2024-03-20, 21:54
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Som jag förstod det så drunknade inte Henrik och dessutom så misstänks Fabbe för att ha kommit tillbaka till brottsplatsen dagen efter för att bränna upp Henriks kläder. Så då bör Henrik i alla fall inte ha flytit i väg.
Henrik hade väl satsat på hockeyn? Det tycks inte ha räckt?

Ja, jag var ju inte där så jag vet inte.
Men jag tycker inte det låter helt otroligt att han skulle ha hoppat i vattnet i panik.
Ser det inte som omöjligt.

Ne, hockeyn blev mindre och mindre intressant för Henke.
Av allt att tyda ville han bli en "tuffing" som fick "respekt" av andra "tuffingar" genom att börja sälja knark.

Enligt lärare till Henke saknade han dessutom fullständigt konsekvenstänk så något liknande detta hade hänt förr eller senare oavsett.
Det brukar aldrig slå fel om man håller på med sånt här flams.

Givetvis lika sorgligt ändå för pappa, bror och övriga anhöriga, det går inte att komma ifrån.

Men det är ingen som helst skräll att han är död idag.
Citera
2024-03-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
det är mer än 40 skador mot huvud/hals däribland halspulsådern. han har inte sprungit,hoppat, krupit, en cm till något vatten för egen maskin

lägg ner de där dumheterna, försök åtminstone låtsas att denna (en gång i tiden) ansedda forumkategori håller någon form av nivå i nutid

dvs tillhör du begåvningsreserven sitt ned och lyssna istället

Helt OT, men kanske också lite mind blowing för vissa.
Betydelsen av ”begåvningsreserv”, varsågoda:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Begåvningsreserv
Citera
2024-03-20, 23:46
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JourneyOfLife
Helt OT, men kanske också lite mind blowing för vissa.
Betydelsen av ”begåvningsreserv”, varsågoda:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Begåvningsreserv
A-lagare kan också betyda lite olika saker.

Angående fallet så kan man i vart fall vara säker på en fällande dom.
Citera
2024-03-21, 00:32
Medlem
Pandalina4s avatar
Undrar om MGM har en släng av autism…utöver sin ADHD diagnos?

Hans anteckningar och brev i kollegieblocket han hade i sitt rum visar på ett enormt hat, och sannolikt någon psykisk störning..
Citera
2024-03-21, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Lätt för dig att säga här och nu 😂
Han var nog tillräckligt rädd för att inte stå kvar där och rulla.
Han stack nog som en avlöning.

Han var tillräckligt orädd för att stanna och hugga kniven 140 gånger samt återkomma och elda saker.
Citera
2024-03-21, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

Hans anteckningar och brev i kollegieblocket han hade i sitt rum visar på ett enormt hat, och sannolikt någon psykisk störning..

Socialen i Alingsås har en del att svara på här kan jag trycka. Fabbe var ju som sagt nära att mörda en person på Ica innan mordet på Henke så man kan undra varför han ens var ute i det fria.
Citera
2024-03-21, 07:23
Medlem
I FUPen står följande från förhör med F*bian den 11 januari.

”på häktningsförhandlingen så berättade ju åklagaren att där var en person till som var misstänkt. Då är det för stämpling, alternativt anstiftan till grov misshandel. Det sades då inte vem det var men det kan vi säga nu, St*phanie är misstänkt för det”

Efter det hittar jag inget kring misstankarna mot henne. Någon som vet hur det ser ut med de eller någon som har lusläst lite bättre än vad jag har och sett vad som beslutades kring dessa misstankar?
Citera
2024-03-21, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knytet1996
I FUPen står följande från förhör med F*bian den 11 januari.

”på häktningsförhandlingen så berättade ju åklagaren att där var en person till som var misstänkt. Då är det för stämpling, alternativt anstiftan till grov misshandel. Det sades då inte vem det var men det kan vi säga nu, St*phanie är misstänkt för det”

Efter det hittar jag inget kring misstankarna mot henne. Någon som vet hur det ser ut med de eller någon som har lusläst lite bättre än vad jag har och sett vad som beslutades kring dessa misstankar?

Se ett förhör med en mamma vars dotter är vän med S. Hon berättar vem S är och hur hon har informerat socialen redan innan mordet att denna S behöver hjälp innan någon skadas

S ska ha anklagat både Henke och en kille i vara för våldtäkter
Citera
2024-03-21, 10:20
Medlem
Kan någon ladda upp en fungerande fup? Jag är fortfarande på del 1. Sidan har stängts ner ca 100 ggr nu och jag får ladda om sidan bara för att se det hända igen.
Citera
2024-03-21, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

hur kopplar du autism?
verkade vara en otroligt arg o osäker liten kille iaf
Citera
2024-03-21, 11:13
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
hur kopplar du autism?
verkade vara en otroligt arg o osäker liten kille iaf
Hanns beteende.
Fokuserar på några få intressen. Svårt med kommunikationen med andra.
Citera
2024-03-21, 12:31
Medlem
Nu uppmärksammar t om tysk media mordet på Henrik. Givetvis pga det brutala våldet som använts och de 140 knivsticken.

De måste undra hur vi kan låta psykopater som denna gå ute i det fria efter att personen redan för något år sedan högg en annan person.

https://m.bild.de/news/ausland/news-ausland/mord-16-jaehriger-sticht-140-mal-auf-15-jaehrigen-ein-87568558.bildMobile.html?t_ref=https%3A%2F%2Fw ww.bild.de%2Fnews%2Fausland%2Fnews-ausland%2Fmord-16-jaehriger-sticht-140-mal-auf-15-jaehrigen-ein-8 7568558.bild.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in