Citat:
Ursprungligen postat av
Vishking
Det här det roligaste jag varit med om på Flashback. "Men men det står ju i regelboken"
Ska vi ta det en gång till? Domarna har fått instruktioner om hur reglerna ska tolkas och diskuterar regelbundet allt eftersom oklarheter dyker upp hur det ska dömas i olika situationer. Målvakten rubbar buren och pucken går in i målområdet.
Man väljer att ändra domslutet på isen till mål, Det hade man inte gjort om man var osäkra. Det är ingen som har protesterat i efterhand och det har förklarats i tv varför det dömdes som mål.
Men du och BQ får gärna fortsätta gråta om hur buren inte var fastskruvad i isen och att om man läser regelboken bokstavligen så ska det inte vara mål för målvakten hade kunnat rädda om målburen satt fast.
The autism is strong with this one
Haha! Vilken sopa du är! Om det är det roligaste du läst på FB så har du inte läst mycket! Jag har aldrig påstått att domarna dömde fel! Jag konstaterade bara att situationen är diskutabel! Inte glasklar!
Står inget om "målburen satt fast".
Det står "om målburen stått på sin normala plats".
Du skriver att domarna och domarbasen diskuterat hur man ska hantera olika situationer när de ev uppkommer. Det håller jag med om. Att de skulle diskuterat en identisk situation som den vi diskuterar nu är inte troligt! Den är väldigt ovanlig! Snudd på unik!
Förresten; Varför ska man inte läsa regler bokstavligt om det är möjligt att tillämpa dem bokstavligt?
Kämpa på med din narcissism!