Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-18, 14:40
  #409
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Ja. De är mer demokratiska jämfört med Ukraina som inte ens höll ett val 2022. Det säger mycket om korrupta Ukraina

Skärp dig idiot!

Råder krigslagar i Ukraina så inget krav på val!

Lämnar bara orcherna Ukraina enligt de avtal som Ryssen skrev på 1991 så blir det val inom kort!

Kriget är ju enligt orcherna bara en specialoperation som nu hållit på i mer än 2 år. Landsfadern Putin gör ju som han vill och valet är ju endast till för den egna interna propagandan. Omvärlden skiter fullständigt i valet då det betyder noll och ingenting!

Bara en idiot som tror på demokratiska val i Ryssland! Kommer det fram en motkandidat så flyger den antingen från en balkong, blir skjuten eller förgiftad läs Navalny
Citera
2024-03-18, 14:40
  #410
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Konventionen är att Ryssland bjuder in dom, vilket jag antar att dom inte har gjort. Även med en inbjudan så skulle jag tro att dom skulle tacka nej, ingen ide att åka dit då det bara skänker legitimitet i ett på alla sätt och vis riggat val.

Valobservatörer från Syrien gick dock bra att bjuda in. Jag antar att dom har en högre standard än oss Européer i dessa frågor.
Så OSCE skall sitta och vänta på inbjudan från alla onda, valfuskande diktatorer istället för att begära att få åka 🤣🤣🤣

Ingen verkar alltså ha anklagat Ryssland för valfusk,
Inte EU
Inte USA
Inte OSCE
Inga stora internationella tidningar
Inte Sverige

Men Flashback vet att Putin fuskar

Ursäkta men jag har inte tid med detta. Gnäll på bara!
Citera
2024-03-18, 14:41
  #411
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men har de blivit utestängda? Har de begärt men nekats?
Men vad fan tar ju tre sekunder att kolla upp
https://www.osce.org/odihr/elections/russia/562065
Citera
2024-03-18, 14:42
  #412
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men har de blivit utestängda? Har de begärt men nekats?

https://www.osce.org/odihr/elections/russia/562065
"The decision of the Russian Federation not to invite OSCE observers to the upcoming presidential election is deeply regrettable, leaders of the OSCE’s Office for Democratic Institutions and Human Rights (ODIHR) and Parliamentary Assembly (OSCE PA) said today.

“We are greatly disappointed at the decision not to invite the OSCE to observe the Russian presidential election,” said ODIHR Director Matteo Mecacci. “This runs contrary to the OSCE commitments made by the Russian Federation, and at the same time will deny the country’s voters and institutions an impartial and independent assessment of the election."
Citera
2024-03-18, 14:43
  #413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Ryssar som inte behöver oroa sig för Putin röstar helt annorlunda. Utlandsryssar nästan överallt föredrar den mer liberale presidentkandidaten Vladislav Davankov över Putin:

https://www.expressen.se/nyheter/var...unde-bestamma/
Like betydelsefullt som att höra vad Zara Larsson röstar på. När det enda argument ni har är att hänvisa till vad ryssar som inte bor i Ryssland har att säga om politiken där borta, så vet man att ni är desperata. Notera även att Vladislav är för kriget i Ukraina. Du vill alltså att kriget ska fortsätta, så länge du slipper spamma ”Putler”

Ni kan ju bara säga att ni hatar Putin utan anledning så slipper ni argumentera.
Citera
2024-03-18, 14:43
  #414
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ursäkta men jag har inte tid med detta. Gnäll på bara!

Så det blir som vanligt några förvirrade oneliners från din sida i ett ämne som du inte orkat sätta dig in i? Ok
Citera
2024-03-18, 14:43
  #415
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Konventionen är att Ryssland bjuder in dom, vilket jag antar att dom inte har gjort. Även med en inbjudan så skulle jag tro att dom skulle tacka nej, ingen ide att åka dit då det bara skänker legitimitet i ett på alla sätt och vis riggat val.

Valobservatörer från Syrien gick dock bra att bjuda in. Jag antar att dom har en högre standard än oss Européer i dessa frågor.

Ja Syrien har stenkoll på demokrati
Citera
2024-03-18, 14:44
  #416
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
https://www.osce.org/odihr/elections/russia/562065
"The decision of the Russian Federation not to invite OSCE observers to the upcoming presidential election is deeply regrettable, leaders of the OSCE’s Office for Democratic Institutions and Human Rights (ODIHR) and Parliamentary Assembly (OSCE PA) said today.

“We are greatly disappointed at the decision not to invite the OSCE to observe the Russian presidential election,” said ODIHR Director Matteo Mecacci. “This runs contrary to the OSCE commitments made by the Russian Federation, and at the same time will deny the country’s voters and institutions an impartial and independent assessment of the election."
OSCE skall kräva att få åka. Så fort de gjorde det med Belarus kom en inbjudan.
Citera
2024-03-18, 14:45
  #417
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men vad gäller valet.

Har OSCE begärt att få åka?

Finns det någon som är populärare än Putin? Har någon försökt ta reda på det?
Hur menar du att man ska kunna ta reda på det när ingen opposition tillåts?
Citera
2024-03-18, 14:45
  #418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Man håller inte val under pågående krig.
Jo, uppenbarligen. Bara det att Ukraina är ett korrupt skitland, medan Ryssland inte är det.
Citera
2024-03-18, 14:46
  #419
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Skärp dig idiot!

Råder krigslagar i Ukraina så inget krav på val!

Lämnar bara orcherna Ukraina enligt de avtal som Ryssen skrev på 1991 så blir det val inom kort!

Kriget är ju enligt orcherna bara en specialoperation som nu hållit på i mer än 2 år. Landsfadern Putin gör ju som han vill och valet är ju endast till för den egna interna propagandan. Omvärlden skiter fullständigt i valet då det betyder noll och ingenting!

Bara en idiot som tror på demokratiska val i Ryssland! Kommer det fram en motkandidat så flyger den antingen från en balkong, blir skjuten eller förgiftad läs Navalny
Ryssland krigar de med om du har glömt det.
Citera
2024-03-18, 14:47
  #420
Medlem
Jag är arg. På gatorna i europeiska huvudstaden, en Nato-medlem, tvekar man inte att tala om att stödja Putler. Vad är detta? Varför har inte dessa barbarer förstörts ännu?
https://youtu.be/53oah-2uUsA
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback