2023-09-09, 23:34
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks
Var någon i tråden som länkade denna video

https://youtu.be/rODXDkwW5Cg?si=73glidFGYsLcgOQj

Vilket stämmer till 110%

Jag är nog andra i tråden som lämnar tinder och alla andra dejting appar för alla desperata killar. Så ni kan ta hand om alla dessa psykiska sjuka tjejer och tro hoppas på ni ska få något som resultat.

Tog bort tinder igår kväll och mer taggad är jag ragga i verkligheten.

Tinde är exakt som porr, den gör dig mer omanlig och omotiverad vilket får dig tappa värde bland brudarna.

Ni får tycka det finns skit snygga tjejer eller vad det är, men faktum kvarstår denna snygga tjej på dessa appar lider av bipolär, borderline, narcissism och annat skit i bagaget.
Han har väl en poäng i att dejtingappar gör folk fegare i verkligheten, men jag tycker det är rätt ofräscht och orättvist att klanka ner på det motsatta könet och få det att låta som att det är kvinnors fel att män har det svårt att dejta. Jag har sagt det förr: män har bara sig själva att skylla. Massorna av desperata män förstör för sig själva och alla andra män. Män som känner sig modiga nog att ragga på allt med en fitta på dejtingappar men som inte skulle våga säga hej till dem i verkligheten. Dessa män har skapat beteendet hos kvinnor som snubben i videon pratar om.
Citera
2023-09-09, 23:44
Medlem
Zepars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Han har väl en poäng i att dejtingappar gör folk fegare i verkligheten, men jag tycker det är rätt ofräscht och orättvist att klanka ner på det motsatta könet och få det att låta som att det är kvinnors fel att män har det svårt att dejta. Jag har sagt det förr: män har bara sig själva att skylla. Massorna av desperata män förstör för sig själva och alla andra män. Män som känner sig modiga nog att ragga på allt med en fitta på dejtingappar men som inte skulle våga säga hej till dem i verkligheten. Dessa män har skapat beteendet hos kvinnor som snubben i videon pratar om.

Det stämmer ju. Simps saboterar relationer överlag, både för kvinnor och män. Det bästa hade ju varit om alla på dessa appar hade varit sitt genuina jag, då hade man fått en tydligare bild om matchen var värd att träffa eller inte. Därutöver hade relationerna mellan kvinnor och män varit mer stabila. Ett stort bekymmer är ju skillnaden som uppstår särskilt i yngre åldrar där flera killar går lottlösa medan tjejerna träffar äldre killar. Detta stabiliserar sig kanske över tid, men kan inte vara lätt att vara ung man nuförtiden.

On topic: Gick på en tinderdejt och nu kilar vi stadigt sen en vecka tillbaks. Använder knappt appen. Kul!

Vad är egentligen skillnaden mellan gold och platinum? Förklara det för mig som att jag är 5 år.
Citera
2023-09-10, 08:25
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:

Det har mer eller mindre alltid sett ut på det viset. Män är oändligt mycket mer på än kvinnor. Det är inget som har kommit med appar och internet. Jag förstår att man som yngre är perspektivlös, men lite måste man väl kunna lista ut?
Citera
2023-09-10, 08:48
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Självklart inte endast sig själva. Utveckling är sådan att män och kvinnor har betydligt svårare att träffas som man gjorde förr, på det sätt som föräldragenerationerna gjorde.
Citera
2023-09-10, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supergiraffen
Tycker inte folk att det är stelt att träffa någon från tinder? Har en kille på kroken, men känns väldigt sjukt att bara träffa någon sådär, SPECIELLT nykter. Är rädd att han kommer vara oattraktiv, kort, ej trevlig eller rolig. Då är jag rädd för hur jag tar mig därifrån på ett normalt sätt. Även rädd för att jag själv kommer vara stel och obekväm… Typ inte kunna få upp bildörren och typ stamma när jag pratar😂 Fyfan. Flashback-killar: Vad ger ni för råd till en tjej som aldrig har varit på en tinderdejt?

Tack Flashback! Det var underbart, vågade till slut träffa killen! Klunkade ett och annat innan, så jag var lite hinkad.

Nu är han lite off och skriver knappt. Vi sa dock att vi skulle träffas igen! Jag har också varit lite off pga att han är. Upplevde att vi klickade bra och hade mysigt. Men… jag tror att han har andra tjejer samtidigt. Ska jag bara skita i att spela svår och typ uttrycka att jag gillar honom? (Söker inget seriöst, men skulle vilja vara KK bara han och jag, INGEN ANNAN)
Citera
2023-09-10, 12:35
Medlem
Zepars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supergiraffen
Tack Flashback! Det var underbart, vågade till slut träffa killen! Klunkade ett och annat innan, så jag var lite hinkad.

Nu är han lite off och skriver knappt. Vi sa dock att vi skulle träffas igen! Jag har också varit lite off pga att han är. Upplevde att vi klickade bra och hade mysigt. Men… jag tror att han har andra tjejer samtidigt. Ska jag bara skita i att spela svår och typ uttrycka att jag gillar honom? (Söker inget seriöst, men skulle vilja vara KK bara han och jag, INGEN ANNAN)

Var han också påverkad? Kan ju ha påverkat hans intryck av dig.

