2024-03-29, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Fattar inte hur lelueåfans kan/orkar diskutera det korrekta domslutet. Man var chanslösa mot Växjö och det finns inget att diskutera. Lika larvigt som Mitell att skylla på domarna för att man åkte ut.. Domarna hade inte någon påverkan i någon av matchserierna

Fattar inte riktigt varför det har blivit ok för målvakter att attackera stolparna och flytta målburen i tid och otid.

Förstår ju att det grundar sig i det här "nya" mv-stilen S-M-S (skridsko mot stolpe) men flyttar man buren med onödig kraft (dvs inte är tillräckligt oaktsam) är det väl rimligt att man som målvakt får skylla sig själv.

När sådana här mål blir "omdiskuterade" inser man att den moderna målvaktsstilen är ett ofog.
Citera
2024-03-29, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Polletten heter det!

Jag förstår om det här med ödmjukhet och att erkänna när man har fel är ett främmande koncept för dig och BQ.. Men ja jag stavade fel.

I stand corrected.
Citera
2024-03-29, 09:44
Medlem
Vaknade upp med ett leende på läpparna!

Solen skiner, långfredag och Sveriges Jerusalem går mot klubbens och KANSKE tidernas största fiasko.

Det känns som Julafton när man var 8 år, stjärnorna har hamnat i rad och man har den där mysiga känslan i hela kroppen.

Nu har jag en önskan kvar, till Tomten:
Må det avgöras med en slumppuck i sudden från Lodin. Amen.
Citera
2024-03-29, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vishking
Jag förstår om det här med ödmjukhet och att erkänna när man har fel är ett främmande koncept för dig och BQ.. Men ja jag stavade fel.

I stand corrected.

Jag har inte erkänt att jag har fel! Då missuppfattade du mig i så fall. Ödmjuk kan jag vara och erkänna när jag har fel kan jag också göra. Men jag ansåg att målsituationen med tanke på regeln som hänvisades till, punkt 3, går att diskutera. Så var det!

Att undra om andra med en annan uppfattning än din egen är autistiska är inte ödmjukt. Det är bara ganska komiskt.

Med dessa ord har jag diskuterat klart i ämnet.

Glad Påsk!
Citera
2024-03-29, 17:30
Medlem
Jerusalem såg Lillebror-71 lida, för att slutligen stupa, vilket firas av övriga landet, under långfredagen. Den stora frågan är om Lillebror-71 återuppstår på påskdagen, som sägnen säger.

Må näst bästa småländska lag vinna, där endast 1 lag vill ta upp kampen med bästa mästarna, kommande säsong.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-03-29 kl. 17:36.
Citera
2024-03-29, 18:11
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Jerusalem såg Lillebror-71 lida, för att slutligen stupa, vilket firas av övriga landet, under långfredagen. Den stora frågan är om Lillebror-71 återuppstår på påskdagen, som sägnen säger.

Må näst bästa småländska lag vinna, där endast 1 lag vill ta upp kampen med bästa mästarna, kommande säsong.

Känns som att detta kan sluta precis som helst, men Oskarshamn känns mer avslappnade och bekväma med situationen, och Lodin verkar ha muterat till någon sorts Mario Lemieux ute på isen. Sedan återstår det väl att se om hemmaplansfördelen för HV verkligen innebär en fördel, eller om det blir till en nackdel på grund av pressen.
Citera
2024-03-29, 18:54
Medlem
Citat:
Jag har inte erkänt att jag har fel! Då missuppfattade du mig i så fall. Ödmjuk kan jag vara och erkänna när jag har fel kan jag också göra. Men jag ansåg att målsituationen med tanke på regeln som hänvisades till, punkt 3, går att diskutera. Så var det!

Att undra om andra med en annan uppfattning än din egen är autistiska är inte ödmjukt. Det är bara ganska komiskt.

Med dessa ord har jag diskuterat klart i ämnet.

Glad Påsk!

Det här det roligaste jag varit med om på Flashback. "Men men det står ju i regelboken"

Ska vi ta det en gång till? Domarna har fått instruktioner om hur reglerna ska tolkas och diskuterar regelbundet allt eftersom oklarheter dyker upp hur det ska dömas i olika situationer. Målvakten rubbar buren och pucken går in i målområdet.

