2024-03-14, 17:41
Medlem
Här kan vi diskutera ryska valet som pågår mellan 15–17 Mars 2024. Får ingen president majoritet sker det omval 7:e April.

Har Putin låst alla sina politiska motståndare? Det brukar släppas undersökningar innan omröstning. Vem leder?
Citera
2024-03-14, 17:52
Bannlyst
Jag gissar på Putin.
Citera
2024-03-14, 18:19
Medlem
Glostrups avatar
Putin vinner, och kommer även tvåa och trea.

Skämt åsido, Putin vinner. Och om han inte skulle vinna, så skulle han vinna ändå. Om om någon annan ändå skulle lyckas vinna, så skulle den personen utveckla en akut ramlauturettfönster-allergi.
Citera
2024-03-14, 18:19
Medlem
Rastapunxs avatar
När nu SMOn övergått i krig så ser jag det som otroligt att de byter President.
Tror han vinner detta val men att det nog kan bli hans sista. Precis som sina motsvarande i USA så har han kommit till åren.
Sen känns det som oppositionen är ganska svag för tillfället.
Citera
2024-03-14, 19:11
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Putin vinner, han är en stabil ledare och han har varit med i bilden nästan under hela min uppväxt. Det skulle vara absurt om han försvann.
Citera
2024-03-14, 19:12
Moderator
Ancistruss avatar
Jag tror oddset på att Putin vinner ligger strax under 1,0.
Citera
2024-03-14, 19:12
Moderator
Ancistruss avatar
Politik: utrikes --> Politik: Ryssland och det nära utlandet
/Moderator
Citera
2024-03-14, 19:14
Medlem
bithaxs avatar
Tsaren.
Citera
2024-03-14, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
När nu SMOn övergått i krig så ser jag det som otroligt att de byter President.
Tror han vinner detta val men att det nog kan bli hans sista. Precis som sina motsvarande i USA så har han kommit till åren.
Sen känns det som oppositionen är ganska svag för tillfället.
Diktatorer brukar inte gå i pension, de brukar lämna makten först när döden skiljer dem åt.

Oppositionen känns alltid ganska svag i Ryssland. Vilken kan ha att göra med att Putin låter mörda alla seriösa utmanare.
Citera
2024-03-14, 19:28
Medlem
fittslems avatar
Putin vinner väl med 97% + eller liknande. Valen i ryssland är lika riggade som i Nord Korea.
Alla som på något sätt har stått sig emot Putin, haft stort inflytande, haft folket med sig och hotat Putins framtida styre är nu alla mystiskt döda.

Så brukar det gå till i diktaturer som håller låtsasval.

Putin planerar att sitta livet ut eller tills han självmant lämnar över tronen till nästa.
Senast redigerad av fittslem 2024-03-14 kl. 19:32.
Citera
2024-03-14, 19:32
Medlem
roombaclocks avatar
putin, vem annars valen är mer riggade än en typisk skol fotbolls match mellan lärarna och eleverna
Citera
2024-03-14, 21:43
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Här kan vi diskutera ryska valet som pågår mellan 15–17 Mars 2024. Får ingen president majoritet sker det omval 7:e April.

Har Putin låst alla sina politiska motståndare? Det brukar släppas undersökningar innan omröstning. Vem leder?
Kalle Anka?
Det vore väl en förbättring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in