2024-03-24, 16:27
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
https://omni.se/ratsits-vd-gangkriminella-anvander-inte-var-tjanst/a/Q7n4pJ

Det är av mindre betydelse vad dessa två individer framför, för mitt huvudfokus ligger på att rikta mina rättsfall mot både Gunnar Strömmers regering och de företag som Bryter mot GDPR.

Ja, men varför begär du inte skyndsam handläggning med målet i EU-domstolen?
Folk får ju sina liv förstörda sålänge detta pågår.
Citera
2024-03-24, 19:34
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Hej har redan svarat på den frågan. Jag rekommenderar dig att göra anmälan till IMY, som jag skrev tidigare. Rättsläget är redan ändrat kammarrättens beslut ger dig grönt ljus för få eran personuppgifter borttagna, frågan man måste ställa sig här är varför har du inte gjort det?. Det är närmaste quickfix du kan komma.
Citera
2024-03-24, 23:06
Medlem
Citat:

Citat:
Hej har redan svarat på den frågan. Jag rekommenderar dig att göra anmälan till IMY, som jag skrev tidigare. Rättsläget är redan ändrat kammarrättens beslut ger dig grönt ljus för få eran personuppgifter borttagna, frågan man måste ställa sig här är varför har du inte gjort det?. Det är närmaste quickfix du kan komma.

Då jag har lite insyn i verksamheten på IMY kan jag - om jag har lite tur med intel - meddela om de går vidare med något av de ärenden som skickats in sedan de meddelade att de kan komma att ändra policy. Min gissning är dock att de kommer köra samma metod som med tvångsvårdade patienter (dvs att de inte kommer att arbeta med individuella fall utan ställa krav på Lexbase avseende en särskild typ av fall eller domar generellt eftersom det är så stora mängder klagomål totalt sett).
Citera
2024-03-24, 23:42
Medlem
Eoppoyzs avatar
Nyligen bad jag Lexbase ta bort mig ur deras sökfunktion, för att de framställde mig som kriminell, när jag inte ens är dömd för brott. Nu tittade jag precis efter och jag är inte med där längre. Det är väldigt bra.
Citera
2024-03-25, 05:12
Avslutad
Ni som tror det är bara lexbase som publicerar domar, nu har även Krimfup börjat med publicera domar tillsammans med Fup.

Det här verkar aldrig ta slut.
Citera
2024-03-25, 07:08
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Nyligen bad jag Lexbase ta bort mig ur deras sökfunktion, för att de framställde mig som kriminell, när jag inte ens är dömd för brott. Nu tittade jag precis efter och jag är inte med där längre. Det är väldigt bra.
Grattis
Citera
2024-03-25, 07:17
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelie-r
Ni som tror det är bara lexbase som publicerar domar, nu har även Krimfup börjat med publicera domar tillsammans med Fup.

I det fallet är GDPR-bestämmelserna också relevanta. Det är viktigt att göra en anmälan till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) och uppmana dem att agera i enlighet med deras primära uppdrag. Det är deras skyldighet enligt lag att inte nonchalera dig efter det nya rättsläget. Som ett alternativ kan individen välja att direkt ingripa genom att ta ärendet till domstolen och väcka talan mot dem.
Citera
2024-03-25, 07:36
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Då jag har lite insyn i verksamheten på IMY kan jag - om jag har lite tur med intel - meddela om de går vidare med något av de ärenden som skickats in sedan de meddelade att de kan komma att ändra policy. Min gissning är dock att de kommer köra samma metod som med tvångsvårdade patienter (dvs att de inte kommer att arbeta med individuella fall utan ställa krav på Lexbase avseende en särskild typ av fall eller domar generellt eftersom det är så stora mängder klagomål totalt sett).
Även om jag aldrig har gillat IMY, är de nu tvungna att agera på grund av mina åtgärder. Därför rekommenderar jag människor att kontakta dem genom att ringa, skicka e-post och hålla dem ansvariga för deras ineffektiva byråkrati de måste lyfta sina feta arslen och börja jobba.
Citera
2024-03-25, 08:51
Medlem
6AllanBallan9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelie-r

Jag blir så trött. Riktigt vidrigt vilken hänsynslöshet som visas när dessa sidor fortsatt villkorslöst matas med så känsliga uppgifter. Jag som är dömd för mitt tidigare narkotika missbruk kommer nu stämplas som narkoman i all framtid för att jag var vilsen i min ungdom. Det skär i mitt hjärta hela tiden att mitt liv är förstört för att jag sökte flyktig lycka. Istället för att erbjudas hjälp så har jag berövats av mitt privatliv, mitt tidigare missbruk basuneras nu ut till allt och alla. Verkligen vackert den fullständiga avsaknad av respekt vi visas i det här landet. Fullständig avsky mot alla som begår misstag, man ska aldrig få glömma och gå vidare från det. Den skala av förnedring och förbrytelser mot grundläggande EU-rättigheter som sanktionerats av våra makthavare, för att de funnit sig oförmögna att utmana "journalister", har och fortsätter att förstöra liv. Lätt att sparka på de som redan ligger ner, och vi har inga djupa fickor fyllda på andras misär att göda lobbyister med, eller vänner bland journalistkåren som rapporterar om de omänskliga integritetskränkningar som enkom Sverige tillåter.

EU-domstolen måste agera mot dessa vidriga kräk som livnär sig på andras förnedring snarast!
Våra domstolar måste börja följa praxis likt Umeå tingsrätt genom att strypa flödet av ytterligare information.

Citat:
Även om jag aldrig har gillat IMY, är de nu tvungna att agera på grund av mina åtgärder. Därför rekommenderar jag människor att kontakta dem genom att ringa, skicka e-post och hålla dem ansvariga för deras ineffektiva byråkrati de måste lyfta sina feta arslen och börja jobba.
Det är en god tanke, men jag misstänker att det kommer dröja innan IMY fattar beslut kring huruvida de kan utöva översyn, och än längre innan vi ser effekten, om någon alls. Hoppas verkligen att jag har fel.
Citera
2024-03-25, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz

På vilket mejl kontaktade du dem? Jag har skrivit till dem tidigare men aldrig fått svar.
Citera
2024-03-25, 09:14
Medlem
Belsebybs avatar
Citat:

Det är ju sedan ett tag tillbaka rätt uppenbart att GDPRWarrior frångått sitt "jag gör detta för alla" till att istället se om sitt eget hus.

Inget fel med det dock.
Citera
2024-03-25, 09:30
Medlem
Belsebybs avatar
https://www.dn.se/sverige/gangkriminell-anstalld-i-skola-bara-vissa-brott-kontrolleras/

"På justitiedepartementet pågår en utredning om att ge kommunerna utökade möjligheter till bakgrundskontroller av redan anställda och personer som erbjuds ett nytt jobb."

Detta är förstås en annan väg som det hela kan gå. Det vill säga att vidden av registerutdrag utökas för olika typer av verksamheter.

Men även om detta skulle utökas så har ju belastningsregistret hårdare gallringsregler än brottsdatabaserna, och det skulle inte heller omfatta alla typer av jobb.

Artikeln utgör oavsett ett relativt avvägt argument till förmån för brottsdatabaserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in