Man väljer att ändra domslutet på isen till mål, Det hade man inte gjort om man var osäkra. Det är ingen som har protesterat i efterhand och det har förklarats i tv varför det dömdes som mål.

Men du och BQ får gärna fortsätta gråta om hur buren inte var fastskruvad i isen och att om man läser regelboken bokstavligen så ska det inte vara mål för målvakten hade kunnat rädda om målburen satt fast.

The autism is strong with this one
Senast redigerad av Vishking 2024-03-29 kl. 19:11.
Citera
2024-03-29, 19:31
Medlem
Citat:
Det här det roligaste jag varit med om på Flashback. "Men men det står ju i regelboken"

Ska vi ta det en gång till? Domarna har fått instruktioner om hur reglerna ska tolkas och diskuterar regelbundet allt eftersom oklarheter dyker upp hur det ska dömas i olika situationer. Målvakten rubbar buren och pucken går in i målområdet.

Man väljer att ändra domslutet på isen till mål, Det hade man inte gjort om man var osäkra. Det är ingen som har protesterat i efterhand och det har förklarats i tv varför det dömdes som mål.

Men du och BQ får gärna fortsätta gråta om hur buren inte var fastskruvad i isen och att om man läser regelboken bokstavligen så ska det inte vara mål för målvakten hade kunnat rädda om målburen satt fast.

Haha! Vilken sopa du är! Om det är det roligaste du läst på FB så har du inte läst mycket! Jag har aldrig påstått att domarna dömde fel! Jag konstaterade bara att situationen är diskutabel! Inte glasklar!

Står inget om "målburen satt fast".
Det står "om målburen stått på sin normala plats".

Du skriver att domarna och domarbasen diskuterat hur man ska hantera olika situationer när de ev uppkommer. Det håller jag med om. Att de skulle diskuterat en identisk situation som den vi diskuterar nu är inte troligt! Den är väldigt ovanlig! Snudd på unik!

Förresten; Varför ska man inte läsa regler bokstavligt om det är möjligt att tillämpa dem bokstavligt?

Kämpa på med din narcissism!
Senast redigerad av Palkranen 2024-03-29 kl. 19:33.
Citera
2024-03-29, 19:39
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:

Vilken billig utvisning, domarna ger HV71 2-0 och en biljett till SHL, Sanny Lindström fick en orgasm när HV71 gjorde 2-0, han ska vara opartisk men klarar inte det. Förbundets BK vill ju ha HV71 kvar i SHL så Tomten Sanny följer sina ledare.

Kom igen Oskarshamn!!!
Citera
2024-03-29, 19:45
Medlem
Citat:
Haha! Vilken sopa du är! Jag har aldrig påstått att domarna dömde fel! Jag konstaterade bara att situationen är diskutabel! Inte glasklar!

Står inget om "målburen satt fast".
Det står "om målburen stått på sin normala plats".

Du skriver att domarna och domarbasen diskuterat hur man ska hantera olika situationer när de ev uppkommer. Det håller jag med om. Att de skulle diskuterat en identisk situation som den vi diskuterar nu är inte troligt! Den är väldigt ovanlig! Snudd på unik!

Förresten; Varför ska man inte läsa regler bokstavligt om det är möjligt att tillämpa dem bokstavligt?

Kämpa på med din narcissism!

Men hallå autismkalle de behöver inte diskutera varje tänkbart scenernario. Det är såpass begåvade att det kan tillämpa riktlinjerna i olika situationer.

Nej det är inget unikt med att målvakten sparkar undan målburen (med eller utan flit). Att det påverkar målvaktsingripandet är inte heller särskilt osannolikt.

Men jag förstår att du med din autism har väldigt svårt att förstå allt som är inte är väldigt exakt och har svårigheter med nyanser.
Citera
2024-03-29, 21:26
Medlem
snurresprettiss avatar
Tack IK Oskarshamn för denna gången.
Citera
2024-03-29, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Tack IK Oskarshamn för denna gången.
Det var kul så länge det varade. Tror bottenstriden kan bli väldigt tajt nästa säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in