Citat:
Ursprungligen postat av
GDPRWarrior
Kammarätten har åberopat samma argument och hänvisat till samma domar som jag tidigare nämnde. Det är svårt att föreställa sig att de inte skulle vara medvetna om mitt ärende. Ändå är jag nöjd med att de använder samma argument, eftersom det är precis det EU-domstolen kommer att komma fram till, oavsett vilka beslut de nationella domstolarna fattar.
Det är rätt magstarkt att påstå att IMY är "nu tvungna att agera på grund av mina åtgärder," när deras ändring är orsakad av ett mål som du inte har någon koppling till överhuvudtaget.
Jag skulle säga att det tangerar gränsen till ren lögn, och då är jag ändå artig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Belsebyb
Det är ju sedan ett tag tillbaka rätt uppenbart att GDPRWarrior frångått sitt "jag gör detta för alla" till att istället se om sitt eget hus.
Inget fel med det dock.
Citat:
Ursprungligen postat av
GDPRWarrior
Vad menar du? Tycker du inte att jag har gjort tillräckligt för att värna om den personliga integriteten? Du måste skämta. Ingen har lyckats med något liknande på över 10 år, och jag har redan påverkat rättsläget i landet på bara 10 månader.
Jag vet inte riktigt vad Belsebyb menar när han säger att du numer bara bryr dig om att se om ditt eget hus.
Jag förstår inte heller hur du kan säga att du "redan påverkat rättsläget" - så vitt jag kan se så har du inte haft någon effekt på rättsläget ännu. Däremot har du varit drivande bakom att tingsrätten begärt ett förhandsavgörande från EU-domstolen i frågan, vilket i sig är en stor bedrift, och det ska du ha all cred för!
Det kommer dock inte påverka rättsläget förrän förhandsavgörandet faktiskt kommer.