2024-03-23, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Encia
Jag har ingenstans skrivit att jag tror på TS historia men frågan var ställd till dom som uppenbarligen tror på den och kallar honom för parasit. Tycker en generell diskussion kring skattebrott är mer intressant än TS historia.
Okej då missförstod jag ditt inlägg sorry
Citera
2024-03-23, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolazerosuger
Nej jag äger ingenting på papper. Däremot bor jag i en fin villa och kör en lyxig mercedes, spelar det då så stor roll vad jag äger och inte äger? Allt handlar om att ha grejerna skriven på någon anna, eller det absolut bästa företag!

Jag har redan besvarat din fråga om utmätning per distans, fungerar inte på mig.

Du vet nog inte om att de kan ta bilen oavsett om du står som ägare eller ej, lycka till.
Citera
2024-03-23, 23:31
Medlem
Citat:
Ja du.. Så mycket fick jag in, vet inte vad jag ska säga mer om det. Nu har jag inte socialbidrag men det är väldigt enkelt att fuska.

Aktivt arbetssökande är att skicka in exempelvis 6 arbeten i månaden, ingen kollar att du faktiskt har sökt jobben på riktigt. Tar 2 minuter att göra en gång i månaden, enkla pengar. Aktiviteter som arbetsmarknadspolitiskaprogram (långt ord...) Nekar man självfallet till och tar avstängningsdagar.

Ja, jag flyttade pengarna utomlands. Har aldrig fått några frågor.

Kronkalle samarbetar ju med AF oxå
Citera
2024-03-23, 23:36
Medlem
Ts, skriv en guide! Trots jantelagskängorna du får här så tror jag det finns många i vårt avlånga land som är rejält sugna på precis samma.
Citera
2024-03-23, 23:38
Citat:
Planerar aktiviteter som semester utomlands, saker att göra osv.

Jag gömmer inga pengar eftersom jag på papper inte har några pengar Villan står på ett företag. Jag är inte pank, jag kan köpa det jag vill. Kör en lyxig Mercedes.

Ja det har du helt rätt i, men eftersom det aldrig kan bevisas så blir det inte bedrägeri hehe. Kommer inte avslöja några detaljer som går att knyta till mig, jag har skapat den här tråden då alla är så negtiva mot att vara fast hos Kronofogden. Jag tänkte att det behövdes ett nytt perspektiv.

Jamen har du ett eget bolag samt att villa och bil står på bolaget är du ju en ekonomisk idiot haha. Samtidigt så kan du inte ungdå att betala av på din skuld då heller. Att åka utomlands kan du ju glömma, köra en lyxig merca tror jag inte heller på. vem skulle vilja anlita ditt företag om du inte ens kan sköta din egen ekonomi? Ganska lamt sätt att ljuga på men, aja, jag antar att vi alla är olika
Citera
2024-03-23, 23:44
Medlem
*bullshit*
När grabben söker bekräftelse men det får motsatt effekt.
Senast redigerad av CharlesMcD 2024-03-24 kl. 00:03.
Citera
2024-03-23, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Funkar nog inte så bra om bolaget skulle bli utsatt för revison då skulle aktieägartillskottet nog sticka ut lite väl mycket om nu ts inte köpt ett torp i Småland för några hundra tusen. Bolaget måste vara legitimt med verksamhet annars börjar skatteverket undra varför bolaget äger en fastighet men ingen blir förmånsbeskattad och dessutom består då bolagets kassaflöde av enbart ett aktieägartillskott. Ser fram emot att ts redogör för upplägget imorgon

Bolagets verksamhet kan bestå av uthyrning av fastigheter och fordon. Marknadsmässig hyra så uppstår ingen förmånsbeskattning.
Ett företag som går plus minus noll år efter år är inte ovanligt.

Även jag tror det är ett troll,.men intressant hur.man skulle gå till väga i teorin för att leva som djupt skuldsatt med hjälp av 'målvakter'
Citera
2024-03-23, 23:47
Medlem
TS är en mytoman, det går inte att glida runt i en Merca samtidigt som man är skuldsatt hos KF. Du kan prata dig ur det en gång men om du ertappas med bilen vid fler tillfällen beslag tar dem bilen oavsett vem bilen står på. Ett av flera lögner som sprids av TS, killen tror att myndigheterna är helt efterblivna. Bo i en villa som ägs av ett företag, bidragsgivare granskar allt. Du måste blotta hela dig själv för att ta del av valfärdens pengar samtidigt som det sätts motkrav där man aktivt måste söka jobb eller dylikt.

