Citat:
Återigen. Du använder LJ konstant i varje inlägg.
Exakt när säger LJ att GM hade en " lite längre täckjacka av äldre typ "?!
Det absolut första han säger är fortfarande: " kan varit klädd i en mörk dunjacka."
I nästa förhör när han får möjlighet att utveckla säger han: " Jag tänkte inte så noggrant på kläderna. just då, utan nu efteråt när jag hade kontakt med polisbilarna så hade jag fått för mig att det var en typ mörkblå täckjacka eller nånting. Det var nåt mörkt i alla fall, nåt mörkt klädesplagg."
Du stoppar liksom ord i Ljs mun här och använder det för att stödja din tes om att den blå täckjackan har "stöd i materialet".
Det är fortfarande fruktansvärt oärligt debatterande.
Exakt när säger LJ att GM hade en " lite längre täckjacka av äldre typ "?!
Det absolut första han säger är fortfarande: " kan varit klädd i en mörk dunjacka."
I nästa förhör när han får möjlighet att utveckla säger han: " Jag tänkte inte så noggrant på kläderna. just då, utan nu efteråt när jag hade kontakt med polisbilarna så hade jag fått för mig att det var en typ mörkblå täckjacka eller nånting. Det var nåt mörkt i alla fall, nåt mörkt klädesplagg."
Du stoppar liksom ord i Ljs mun här och använder det för att stödja din tes om att den blå täckjackan har "stöd i materialet".
Det är fortfarande fruktansvärt oärligt debatterande.
Lars J visste vem CP var sedan tidigare. Enligt Lars J var det inte CP han såg springa förbi inne i gränden eftersom han kände till CP sedan tidigare från Sollentuna. https://www.expressen.se/nyheter/palmevittnet-pekar-ut-engstrom-som-mordaren/
"Han såg gärningsmannen bakifrån när han flydde uppför en trappa. Längre upp, på längre håll, vände sig gärningsmannen om och såg mot Jeppsson och mot mordplatsen. Jeppsson har trots många förfrågningar aldrig tidigare pekat ut någon som den gärningsman han såg fly från mordplatsen.
Han berättar i stället hur han under Christer Pettersson-utredningen pressades av polisen att peka ut Pettersson som mördare.
– De märktes att de ville få mig att säga att det var Pettersson jag sett. De upprepade samma frågor och jag kände mig nedtryckt i skoskaften. Det var lite aggressivt, en tuff stil och de försökte pressa mig.
– Men jag kände ju till Pettersson sedan tidigare från Sollentuna och visste att det inte var han jag sett. Så jag bestämde mig för att inte ge mig, utan försökte berätta korrekt vad jag sett och hört."