2024-03-16, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Som sagt, ett humorprogram, något man kanske ska undvika om man är känslig för skämt. En fråga är väl däremot om man i samma program skulle kunna skämta om att araber kanske är självmordsbombare eller liknande. Förhoppningsvis säger jag, men om det är möjligt är väl fritt fram att spekulera om.
Jag har sett flera avsnitt och tror absolut att det är något som skulle kunna skämtas om. Nu senast var det bland annat en fråga om när muslimer bör vara tysta och inte säga nåt, och någon skämtade om "på flygplatsen hö hö". Jag har inte hunnit se avsnittet med Ukraina-gate ännu, så kan inte uttala mig om det.
Citera
2024-03-16, 19:52
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hänger inte med riktigt i din förlegade vänster-höger retorik, jag anser den vara föråldrad.
Du anser att värderingar, normer och tabun är helt apart politisk åskådning? Har du den synen på alla mänskliga sammanslutningar? Modernt.
Citera
2024-03-16, 19:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Kanske inte, men då är det i min mening _det_ som är problemet, inte att det _går_ att skämta om ukrainare.

Sen kan jag personligen tycka att "humor" från SVT sällan är speciellt humoristisk, men det är kanske ett ämne för en annan tråd.

Jo man vill grunden att det ska gå att skämta om allt. Fan denna arabiska hora den vän jag lärt känna under 20 år från Iran. Han talade hela tiden om dessa iranska horor. Helvete vilka horor de var! Jag var mer ok. Så jävla sjuka kan de inte vara? Men japp det var dom!

Han var överste i iranska an shaie regimen. Så oklart hur mycket man ska lita på honom men ändå.
Senast redigerad av Zaedrews 2024-03-16 kl. 19:58.
Citera
2024-03-16, 19:58
Medlem
Twitterturkens avatar
Heder åt SVT som står upp för yttrandefriheten.
Citera
2024-03-16, 19:58
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
SFI är ju parodi och satir. Där samma personer bakom Svenska nyheter, är med och skriver manus.

Lite väl skitnödig TS, då det ändå är ett humorprogram.

Kan jag köpa den dagen de kör några skämt om Mohammed och koranen.
Citera
2024-03-16, 20:05
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Du anser att värderingar, normer och tabun är helt apart politisk åskådning? Har du den synen på alla mänskliga sammanslutningar? Modernt.
Jag har mött alla åskådningar som besöker bordeller.
Citera
2024-03-16, 20:10
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Avundsjuka. Tjejer från den muslimska delen av världen har alltid varit avundsjuka på tjejer från Ukraina. De har liksom jag själv (är judinna) långa ben och är blonda med vackra drag.
Trådens bästa skämt, den borde SVT snappa upp.
Citera
2024-03-16, 20:13
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Det är fortfarande skillnad på om du självmant beger dig in i sexindustrin eller om en främmande makt kommer och skär halsen av hela din familj, inkl spädbarn. Så visst finns det vissa gränser, man hör ju väldigt sällan förintelse skämt i någon media
Påståendet att ukrainska kvinnor är överrepresenterade inom sexhandel är hets mot folkgrupp. När du står vid dig vid detta påstående så är du den enda rasisten i tråden som bryter mot svenska lagar.
Citera
2024-03-16, 20:21
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Påståendet att ukrainska kvinnor är överrepresenterade inom sexhandel är hets mot folkgrupp. När du står vid dig vid detta påstående så är du den enda rasisten i tråden som bryter mot svenska lagar.
Ryskor är ju inte så populära längre.

Citat:
“Hundreds of thousands of Ukrainian women have been victims of human trafficking. This was the case before the war and the war has only made it worse

8.3 million Ukrainians, of which 80% are women, have been forcibly displaced

“Sixty-five per cent of human trafficking involves women, usually for sexual exploitation,”

The trafficking of Ukrainian victims is already well established and criminal networks operate between Ukraine and countries in Europe and Central Asia.

Even before the war broke out in full, Ukrainians were among the most common victims of trafficking in the EU,
https://www.euractiv.com/section/europe-s-east/news/trafficking-and-sexual-exploitation-of-ukrainian-refugees-on-the-rise/
Citera
2024-03-16, 20:23
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ryskor är ju inte så populära längre.

https://www.euractiv.com/section/europe-s-east/news/trafficking-and-sexual-exploitation-of-ukrainian-refugees-on-the-rise/
Det räcker med att vidarebefordra rasistiska påståenden. Jag ska skicka dina inlägg till Expo så får de ta ställning till om du ska åtalas eller ej.
Citera
2024-03-16, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Kan jag köpa den dagen de kör några skämt om Mohammed och koranen.
Ytterligare en som vill diskutera ett program du uppenbarligen inte sett. Noterat.
Citera
2024-03-16, 20:30
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibula
Och på SVT play öppet arkiv finns massa gamla svenska serier där folk säger Neger och heilar m.m..
SVT har ersatt det nedstängda mentalsjukhuset Beckomberga! Det är på SVT alla sinnessjuka huserar, ett djävulens näste!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in