Lägg ner mytomanens tråd.
Citera
2024-03-24, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlesMcD
TS är en mytoman, det går inte att glida runt i en Merca samtidigt som man är skuldsatt hos KF. Du kan prata dig ur det en gång men om du ertappas med bilen vid fler tillfällen beslag tar dem bilen oavsett vem bilen står på. Ett av flera lögner som sprids av TS, killen tror att myndigheterna är helt efterblivna. Bo i en villa som ägs av ett företag, bidragsgivare granskar allt. Du måste blotta hela dig själv för att ta del av valfärdens pengar samtidigt som det sätts motkrav där man aktivt måste söka jobb eller dylikt.

Lägg ner mytomanens tråd.

Så en hantverkare med skulder hos fogden kan inte åka runt i en firmabil utan att den blir beslagtagen stup i ett?
Måste vara tio tusentals människor som varje dag åker runt i firmabilar trots skulder.

Sen det här med att blotta sig själv gäller inte om du är sjukpensionär, är bara försörjningsstöd som de kollar tillgångar.

Myndigheter är inte dumma i huvudet men de har lagar att rätta sig efter, hur uppenbart det än kan vara att de blir blåsta.
Citera
2024-03-24, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Så en hantverkare med skulder hos fogden kan inte åka runt i en firmabil utan att den blir beslagtagen stup i ett?
Måste vara tio tusentals människor som varje dag åker runt i firmabilar trots skulder.

Sen det här med att blotta sig själv gäller inte om du är sjukpensionär, är bara försörjningsstöd som de kollar tillgångar.

Myndigheter är inte dumma i huvudet men de har lagar att rätta sig efter, hur uppenbart det än kan vara att de blir blåsta.

Tror knappast en hantverkare åker runt i en lyxmerca som firmabil. Sen finns det såklart hantverkare som kan köra en sån privat eller ha en som förmånsbil, då är man inte skuldsatt upp till öronen hos KF.

Sjukpensionär blir man inte bara sådär, speciellt inte någon som påstås "träna" och uträttar andra fysiskt krävande aktiviteter. Det var som någon skrev, det kanske hade fungerat på 80-talet. Ni underminerar myndigheterna kompetens. Det är mkt i TS historia som inte går ihop.
Citera
2024-03-24, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlesMcD
Tror knappast en hantverkare åker runt i en lyxmerca som firmabil. Sen finns det såklart hantverkare som kan köra en sån privat eller ha en som förmånsbil, då är man inte skuldsatt upp till öronen hos KF.

Sjukpensionär blir man inte bara sådär, speciellt inte någon som påstås "träna" och uträttar andra fysiskt krävande aktiviteter. Det var som någon skrev, det kanske hade fungerat på 80-talet. Ni underminerar myndigheterna kompetens. Det är mkt i TS historia som inte går ihop.

Mycket går inte ihop men jag är nyfiken, det finns ju kryphål för ett sånt här upplägg om du är slipad på juridiken och har folk som ställer upp med sina namn/företag
Citera
2024-03-24, 00:23
Medlem
Hur hjärndöd kan man vara egentligen? Alltså förstår att du är troll som bara vill ha uppmärksamhet eller driva med människor.

Alla jag känner som har kronofogden vill ta sig ut och betala sina skulder. De har hamnat där av dumma val ja. Men att välja att bli skuldsatt för att leva fri?? Omg, hur är du fri om du är skyldig staten pengar? Varje gång du får in nåt på kontot tar de en del om inte allt ifrån dig. Som någon nämde du har ingen lyxig mercedes, för KF hade redan tagit det max efter några månader.

Du nämner att du är fri men hur kan man vara fri om man inte kan resa eller köpa vad man vill?
Så du som är skuldsatt ser dig själv som rik och smart? Alla andra som jobbar och är skuldfria är dumma slavar right? Testa säg så till någon kvinna får du se. Inga kvinnor vill ha en man som är skuldsatt i längden.

"Han är rik för att han får in 10 000+ i bidrag varje månad."😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in