2024-04-06, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Fan vad nice det måste vara. Alla losers till gängkriminella som skickar sina chatmeddelanden till underhuggarna som polisen sen läser - fattar de inte att det är telepati man ska jobba med, som cocacolazerosuger? De ska ju bara göra sitt jobb och aldrig prata med bossen?

Göra sitt jobb fläckfritt, aldrig prata med trådskaparen, aldrig kräva något i utbyte trots risken.

Ja TS gapande onekligen efter mycket och målade in sig i ett hörn med sin okunskap och rena idioti, alltid lite tråkigt när folk som förmodligen går på bidrag inte ens vet hur systemet funkar.
"Mina bidrag har inga aktivitetsersättning på sig"
Men sjukskriven eller sjukpensionär var han inte. Sen i nästa mening säger han att han bara tar avstängningsdagarna, vilket i längden skulle leda till komplett avstängning.

Finns bättre sätt att få bekräftelse och uppmärksamhet på flashback
Citera
2024-04-07, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Man kan begå brott och olagligheter utan att åka fast (och utan att dömas).

Problemet för folk här i tråden tror jag är främst att du i vissa inlägg hävdar/erkänner att du begår brott/olagligheter, för att i endast några inlägg senare säga tvärt om och hävda att du inte gör det.

(Kan förstå att du försöker skapa en bra story här, och kan uppskatta det försöket, men då får man iaf. försöka anstränga sig och vara lite mer konsekvent än vad du lyckas med.)
Så du tror han försöker skapa en bra story, ett spännande narrativ? Allvarligt? Hans syfte är ju uppenbarligen att visa att staten dels inte har rätt att skuldsätta, utmäta och utreda med vilka metoder som helst, och att om de ändå gör det så ska de inte vinna något på det. Jag antar att vi i Sverige är så indoktrinerade att vi inte ens känner igen det demokratiska, rättssäkra & frihetliga perspektivet ens när det visar sig osminkat framför oss.
Citera
2024-04-07, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Så du tror han försöker skapa en bra story, ett spännande narrativ? Allvarligt?
med tanke på hur storyn inte går ihop och uppenbart är ihopdiktad, ja.

Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Hans syfte är ju uppenbarligen att visa att staten dels inte har rätt att skuldsätta, utmäta och utreda med vilka metoder som helst, och att om de ändå gör det så ska de inte vinna något på det. Jag antar att vi i Sverige är så indoktrinerade att vi inte ens känner igen det demokratiska, rättssäkra & frihetliga perspektivet ens när det visar sig osminkat framför oss.
Lol nä inget i hans självgoda skrytaktiga beteende pekar på något av det, enligt hans påhittade historia så skuldsatte han sig själv, inget staten gjorde. Fint att du drar ut till försvar för ”honom”, eller dig själv kanske?
Citera
2024-04-15, 16:09
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolazerosuger
Nej du förstod mig rätt. Vad är kriminellt med det menar du?

Att du har tillgångar som du gömmer. Det lär räknas som en "kriminell" handling
Citera
2024-04-15, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Fast nu trollar han, låt hans skittråd dö.
Citera
2024-04-15, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pringles-Kungen
Fast nu trollar han, låt hans skittråd dö.
Låt whogivesafuck trolla. Det är hans specialitet, eftersom han inte har något riktigt att komma med, bara vantolkningar och hittepå.
Citera
2024-04-15, 21:13
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck

Vad är kriminellt menar du?
Citera
2024-04-17, 11:48
Medlem
Citat:
Jag kan skita i böter exempelvis, jag deklarerar inte osv..
Spännande. Är det alltså så det funkar?
Citera
2024-10-17, 09:44
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Spännande. Är det alltså så det funkar?

Nä kanske inte böterna då, där kan man få fängelse. Men jag spelade cool! I övrigt JA!
Citera
2024-10-17, 12:21
Medlem
Citat:
Upplever att praktiskt taget alla är negativa till att ha kronofogden efter sig. För egen del är det självvalt och jag är också friare än någonsin tidigare eftersom jag kan skita i allt.
Problem med t ex lägenhet och abbonemang i eget namn är inte fritt
Citat:
köpte saker på avbetalning osv..
Vad var det för vits med det, de tog väl kronofogden?
Citat:
Beror självfallet på vad en menar med negativt, utveckla din fråga? Vissa kan säkert tycka det är jobbigt att inte kunna ha kreditkort, kunna skaffa en hyresbostad eller ett telefonabonnemang. För mig är det saker jag inte bryr mig det minsta om.
Tveksamt om jag tror på det
Citat:
Jag funderade ett längre tag på bästa sättet att "blir rik fort" och kom på planen. Skulle nog säga att jag lever rätt vanligt förutom att gå till jobbet i skrivande stund. Umgås, lagar mat, städar, tränar och allt det vanliga.
Det finns smartare sätt
kanske inte lika snabbt, men utan problemen du fick av det...

Citat:
Ursprungligen postat av Mercadier
Tänk på att de riskerar att åka dit för penningtvätt. Det är hårda straff.

Tänker? Det är ett brott att tvätta pengar.

”3 § För penningtvättsbrott döms, om åtgärden syftar till att dölja att pengar eller annan egendom härrör från brott eller brottslig verksamhet eller till att främja möjligheterna för någon att tillgodogöra sig egendomen eller dess värde, den som
1. överlåter, förvärvar, omsätter, förvarar eller vidtar annan sådan åtgärd med egendomen, eller
2. tillhandahåller, förvärvar eller upprättar en handling som kan ge en skenbar förklaring till innehavet av egendomen, deltar i transaktioner som utförs för skens skull, uppträder som bulvan eller vidtar annan sådan åtgärd.”
Och han drar även med sig bulvanerna...
Citera
2024-10-17, 12:38
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Nä kanske inte böterna då, där kan man få fängelse. Men jag spelade cool! I övrigt JA!

Hade du en timer på exakt ett halvår på dagen att återuppväcka den här tråden? Trodde du red iväg i solnedgången med dina miljoner och ditt stora palats?
Citera
2024-10-17, 16:54
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Problem med t ex lägenhet och abbonemang i eget namn är inte fritt
Vad var det för vits med det, de tog väl kronofogden?
Tveksamt om jag tror på det
Det finns smartare sätt
kanske inte lika snabbt, men utan problemen du fick av det...

Och han drar även med sig bulvanerna...

Testa läs tråden innan du kommer med saker som redan avhandlats 72 gånger. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in