teams/Statistics/ScoringAndGoalkeeping/15792

Du resonerar som en okunnig fjant... fortsätt du att kolla på din illegala streaming...du tillför inget här heller...
Citera
2024-04-11, 12:04
Medlem
perry2s avatar
OBS

Dagens match i Sm-slutspelet startar 19.30 sändningen startar 19.00...detta pga att matchen går gratis i Tv12 förutom TV4Play.
Citera
2024-04-11, 14:40
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Flax????????????????

Kolla

Goalkeeping
Scoring
BP
PP

https://stats.swehockey.se/Teams/Statistics/ScoringAndGoalkeeping/15792

Du resonerar som en okunnig fjant... fortsätt du att kolla på din illegala streaming...du tillför inget här heller...
Vad kallar du målet som avgjorde senast då? Ditt jävla stolpskott. Och du kallar mig för en okunnig fjant? Haha, jävla pajas. Hela jävla säsongen sitter du och den andra RBK-bögen och gnäller på ert lag så fort ni ligger under med 0-1 och nu när ni är på väg till Sm-final så tror ni att ni är det bästa laget i världen. Snacka om att ha hybris alltså. Det är fan lite MitchRapp-vibbar över er i RBK.

Jag har aldrig påstått att jag tillför mycket så varför du kände att det var värt att tilläggas förstår jag inte?

Däremot så tycker jag om att vädra mina åsikter om olika saker och om du väljer att svara eller inte på dom är väl för fan upp till dig.

Lycka till ikväll!
Citera
2024-04-11, 14:44
Medlem
perry2s avatar
Jag gnäller aldrig på mitt lag för att man ligger under.... nu blandar du ihop personer
Citera
2024-04-11, 14:51
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Jag gnäller aldrig på mitt lag för att man ligger under.... nu blandar du ihop personer
I minst två säsonger har du suttit i matchtrådarna och gjort det.
Citera
2024-04-11, 14:53
Medlem
perry2s avatar
Citat:
I minst två säsonger har du suttit i matchtrådarna och gjort det.

Jag må ha gnällt på domaren eller annat men ej på Rögle
Citera
2024-04-11, 14:57
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Jag må ha gnällt på domaren eller annat men ej på Rögle
Om du säger det så.

Det är ju inte som att jag kommer leta igenom din posthistorik på över 7000 inlägg för att hitta exempel.

Men jag har svårt att tro att jag skulle missminna mig om någonting sådant. För du och den andra RBK-gubben är precis likadana när det kommer till er lojalitet till ert älskade RBK.
Citera
2024-04-11, 15:00
Medlem
perry2s avatar
Citat:

Men jag har svårt att tro att jag skulle missminna mig om någonting sådant. För du och den andra RBK-gubben är precis likadana när det kommer till er lojalitet till ert älskade RBK.

Du har lika dålig koll på det , som på läktartryck ,som vilket lag som spelat bra i slutspelet.

Har du koll på nått?
Citera
2024-04-11, 15:10
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Du har lika dålig koll på det , som på läktartryck ,som vilket lag som spelat bra i slutspelet.

Har du koll på nått?
Fast nu var det ju uppenbarligen inte bara jag som tyckte att ert läktartryck var dåligt. De som kommenterade matchen tyckte ju precis likadant, påstår du att de har dålig koll på läktartrycket också?

Vill bara klargöra att jag inte tycker att varken Rögle eller Skellefteå har spelat särskilt dåligt i slutspelet. Det är en makalös resa som de (Rögle) har gjort och det hade varit jävligt coolt om de fick sitt första SM-guld i år.

Men det verkar som att du tycker att det är helt befängt att påstå att ni ska ha haft mycket flax med er vid avgörandet av ÅTMINSTONE två matcher. Så frågan är snarare hur bra koll du egentligen har.
Citera
2024-04-11, 15:32
Medlem
Citat:
Fast nu var det ju uppenbarligen inte bara jag som tyckte att ert läktartryck var dåligt. De som kommenterade matchen tyckte ju precis likadant, påstår du att de har dålig koll på läktartrycket också?

Vill bara klargöra att jag inte tycker att varken Rögle eller Skellefteå har spelat särskilt dåligt i slutspelet. Det är en makalös resa som de (Rögle) har gjort och det hade varit jävligt coolt om de fick sitt första SM-guld i år.

Men det verkar som att du tycker att det är helt befängt att påstå att ni ska ha haft mycket flax med er vid avgörandet av ÅTMINSTONE två matcher. Så frågan är snarare hur bra koll du egentligen har.

Fast nu var det ju så enligt en person i diskussionen och säkert flera, att man tycker Rögle ENBART haft tur de senaste matcherna, även när de spelade ut Färjestad med 4-0. Jag som många andra har svårt att tro att tur kan hänga kvar så många matcher och vinster i rad. Men absolut, jag håller med om att senaste avgörande målet var tur.
Citera
2024-04-11, 21:55
Medlem
B-Dawks avatar
Grattis till andra finalen Rögle. Frågan är kommer första guldet nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in