2024-03-23, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30DagarsKort
Igår kunde vi exempelvis läsa om en kvinna som separerade från sin sambo för 20 år sedan och fick sin lön utmätt då dom fortfarande hade delade konton.

Om fogden sätter dig under lupp och bestämmer sig för att ta dig är det inte kul, dom kommer vända på varenda sten och har staten i ryggen.

Finns säkert något undantag men skulle inte satsa på att TS kommer leva lyckliga i alla sina skulddagar

Problemet med fogden är att de inte har resurser, med hundratusentals gäldenärer
allt ska gås igenom manuellt, inte en chans.
Citera
2024-03-23, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolazerosuger

Den nya lagen gällande distansutmätning var självfallet något negativt i början då jag kör omkring i en dyr bil, men som med alla lagar i Sverige är det enkelt att runda. Jag satte bilen i ett företag och ordna en form av leasing som endast finns på papper, och bilen går ej längre att utmäta.
Berätta detaljerna kring detta. Hur löser du betalningen till företaget? Företaget måste i sin bokföring visa var alla pengarna som går in i företaget kommer från. Om en bil står på ett företag och ingen förmån redovisas i skattedeklarationen kommer skatteverket att börja ställa frågor. Finns inget företag som går med på detta.
Men ser fram emot din förklaring
Citera
2024-03-23, 22:11
Medlem
Encias avatar
För er som kallar TS parasit gör ni det också mot alla dessa rika företag som undviker skatten?
Citera
2024-03-23, 22:11
Medlem
Citat:
Planerar aktiviteter som semester utomlands, saker att göra osv.

Jag gömmer inga pengar eftersom jag på papper inte har några pengar Villan står på ett företag. Jag är inte pank, jag kan köpa det jag vill. Kör en lyxig Mercedes.
.
Berätta i detalj hur ni löste köpet med fastigheten. Hur skedde betalningen? Hur kan det komma sig att ett företag står på en fastighet utan att skatteverket reagerar då företaget inte redovisar någon förmån till någon person? Hur har företaget bokfört detta? När bolaget köpte fastigheten måste det ha funnits kapital i företaget som motsvarar köpeskillingen av fastigheten. Hur gjorde ni för att få in dessa pengar i bolaget? Vilken associationsform är bolaget?
Citera
2024-03-23, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Encia
För er som kallar TS parasit gör ni det också mot alla dessa rika företag som undviker skatten?
Vi kallar TS troll, men du är kanske lättlurad? TS har undvikit att besvara alla frågor där ts ombeds förklara i detalj hur ts löst detta. Ts påstår också att anledningen till att ts startade en annan tråd där ts efterlyser tips om hur ts kan hyra via airbnb och försöka att bo kvar där utan att betala, när ts ombads förklara denna trådstart svarade ts att han tänkte begå denna handling bara för att ts var uttråkad. Du tycker inte att det är märkligt att agera så när ts enligt egen utsago bor i en fin villa redan?
Citera
2024-03-23, 22:18
Medlem
Citat:
Inte brottsligt att skuldsätta sig.

Det är brottsligt om du har för uppsåt att göra precis det du säger. Du har ju golat ner dig själv
Citera
2024-03-23, 22:20
Medlem
Encias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Vi kallar TS troll, men du är kanske lättlurad? TS har undvikit att besvara alla frågor där ts ombeds förklara i detalj hur ts löst detta. Ts påstår också att anledningen till att ts startade en annan tråd där ts efterlyser tips om hur ts kan hyra via airbnb och försöka att bo kvar där utan att betala, när ts ombads förklara denna trådstart svarade ts att han tänkte begå denna handling bara för att ts var uttråkad. Du tycker inte att det är märkligt att agera så när ts enligt egen utsago bor i en fin villa redan?
Jag har ingenstans skrivit att jag tror på TS historia men frågan var ställd till dom som uppenbarligen tror på den och kallar honom för parasit. Tycker en generell diskussion kring skattebrott är mer intressant än TS historia.
Citera
2024-03-23, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Berätta i detalj hur ni löste köpet med fastigheten. Hur skedde betalningen? Hur kan det komma sig att ett företag står på en fastighet utan att skatteverket reagerar då företaget inte redovisar någon förmån till någon person? Hur har företaget bokfört detta? När bolaget köpte fastigheten måste det ha funnits kapital i företaget som motsvarar köpeskillingen av fastigheten. Hur gjorde ni för att få in dessa pengar i bolaget? Vilken associationsform är bolaget?

Gissning, gåva från TS till en "släkting,vän" skapar ett AB, villkorat aktieägartillskott med TS pengar
köper fastighet bil och hyr ut till marknadspris, som betalas av gåvotagaren. ingen förmånsbeskattning osv.
finns säkert många andra lösningar såklart.
Citera
2024-03-23, 22:35
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Älskar moralkakor! Som att jag har någon skyldighet gentemot staten eller den breda allmänheten. Skitsnack!

Jag är 100% en parasit och jag äger det.

Som Mark Baum sa angående den pengakåta igeln som pitchade idén att tjäna pengar på bostadsmarknadens kollaps och amerikanernas konkurser i filmen The Big Short: "He is so transparent in his self interest that I kind of respect him."

Vad ska man säga, du äger det uppenbarligen.
Citera
2024-03-23, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KB9cr7
Men han är ju anonym din fitta.

Citera
2024-03-23, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Vad?
Citera
2024-03-23, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Gissning, gåva från TS till en "släkting,vän" skapar ett AB, villkorat aktieägartillskott med TS pengar
köper fastighet bil och hyr ut till marknadspris, som betalas av gåvotagaren. ingen förmånsbeskattning osv.
finns säkert många andra lösningar såklart.
Funkar nog inte så bra om bolaget skulle bli utsatt för revison då skulle aktieägartillskottet nog sticka ut lite väl mycket om nu ts inte köpt ett torp i Småland för några hundra tusen. Bolaget måste vara legitimt med verksamhet annars börjar skatteverket undra varför bolaget äger en fastighet men ingen blir förmånsbeskattad och dessutom består då bolagets kassaflöde av enbart ett aktieägartillskott. Ser fram emot att ts redogör för upplägget imorgon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in