2024-03-17, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Att du inte är särskilt intressant. Du kan prova att slänga ur dig nåt oväntat och provocerande och se om hon vaknar till liv.

Typ "din pojkvän smiskar dig för lite". Eller kort och gott "svara slyna" om hon ghostar. Dessa har funkat för mig några gånger när jag varit i liknande situation.

Du har ju inget att förlora. För sämre än det du beskriver nu kan det ju ändå inte bli.

Lol slyna. Risken är att de rapporterar en och man blir bannad
Citera
2024-03-17, 23:23
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Känns som fan 50% är fejkprofiler nu. Alla av samma typ. Asiatiskt utseende, har tre bilder som är tagna vid samma tillfälle, och man ser bara huvudet bakifrån och lite från sidan. Alltid med något västerländskt namn som Betty eller liknande.

Dessa dyker upp hela tiden i mitt flöde.

Jag har fått sex matchningar totalt sen jag startade upp kontot för två veckor sen. Fyra av dem bor 10 mil eller ännu längre bort, trots att jag satt maxavståndet till 50 km och jag klickat i "visa endast personer inom detta spann". Och jag bor centralt i en stad med 250.000 invånare.

CP-app.

Citat:
Det är ingen som lyckas med det. Finns knappt några tjejer kvar på appen numera och de få som finns kvar har enorma horder av desperata män som står på kö. Sannolikheten att hon ska välja just dig framför de andra 1000 är minimal.

Får du mot förmodan en matchning idag så är det dessutom troligtvis en bot. Alternativt en riktig tjej som bor i en annan stad 10 mil bort eller i ett annat land. Tinder visar dig inte i flödet för tjejer i samma stad som du bor, om inte tjejen är ful eller om du tillhör topp 1% män. Att få matchningar med riktiga, någorlunda attraktiva tjejer som bor i samma stad som dig är så gott som omöjligt idag, för Tinder har bestämt att det ska vara så.
Nä det är det inte om du är någorlunda attraktiv själv och har en profil med bra bilder. Jag testade själv att starta ett nytt konto för några få månader sedan och fick ett trettiotal matchningar samt "99+" likes inom loppet av 10 dagar. Jag är visserligen över medelsnygg men långtifrån någon hunk. Killar som anses genuint snygga i de flesta tjejers ögon - utan att för den sakens skull se ut som en ung Brad Pitt eller Johnny Depp - får i sin tur långt mycket fler matchningar än det. Det finns förstås en hel del bottar på dejtingappar men någon uppseendeväckande mängd har jag då aldrig noterat heller, 5% om ens det.
Senast redigerad av Magnet83 2024-03-17 kl. 23:43.
Citera
2024-03-17, 23:41
Medlem
Lillarapunzels avatar
Alltså jag begriper inte vilka komplex över sin manlighet många på Tinder verkar ha. Jag är väldigt öppen med att en lite kortare kille, under 175 cm, är ett plus i kanten, men att jag dock aldrig skulle rata någon längre så länge denne är trevlig. Det här verkar få det att slå runt helt för typ 99% av männen på 176 cm och uppåt. Aldrig har jag sett på maken till så många offended män i min inbox. Jag begriper inte?! Varför inte bara bete sig normalt och trevligt, så ratar jag ju inte de, istället för att vräka ur sig massa elakt skit om varför jag söker kortare killar och varför de som längre är så förträffliga istället?!
Citera
2024-03-17, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Nä det är det inte om du är någorlunda attraktiv själv och har en profil med bra bilder. Jag testade själv att starta ett nytt konto för några få månader sedan och fick ett trettiotal matchningar samt "99+" likes inom loppet av 10 dagar. Jag är visserligen över medelsnygg men långtifrån någon hunk. Killar som anses genuint snygga i de flesta tjejers ögon - utan att för den sakens skull se ut som en ung Brad Pitt eller Johnny Depp - får i sin tur långt mycket fler matchningar än det. Det finns förstås en hel del bottar på dejtingappar men någon uppseendeväckande mängd har jag då aldrig noterat i heller, 5% om ens det.

Då är du en av få som klarat dig från shadowban. Jag är själv över medelsnygg och jag känner flera andra som är det som inte får några matchningar alls idag. Jag fick också 99+ likes och 30+ matchningar för några år sen när jag startade ett nytt konto, men idag är det stendött.

Antalet bottar har ökat kraftigt senaste 1-2 åren, och ännu mer så på sista tiden. Häromdagen när jag svepte var det minst 25%. Men det kan ju vara så att vi som blivit shadowbannade får upp bottarna i högre grad än ni andra.
Citera
2024-03-17, 23:46
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Alltså jag begriper inte vilka komplex över sin manlighet många på Tinder verkar ha. Jag är väldigt öppen med att en lite kortare kille, under 175 cm, är ett plus i kanten, men att jag dock aldrig skulle rata någon längre så länge denne är trevlig. Det här verkar få det att slå runt helt för typ 99% av männen på 176 cm och uppåt. Aldrig har jag sett på maken till så många offended män i min inbox. Jag begriper inte?! Varför inte bara bete sig normalt och trevligt, så ratar jag ju inte de, istället för att vräka ur sig massa elakt skit om varför jag söker kortare killar och varför de som längre är så förträffliga istället?!

