Citat:
Ursprungligen postat av
crocodilelilo
Som jag förstod det så drunknade inte Henrik och dessutom så misstänks Fabbe för att ha kommit tillbaka till brottsplatsen dagen efter för att bränna upp Henriks kläder. Så då bör Henrik i alla fall inte ha flytit i väg.
Henrik hade väl satsat på hockeyn? Det tycks inte ha räckt?
Ja, jag var ju inte där så jag vet inte.
Men jag tycker inte det låter helt otroligt att han skulle ha hoppat i vattnet i panik.
Ser det inte som omöjligt.
Ne, hockeyn blev mindre och mindre intressant för Henke.
Av allt att tyda ville han bli en "tuffing" som fick "respekt" av andra "tuffingar" genom att börja sälja knark.
Enligt lärare till Henke saknade han dessutom fullständigt konsekvenstänk så något liknande detta hade hänt förr eller senare oavsett.
Det brukar aldrig slå fel om man håller på med sånt här flams.
Givetvis lika sorgligt ändå för pappa, bror och övriga anhöriga, det går inte att komma ifrån.
Men det är ingen som helst skräll att han är död idag.