2024-03-23, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30DagarsKort
Absolut, kul, om man tycker det är roligt och kul att behöva leva något slags parallellt låtsasliv med rädslan för fogden osv

Dom kan dessutom ta grejer idag om du exempelvis sålt bort saker extremt billigt och skrivit över saker på släktingar.

Detta är ingen livsstil som är hållbart i längden, kommer bli problem.

Har du koll på juridiken är det hållbart och vattentätt. Har läst rättsfall om folk som står som ägare på stora fastigheter med överlåtelseförbud/ej utmätningsbart
kan leva vidare i hus för mångmiljonbelopp och kronofogden kan inte göra nåt.
Citera
2024-03-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolazerosuger
Lever som vem som helst (exkl ett arbete) En typisk dag kanske ser ut så här.

04:30 - Går upp.
05:00 - Tränar.
07:00 - Kollar mail, sociala medier etc.
10:00 - Lunch.
11:00 - Mediterar, tränar.
12:00 - Gör ärenden, städar, promenerar.
15:00 - Middag.
16:00 - Aktiviteter med kompisar, gör ärenden, osv
21:00 - Går och sover.

Om du nu har knäckt koden och känner dig fri. Varför gör du inte något vettigt av ditt liv?
Citera
2024-03-23, 21:17
Medlem
Citat:
Upplever att praktiskt taget alla är negativa till att ha kronofogden efter sig. För egen del är det självvalt och jag är också friare än någonsin tidigare eftersom jag kan skita i allt.

Svarar gärna på frågor om min livsstil eller om det är något du undrar över.
Jag kan förstå.

Att i sverige arbeta, vara sparsam och försöka skapa en egen trygghet genom att skaffa ett eget hem som inte ägs av banken, det är extremt stressande och bland det jävligaste man kan uppleva.

Många har accepterat att ta stora lån hos bankiren för att köpa en bostadsrätt man egentligen inte äger, de som köper villor köper löpande kostnader som när som helst kan bli överjävliga om elpriset stiger eller räntan går upp och ångesten förträngs att man när som helst egentligen kan bli hemlös och ruinerad.

Allt fler väljer att leva på andra sidan och inte bry sig, vilket kan upplevas som befriande för de som lyckas förtränga sin empati för de som med hot och våld tvingas betala höga skatter.
Citera
2024-03-23, 21:20
Medlem
Bromss avatar
Citat:
Ja livet är en film från hollywood där godheten alltid vinner och kräk som jag blir straffade. Eller nej, det ser inte ut så i verkligheten..... Eller kanske? Vad vet jag...

Finns väldigt små medel där gällande pension, inget jag bryr mig om.

Staten är inte ”det goda” verkligheten är inte svart eller vit. Verkligheten är att du kommer få betala.
Det handlar inte om rättvisa, det är kapitalism.
Citera
2024-03-23, 21:24
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilacwine84
Om du nu har knäckt koden och känner dig fri. Varför gör du inte något vettigt av ditt liv?
Är det inte precis det han gör? Livet har ju ingen mening, so what.
Citera
2024-03-23, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Är det inte precis det han gör? Livet har ju ingen mening, so what.

Tänkte mer att han kanske kunde lära sig ett instrument, språk, hantverk eller färdighet istället för att skrolla på mobilen mellan 07-15
Citera
2024-03-23, 21:42
Du kan försöka intala dig själv, faktum är väl att behöver man starta en tråd på flashback för att övertala sig själv så är man på sista anhalt.

Parasit.
Citera
2024-03-23, 21:42
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilacwine84
Tänkte mer att han kanske kunde lära sig ett instrument, språk, hantverk eller färdighet istället för att skrolla på mobilen mellan 07-15
Vad är det som säger att han bara scrollar på mobilen under vakna stunder? Meningen i livet skiljer sig från person till person. Vad du anser vara vettigt behöver inte alla tycka.
Citera
2024-03-23, 21:45
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Upplever att praktiskt taget alla är negativa till att ha kronofogden efter sig. För egen del är det självvalt och jag är också friare än någonsin tidigare eftersom jag kan skita i allt.

Svarar gärna på frågor om min livsstil eller om det är något du undrar över.

Jag är också skuldsatt livet ut. Jag har löst allt genom att hyra en stor och fin villa, jag har en Volvo xc90 på leasing via mitt arbete och har bra med pengar efter jag har betalat räkningarna. Kan ibland känna en sorg över att inte äga mitt egna boende, men man får acceptera hur saker och ting är helt enkelt.
Citera
2024-03-23, 21:52
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Kommer inte kronofogden kunna sno dina tillgångar?
Citera
2024-03-23, 21:52
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit
Jag är också skuldsatt livet ut. Jag har löst allt genom att hyra en stor och fin villa, jag har en Volvo xc90 på leasing via mitt arbete och har bra med pengar efter jag har betalat räkningarna. Kan ibland känna en sorg över att inte äga mitt egna boende, men man får acceptera hur saker och ting är helt enkelt.

Om du nu har en så bra lön att du kan hyra en fin villa, leasa en fin bil och ändå ha mycket pengar över så undrar jag varför du inte har löneutmätning?

Jag gissar att du bara trollar precis som TS gör.
Citera
2024-03-23, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Har du koll på juridiken är det hållbart och vattentätt. Har läst rättsfall om folk som står som ägare på stora fastigheter med överlåtelseförbud/ej utmätningsbart
kan leva vidare i hus för mångmiljonbelopp och kronofogden kan inte göra nåt.

Igår kunde vi exempelvis läsa om en kvinna som separerade från sin sambo för 20 år sedan och fick sin lön utmätt då dom fortfarande hade delade konton.

Om fogden sätter dig under lupp och bestämmer sig för att ta dig är det inte kul, dom kommer vända på varenda sten och har staten i ryggen.

Finns säkert något undantag men skulle inte satsa på att TS kommer leva lyckliga i alla sina skulddagar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in