Oerhört märkligt beteende men inget förvånar längre. Anmäl de som är otrevliga och hoppas skiten blir bannade.
Citera
2024-03-17, 23:48
Medlem
Citat:

Vad skriver de då?

Låter märkligt hur som helst. Man kan ju förstå att korta killar till slut tappar det med tanke på hur mycket skit de får från kvinnor, men att längre män blir provocerade av din formulering låter helt obegripligt.
Citera
2024-03-17, 23:50
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Oerhört märkligt beteende men inget förvånar längre. Anmäl de som är otrevliga och hoppas skiten blir bannade.

Jo, jag anmäler på löpande band, men det är så enormt tröttsamt. Visst, har det bara varit någon trist gliring typ "Haha är du själv liten, eller varför vill du ha korta killar?" så har jag bara ignorerat och struntat i det, men när tonen nästan varit hotfull - som ice-breaker, känns det liksom inte riktigt kul längre.
Citera
2024-03-17, 23:51
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Vad skriver de då?

Låter märkligt hur som helst. Man kan ju förstå att korta killar till slut tappar det med tanke på hur mycket skit de får från kvinnor, men att längre män blir provocerade av din formulering låter helt obegripligt.

Ja, det är det jag inte heller begriper! Hur konstigt och omoget som helst! Jag menar, de jag skriver med är ju som allra minst 25+, de flesta säg 30-40 år grovt sagt...
Det varierar, men det kan vara "Vad fan är det för fel på oss längre?! Har du aldrig fått känna på en riktig man?!", "Du som liten tjej måste väl fatta att du ska ha en stor man som beskyddar dig!!", "Varför hata på oss längre, vill du inte ha en riktig alfahane?!" och liknande skit.
Citera
2024-03-18, 00:01
Medlem
Citat:
Ja, det är det jag inte heller begriper! Hur konstigt och omoget som helst! Jag menar, de jag skriver med är ju som allra minst 25+, de flesta säg 30-40 år grovt sagt...
Det varierar, men det kan vara "Vad fan är det för fel på oss längre?! Har du aldrig fått känna på en riktig man?!", "Du som liten tjej måste väl fatta att du ska ha en stor man som beskyddar dig!!", "Varför hata på oss längre, vill du inte ha en riktig alfahane?!" och liknande skit.

Fruktansvärt cringe. Påminner nästan lite om chattloggarna som publiceras på Dumpen.
Citera
2024-03-18, 00:02
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Fruktansvärt cringe. Påminner nästan lite om chattloggarna som publiceras på Dumpen.

Har ingen aning om vad Dumpen är, men ja, det känns fruktansvärt sjukt och omoget ja...
Citera
2024-03-18, 00:02
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Då är du en av få som klarat dig från shadowban. Jag är själv över medelsnygg och jag känner flera andra som är det som inte får några matchningar alls idag. Jag fick också 99+ likes och 30+ matchningar för några år sen när jag startade ett nytt konto, men idag är det stendött.

Antalet bottar har ökat kraftigt senaste 1-2 åren, och ännu mer så på sista tiden. Häromdagen när jag svepte var det minst 25%. Men det kan ju vara så att vi som blivit shadowbannade får upp bottarna i högre grad än ni andra.
Själv har jag genom åren dår jag varit aktiv på appen (tredje året nu) raderat mitt konto några gånger, av- och ominstallerat hela tiden och när jag väl återskapat ett konto har jag använt samma mobilnummer och epost. Därtill har antalet matchningar och likes gått ner efter några veckors användande (det är väl en typ av skuggban även om jag fortfarande får matchningar). Allt som borde resultera i att jag inte är särskilt favoriserad av appens algoritm. Jag är ingen expert på Tinder men har man blivit skuggbannad borde man väl fortfarande kunna få matchningar på andra appar? Om inte beror det snarare på att man inte har en tillräckligt populär profil vilket resulterar i att man blir nedprioriterad av algoritmen och successivt visas allt mindre för andra profiler.
Citera
2024-03-18, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Själv har jag genom åren dår jag varit aktiv på appen (tredje året nu) raderat mitt konto några gånger, av- och ominstallerat hela tiden och när jag väl återskapat ett konto har jag använt samma mobilnummer och epost. Därtill har antalet matchningar och likes gått ner efter några veckors användande (det är väl en typ av skuggban även om jag fortfarande får matchningar). Allt som borde resultera i att jag inte är särskilt favoriserad av appens algoritm. Jag är ingen expert på Tinder men har man blivit skuggbannad borde man väl fortfarande kunna få matchningar på andra appar? Om inte beror det snarare på att man inte har en tillräckligt populär profil vilket resulterar i att man blir nedprioriterad av algoritmen och successivt visas allt mindre för andra profiler.

Företaget som äger Tinder har ju nästintill monopol på nätdejtingmarknaden idag. Bl a äger de också Bumble och Hinge och de är väl de 3 populäraste apparna i princip. Skulle inte förvåna mig om de använder din data från Tinder och även shadowbannar dig på Bumble och Hinge ifall du startar konto på dessa med samma e-post, nummer eller bilder.

Jag hade kunnat köpa din tes om en inte tillräckligt populär profil, dåliga bilder osv om det var så att jag aldrig haft någon framgång tidigare. Men eftersom det är sån enorm skillnad mot för några år sen så känns inte det som en trolig förklaring. Och hela internet är fullt med liknande rapporter från män som gått från stor framgång på appen till nästan noll på bara ett par år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in