2024-03-19, 05:26
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
The Big Lebowski (1998)
https://www.imdb.com/title/tt0118715/

Den är rolig, och vissa stunder mycket rolig. Men jag uppskattar den inte så mycket som vissa verkar göra som höjer den till skyarna. Jag gillar Goodman's skådespel och roll i filmen, ja även Bridges, dom gör det bra och är underhållande. Coen-bröderna kan sin sak.
Imdb-betyg 8.1

Ja. Trevlig, kul och skön film. Men ack så överskattad. Det kanske inte kom så många andra bra filmer det året. Knappt en 7:a.
Citera
2024-03-19, 05:32
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Imdb-betyg 8.1

Ja. Trevlig, kul och skön film. Men ack så överskattad. Det kanske inte kom så många andra bra filmer det året. Knappt en 7:a.
Den är underskattad. https://www.bing.com/videos/rivervie...8066&FORM=VIRE
Citera
2024-03-19, 05:36
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Den är underskattad. https://www.bing.com/videos/rivervie...8066&FORM=VIRE
Jo då det finns absolut roliga scener.

Underskattad säger du... Vill du ge den 9 av 10?
Citera
2024-03-19, 05:38
Citat:
Jo då det finns absolut roliga scener.

Underskattad säger du... Vill du ge den 9 av 10?
Den är en av mina tior.
Citera
2024-03-19, 06:13
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Den är en av mina tior.
Kan du beskriva mer varför den är en tia?

Jag kanske borde se om den.
Citera
2024-03-19, 06:25
Citat:
Kan du beskriva mer varför den är en tia?

Jag kanske borde se om den.
Det är såklart en smaksak.
För mig är en i klass med ”gamla” filmer, typ Blues Brothets och The Shining. Gökboet.

Film var bättre förr.
Citera
2024-03-20, 12:32
Bannlyst
There will be blood (2007)

IMDb 8.2/10

Gillade skådespeleriet av Daniel Day-Lewis
Senast redigerad av arnold124 2024-03-20 kl. 12:47.
Citera
2024-03-20, 19:25
Medlem
The Ruins (2008)

Fyra unga amerikaner är på semester i Mexiko, och innan den är slut vill de följa med en kille som de träffat vid poolen, och spana in ett mayatempel som ska finnas i djungeln en bit därifrån.

Att berätta om antagonisten vore att avslöja för mycket, men det var ett något annorlunda koncept, även om liknande har setts långt tidigare i andra filmer. Till saken hör att ursprungsbefolkningen i trakten känner till det som finns i templet mer än väl, och låter inte semestergänget lämna platsen av en anledning som snart blir uppenbar för dem.

Helt OK rysarthriller, och lagom lång på 1h 30m.
Citera
2024-03-21, 02:02
Medlem
Tiko och hajen 3.5/6

Handlar om en pojke som blir kompis med en haj från barndomen till vuxen

(tyverr bara italiensk dubbning på yt , sellan film det her)
Citera
2024-03-21, 11:56
Medlem
Bartman777s avatar
The Public Enemy (1931)
https://www.imdb.com/title/tt0022286/

James Cagney kan det här med att spela gangster. Jag tycker det är en underhållande film överlag.
Citera
2024-03-22, 22:01
Medlem
Smile (2022)

Citat:
After witnessing a bizarre, traumatic incident involving a patient, a psychiatrist becomes increasingly convinced she is being threatened by an uncanny entity.

Alltså, Rose, som jobbar inom psykiatrin får en ny patient som verkar psykotisk, och denna skär halsen av sig framför henne under deras första möte. Traumatiskt för Rose, i synnerhet då patienten såg henne rakt i ögonen och log samtidigt som hon gjorde det.

Saker händer, och Rose efterforskar och ser ett mönster; människor har begått självmord på blodiga och brutala sätt inför någon annan, och sedan har vittnet ifråga upprepat samma sak, och det verkar ligga något i det som den där patienten sa, att det är något övernaturligt som orsakar skeendet.

Okej, några gånger lyckades de få det lite obehagligt, som när en (död) person står i bakgrunden och i skugga utan att något mer händer; där lyckades de faktiskt. Men i övrigt bygger det mest på jump scares, och den sista biten av filmen var ingen höjdare.

Det här var såndär film som jag pga. förhandsbilden på Netflix undvek därför att den verkade så dålig, men så dålig var den inte. Vissa saker kunde man reta sig på, men helt OK en torsdagskväll.
Citera
2024-03-23, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
The Ruins (2008)

Fyra unga amerikaner är på semester i Mexiko, och innan den är slut vill de följa med en kille som de träffat vid poolen, och spana in ett mayatempel som ska finnas i djungeln en bit därifrån.

Att berätta om antagonisten vore att avslöja för mycket, men det var ett något annorlunda koncept, även om liknande har setts långt tidigare i andra filmer. Till saken hör att ursprungsbefolkningen i trakten känner till det som finns i templet mer än väl, och låter inte semestergänget lämna platsen av en anledning som snart blir uppenbar för dem.

Helt OK rysarthriller, och lagom lång på 1h 30m.

Haha sjukaste, såg denna häromdagen med, tyckte inte den va så bra så jag somnade. Men förövrigt en bortglömd film som jag knappt trodde nån såg idag. Antar den dök upp som nyhet på nån streamingtjänst?

Senaste ja såg va kingpin. 6/10
Komedi, fick mig ett par skratt, men har skrattat mer åt andra komedier.

Handlar om en kille som är fd bowlingproffs som ska bli manager till en amishkille och så får man följa deras galna upptåg längs resans gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in