2024-03-18, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
För en gångs skull har SVT rätt!
Hur har de rätt? Kan du presentera lite bevis som visar att valet var riggat?

Nähä, inte? Ni litar på lögner och det säger allt om er
Citera
2024-03-18, 08:55
Citat:
Ursprungligen postat av Landsfadern
Så du tycker det känns rimligt att tro att allt gått rätt till när den sittande presidenten fått 88% av rösterna i ett land där oppositionella regelbundet dör under märkliga former?

Vad jag tror är helt irrelevant. Det finns inte en chans att SVT har säkra källor på det de påstår en dag efter valet. Vad fan är det med er?
Citera
2024-03-18, 08:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jaha så du lärde dig på SO:n att demokrati innebär att det inte spelar någon roll vad folket vill. Om människor ”röstar på fel” parti så skall man ta över och rätta till. Man frågar folket i några opinionsundersökningar om de är positiva till en så enormt stor fråga som Nato och ”självklart är nästan alla positiva” ’men det beror på vilken grupp man frågar och vart de bor. Svensken fick inte säga sitt genom att rösta utan blev bara överkörda.

Om detta är vad du lärde dig om demokrati på dina lektioner i SO så kan jag bara beklaga, men du kan ju ingenting om demokrati.

Var i Svensk lagstiftning hittar du att riksdagen måste ha folkomröstningar innan de beslutar i frågor? Vidare är folkomröstningar i Sverige endast vägledande och inte tvingande. Du verkar som sagt inte förstå hur den beslutsfattande processen går till i Sverige. Sen att du personligen inte gillar denna typ av beslutsfattande är något helt annat. Sverige definieras ändå som en demokrati.
Citera
2024-03-18, 09:01
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Absolut, iaf all nuvarande tillåten media.

Tyvärr så är ryssen rätt barbarisk, aggressiv och repressiv. Och hämndlysten mot tjetjenerna i slutet av -90. Därav hans stora stöd då, gissar jag.
Haha ja han hade haft det stödet oavsett men att FSB låg bakom bomberna tar jag för givet. Samma sak gäller Beslan.
Citera
2024-03-18, 09:08
Medlem
Putin vann valet stort.
Och vad än väst tycker om det, och hur de ständigt provocerar och sprider sin negativa agenda gentemot Putin och Ryssland, är det en mycket liten del som är opposionella. Gissar runt max 5%.

Detta "sticker" givetvis i ögonen på den majoritet av svenskar som gått på narrativet om att Putin är diktator, envåldshärskare mm.

Varför skriver jag då detta?

Jo för att jag har varit i Ryssland en hel del och vet hur folket tänker och tycker.

De är väl medvetna om att de inte har den yttrandefrihet vi har här, men de har ett stort förtroende för Putin då de bevisligen sett hur landet blivit betydligt bättre än under Sovjettiden.

Och tro det eller ej, de har hyfsad koll på vad som sker i väst. Men med deras kultur är det inte mycket de saknar av den utveckling som nu sker i väst.

Ett av de vallöften Putin hade i detta val är att de ska bli självförsörjande.

Och med de rika naturtillgångar landet har tror jag faktiskt det är möjligt. Jag kan ha fel, men vi får se.

Tyvärr tror jag väst kommer bli förlorarna i detta jag kallar propagandakrig.
Senast redigerad av flashbackstasi 2024-03-18 kl. 09:10. Anledning: stavfel
Citera
2024-03-18, 09:10
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Vad du ljuger. De filmar ju till och med vallokalerna som folket går till och lägger ned sina valsedlar.

Varför ljuger du? Vad får du ut av att ljuga?

Om du tror att valen är fria så är du en riktig idiot!

Finns bara ett namn att rösta på! Visst kan du rösta blankt eller skita i att rösta men sak samma fria val är det inte!

Ryssland är numera som Nordkorea! Ett djävla korrupt, diktatorisk skitland som borde bombas och asfalteras till en enda stor parkeringsplats!
Citera
2024-03-18, 09:10
Medlem
YP4XQs avatar
Fick in detta på radion i morse.

Reportern hann använda ord som

"all opposition har undanröjts"
"ambassader och folk som lever i exil utomlands röstade annorlunda, där var det 14%"
"enligt putin gick allt korrekt till"

och säkert något mer jag inte minns.

Låter lite som vår Demokrati här Tänker eller röstar man fel göms valsedlar, man stämplas som nazist, man kan nästan få kicken från jobbet eller uteslutas ur facket eller inte så göra militärtjänstgöring men enligt Dem är allt korrekt
Citera
2024-03-18, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Kul land, ryzzland..

https://www.expressen.se/nyheter/var...nder-vapenhot/

Rösta, annars!!
De knackar på hos äldre och funktionshandikappade människor som inte kan ta sig till vallokalerna. Otäckt, eller hur?
Citera
2024-03-18, 09:21
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Vad jag tror är helt irrelevant. Det finns inte en chans att SVT har säkra källor på det de påstår en dag efter valet. Vad fan är det med er?
Och att det inte fanns några oberoendet valobservatörer spelar ingen roll?, ingen får analysera detta " val"?
Citera
2024-03-18, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont

Finns bara ett namn att rösta på! Visst kan du rösta blankt eller skita i att rösta men sak samma fria val är det inte!

Ryssland är numera som Nordkorea! Ett djävla korrupt, diktatorisk skitland som borde bombas och asfalteras till en enda stor parkeringsplats!
Där har du fel.
Det fanns fyra kandidater.
Och du är inte tvingad att rösta.

Vore lite intressant att veta vad som fått dig så irriterad?
Citera
2024-03-18, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont

Har du något bevis för att valen annars inte är fria?

Om det är ok för Ukraina så är det väl ok för Ryssland att ta bort alla andra val, de är ju mitt under krig.
Citera
2024-03-18, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Resultatet brukar visa hur kaxig och säker på sin plats Putin känner sig dagen. Nu då han fått livet av hela oppositionen så känner han nog att han sitter säkert och drar till med ett lite högre stöd.
Det är lite roligt att läsa i tråden. Vissa till och med tror att det sitter folk och räknar rösterna trots att resultatet redan var framtaget på förhand. Visst visst, folk går och röstar men rösterna kommer ju aldrig att räknas.

I de ockuperade områdena har ryssarna ju effektiviserat valet.

Väljarna behöver inte ens gå till vallokalen, utan valurnan kommer hem till väljarna - för säkerhets skull eskorterad av beväpnade soldater. Allt för ett högt väljarstöd för den store ledaren.

(Inlägget kan innehålla spår av ironi)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in