Om han är off så ska du ge samma energi tillbaka. Men är du intresserad så bör du föreslå en mer specifik träff. Varför tror du att han träffar andra? Om du gillar honom och vill vara exklusiv med honom, KK eller någonting mer så säg det. Vad har du att förlora? Man måste våga lite i kärleken också.
Citera
2023-09-10, 13:45
Medlem
pillowpops avatar
Ett tips till er killar, och även tjejer kanske (vet inte hur tjejer svarar generellt då jag själv är tjej).

För att se hur man passar ihop så behövs lite ... tennis. Om jag frågar om det händer nåt kul i hans liv så är det trist med ett svar som "Hemma och chillar bara".

Inget som ger en hint om hans liv i övrigt. Inga frågor om mig. Jag svarar nåt kort tillbaka och han skriver "Varför inte komma över".

Vi har inte ens spelat ett set och han tror att jag är intresserad på nåt sätt Även om jag sökte casual (vilket jag inte gör) så skulle jag inte tända på alla fyra direkt av en sån dialog.

Jag kan bli smått intresserad an någons bild och ev. text, men sedan behövs det lite skrivande fram och tillbaka för att se om man matchar.

Hur upplever ni killar det här från er sida sett?
Citera
2023-09-10, 13:54
Medlem
Zepars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Ett tips till er killar, och även tjejer kanske (vet inte hur tjejer svarar generellt då jag själv är tjej).

För att se hur man passar ihop så behövs lite ... tennis. Om jag frågar om det händer nåt kul i hans liv så är det trist med ett svar som "Hemma och chillar bara".

Inget som ger en hint om hans liv i övrigt. Inga frågor om mig. Jag svarar nåt kort tillbaka och han skriver "Varför inte komma över".

Vi har inte ens spelat ett set och han tror att jag är intresserad på nåt sätt Även om jag sökte casual (vilket jag inte gör) så skulle jag inte tända på alla fyra direkt av en sån dialog.

Jag kan bli smått intresserad an någons bild och ev. text, men sedan behövs det lite skrivande fram och tillbaka för att se om man matchar.

Håller med om detta. Samtidigt så ger man så mycket man får åter, att det endast är en person som ställer frågor och den andre svarar är inte så roligt. Sedan tror jag man inte ska förringa att de allra flesta människor har ganska tråkiga vardagsrutiner, vad gör svennen när hen är ledig? Kollar på fotbollen, spelar lite dator eller likear saker på Facebook. Självklart kan man ju bjuda på sig själv, men svårt då jag tror ganska många människor lever förhållandevis tomma liv. Särskilt om man inte har de ekonomiska musklerna att hitta på någonting.

Man skriver ju lite fram och tillbaka, triggar lite intresse för att sedan ses ute första gången anser jag.
Citera
2023-09-10, 19:31
Bannlyst
Fy satan vilka vidriga skithögar tinder är. De har så gott som gömt ens foto och man får inga likes eller matchningar några dagar senare. Alltså hur fan fungerar den här skiten.

Kartlägger tinder exakt position och tar reda på vem man är oavsett nya bilder, ip osv?
Om de har shadowbannat en men tillåter en att betala för skiten så borde de bli anmälda.

Det är uppenbar korruption eftersom noll likes på tre dagar knappast är rimligt.

De håller dessutom inne meddelanden och om kvinnan svarar så får jag troligtvis inte se meddelanden för att man eventuellt är shadowbannad.
Citera
2023-09-10, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aktieluffaren
Fy satan vilka vidriga skithögar tinder är. De har så gott som gömt ens foto och man får inga likes eller matchningar några dagar senare. Alltså hur fan fungerar den här skiten.

Kartlägger tinder exakt position och tar reda på vem man är oavsett nya bilder, ip osv?
Om de har shadowbannat en men tillåter en att betala för skiten så borde de bli anmälda.

Det är uppenbar korruption eftersom noll likes på tre dagar knappast är rimligt.

De håller dessutom inne meddelanden och om kvinnan svarar så får jag troligtvis inte se meddelanden för att man eventuellt är shadowbannad.

Jag har gjort konto ett antal gånger och får typ 10-30 likes första två dagarna. Efter det går det ner till noll likes i evigheter. Jag tror det är shadowban och är osäker på om man vågar betala för att kanske få det att fungera.
Citera
2023-09-10, 23:45
Medlem
DayNites avatar
gick ifrån minst 10 likes / dag till att på nu på 2 veckor inte fått 1 like, samma bilder, samma text
intressant....
Citera
2023-09-11, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop

Svårt med tanke på att 99,9% tjejer är helt ovilliga att spela boll.

Jag tycker han du skrev med gjorde helt rätt som var direkt och rak på sak, för som man vet han precis som jag att 99,9% av alla tjejer på appen ghostar efter 1 eller max 2 meddelanden oavsett vad man skriver. Till slut orkar man inte anstränga sig längre och slänger bara iväg en hail mary, take it or leave it. Det är bara så sjukt tröttsamt att bli ghostad out of the blue mitt i en konversation om och om igen så man känner helt enkelt inte för att investera i konversationer mer.

Sen kanske du tillhör de 0,01% tjejer som faktiskt kan tänka sig att skriva med sina matchningar men övriga 99%:s beteende går ut över er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in