2023-09-14, 18:51
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Haha, jaså. Smeker de varandra medhårs eller vad gör att de har bättre stämning än övriga 13.
Från spelare i Modo som spelat i ett flertal andra klubbar. Karlin och Gradin har fokuserat på omklädningsrummet hela tiden.
Citera
2023-09-14, 19:18
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Från spelare i Modo som spelat i ett flertal andra klubbar. Karlin och Gradin har fokuserat på omklädningsrummet hela tiden.
Samma i Frölunda. Roger sneglade på pojkarna redan på juniornivå
Citera
2023-09-14, 21:12
Medlem
Lakers förlorar helt planenligt mot Färjestad. Växjö är klart bättre än Färjestad i 5mot5 men special teams gör Färjestad bättre. Där måste Lakers hota mycket mer om det ska bli några poäng. Få Lakers i en premiär är alltid 3 givna poäng.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-09-14 kl. 21:15.
Citera
2023-09-14, 21:28
Medlem
Fint med poäng i första bortamatchen. Men framför allt kul att se hur vi spelmässigt håller mot ett bra SHL-lag.

Experternas tugg om "allsvensk backsida" kan man ta med lite större ro nu. Tycker det såg stabilt ut.
Citera
2023-09-14, 22:03
Medlem
B-Dawks avatar
Skönt med tre pinnar hemma i premiären. Spelmässigt en typisk premiär men när Färjestad faktiskt lägger i andra växeln i sista perioden hänger inte Växjö med helt enkelt.
Citera
2023-09-14, 22:10
Medlem
IceEyess avatar
Fullt tillfredställande premiär. När förstakedjan med Dahlén, Lander och Hållander är ur slag så kliver andraformationen med Pääjärvi och Hanzl i spetsen fram och maler sönder Frölunda i första perioden, vilket räckte för vinst, trots en halvdan andraperiod.
Citera
2023-09-14, 22:14
Medlem
Jag är rätt nöjd med 1 poäng till Modo idag, det var så osäkert hur Modo skulle stå sig mot Saik borta men jag tycker att det såg helt ok ut.
Citera
2023-09-14, 22:15
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Fullt tillfredställande premiär. När förstakedjan med Dahlén, Lander och Hållander är ur slag så kliver andraformationen med Pääjärvi och Hanzl i spetsen fram och maler sönder Frölunda i första perioden, vilket räckte för vinst, trots en halvdan andraperiod.

Härligt gjort
Citera
2023-09-14, 22:20
Medlem
Skönt premiär vinst och derby vinst satt långt inne dock. Rögle vände en 1-2 till 3-2 Linus Sandin gjorde avgörande med 1 min kvar av sista cirka.

Abols och ryfors toppen!

Skön vinst!
Citera
2023-09-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
SKE-MoDo 1
Skellefteå Kraft Arena

TIK-FHC 2
SCA Arena

LIF-ÖRE 2
Tegera Arena

FBK-VLH X
Löfbergs Arena

HV71-LHC 2
Husqvarna Garden

IKO-LHF X
Be-Ge Hockey Center

RBK-MIF 1
Catena Arena

Facit för en sjuling?

Du rök redan på första matchen och tror inte att MoDo är ett sämre hockeylag än Rouen Dragons

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Att tippa Modo sist verkar populärt. Jag tror inte det p.g.a. stämningen i omklädningsrummet. En underskattad faktor i ett lagbygge.

Håller helt med, inte en chans att MoDo slutar sist med den harmonin som finns i truppen!

Blev ännu tryggare nu när Svartvadet tippade Ö-vikslaget sist, då han brukar tippa fel..

Citat:
Ursprungligen postat av griffin83
Jag är rätt nöjd med 1 poäng till Modo idag, det var så osäkert hur Modo skulle stå sig mot Saik borta men jag tycker att det såg helt ok ut.

Ser det som ett kryss och att bonuspoängen gick till Skellefteå..
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-09-14 kl. 23:16.
Citera
2023-09-14, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Skönt med tre pinnar hemma i premiären. Spelmässigt en typisk premiär men när Färjestad faktiskt lägger i andra växeln i sista perioden hänger inte Växjö med helt enkelt.

Bara tomtar som vinner första matchen ändå, riktiga lag vinner den sista matchen.
Kan nog bli en ganska jobbig säsong för Lakers, ett Lakers med 6 raka premiärtorsk.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-09-14 kl. 22:46.
Citera
2023-09-15, 16:05
Medlem
nousernameneededs avatar
Hoppas att Plastsjö åker ur finrummet i år... ingen skulle sakna den smutsföreningen.

Har laget en enda egen produkt? Eller fortsätter man ta in legoknektar?
Senast redigerad av nousernameneeded 2023-09-15 kl. 16:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in