2024-03-17, 06:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Vet inte om det länkats men det som i samma program retade upp imamen. Visst lite PK-slätning över det beroende hur man väljer att tolka det.

https://www.youtube.com/watch?v=38ZFUYnKSw4&pp=ygUJc3Z0IGh1bW9y

Bra att de har ett program som är högt i tak med sin satir. Den småfete asiatiskan Evelyn, såg ett klipp där det svingades ganska friskt mot kineser som var riktat mot henne och att hon inte fattade skämtet innan om kebabdagen som är 11 september.

Men det där är inte ok. Hon ska inte gå omkring och vara rasistisk och sprida rasistiska skämt med något slags alibi med mellanöstern-bakgrund. Araber är dessutom ingen förtryckt grupp så intersektionellt är hon inte ens ”på samma nivå” när hon i tv upprepar gammal rasism mot kineser. Det är inte ok överhuvudtaget.
Citera
2024-03-17, 07:10
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Vet inte. Det kräver väl ett förtydligande att de är en humor-context. Att man respekterar och gillar ukrainska kvinnor t.ex. annars kanske?
De måste få finnas humor i min mening och här har vi plötsligt själva ett exempel där vi är woke/yat illa upp. De finns ens viss sanning i skämtet och de är därför meningen o va kul.
De måste gå och ta.eller ja önskade de fanns en självdistans. När humorn inte är tänkt att trycka ner. De finns en poäng att de är väldigt dumt att skämta "nerät" men jag skämtar själv konstant om sandfolk och invandrare och problemen de skapar.

Problemet blir formatet och avsaknad av förklaring nu när statlig humor säger Ukrainska kvinnor är horor. Ur sin kontext blir de fel. Om man inte känner till va ett program gör.
Citera
2024-03-17, 07:14
Avslutad
Irakiskan kopierar ju Nour El-Refai rakt av och det var inte kvalitetshumor när den sistnämnda gjorde det heller.

Tjejer från den muslimska delen av världen är avundsjuka på såväl ukrainskorna som judinnorna (är själv judinna) som de är väl medvetna om att de är underlägsna både fysiskt och intellektuellt. Ukrainskor är långbenta och vackra blondiner med blå ögon precis som jag själv.

Man vänjer sig vid plumpa påhopp av den här typen. Ren avundsjuka på oss som räknas som "fysiska praktexemplar".
Citera
2024-03-17, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Men det där är inte ok. Hon ska inte gå omkring och vara rasistisk och sprida rasistiska skämt med något slags alibi med mellanöstern-bakgrund. Araber är dessutom ingen förtryckt grupp så intersektionellt är hon inte ens ”på samma nivå” när hon i tv upprepar gammal rasism mot kineser. Det är inte ok överhuvudtaget.

Men det är okej om någon annan gör det, eller tolkar jag dig fel där?
Frågan är vad imamen blev mest "kränkt" över kanske programledarens kommentar riktat mot imamen och henne?

Är det ingen av er (PK-människor) som som faktiskt reflekterar över sanningarna som kommer fram att muslimer faktiskt är väldigt homofobiska?

Nu var det inte heller Elaf Ali som drog det mot kinesen så just det ska inte hon lastas för men då jag inte följt programmet vet jag inte om hon gjort det tidigare. Det är satir och i det hör det ofta till att det roastas mot varandra också.
Det är väl bara bra om den här satiren kan komma tillbaka som fanns tidigare men som de sista 10-20 åren mer eller mindre blivit tabu för att alla "kan" bli kränkta om det är mot invandrare eller på annat sätt en grupp som det inte får skämtas om medans det varit helt okej att skämta och "kränka" etniska svenskar.

Om jag ska vara ärlig och känna mig "kränkt " är det isf Anders Lundin i 'Allt för Sverige' med sina utläggningar om svenskar och svensk historia som är rent pinsamt dålig ibland.

Jag värderar yttrandefriheten högt och då är det här inom ramarna precis som koranbränningar.
Citera
2024-03-17, 07:45
Medlem
Kan det vara så att ni är sura för att ni trodde ni hade ensamrätt på att skämta om blattar? Och så kommer blattarna själva och gör det bättre?
Citera
2024-03-17, 07:55
Medlem
Araberna känner sig hotade från de unga ukrainska kvinnorna vilket är förståeligt för de är utbildade och oerhört smarta, dessutom oerhört vackra många av dem. Det är dags att Sverige kastar ut och sätter stopp för den arabiska infiltrationen NU.
Citera
2024-03-17, 07:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Men det är okej om någon annan gör det, eller tolkar jag dig fel där?
Frågan är vad imamen blev mest "kränkt" över kanske programledarens kommentar riktat mot imamen och henne?

Är det ingen av er (PK-människor) som som faktiskt reflekterar över sanningarna som kommer fram att muslimer faktiskt är väldigt homofobiska?

Nu var det inte heller Elaf Ali som drog det mot kinesen så just det ska inte hon lastas för men då jag inte följt programmet vet jag inte om hon gjort det tidigare. Det är satir och i det hör det ofta till att det roastas mot varandra också.
Det är väl bara bra om den här satiren kan komma tillbaka som fanns tidigare men som de sista 10-20 åren mer eller mindre blivit tabu för att alla "kan" bli kränkta om det är mot invandrare eller på annat sätt en grupp som det inte får skämtas om medans det varit helt okej att skämta och "kränka" etniska svenskar.

Om jag ska vara ärlig och känna mig "kränkt " är det isf Anders Lundin i 'Allt för Sverige' med sina utläggningar om svenskar och svensk historia som är rent pinsamt dålig ibland.

Jag värderar yttrandefriheten högt och då är det här inom ramarna precis som koranbränningar.

Nej du tolkade inte fel eftersom man kan tolka det jag skrev så. Det är inte samma sak om någon på exakt samma nivå gör det men det kan fortfarande vara fel för att alla andra kanske inte är ok med det. Tex om en arbetare skämtar om arbetarklassen är det inte riktigt samma sak som om en föraktande akademiker med mer makt och inflytande och utrymme i media och kultur gör det. Hon har (Elaf) fått kritik av andra med invandrarbakgrund för att de tycker programmet är korkat och rasistiskt. Hon är inte av etnicitet som historiskt utsatts för rasism så som tex samer eller judar har. Hon är heller inte alls i samma situation som Ukrainska flyktingar, hon kom tryggt hit som barn, växte upp på den skånska landsbygden i trygghet och fick stort självförtroende, jobbar nu på SVT så är en person med mycket mer makt, status och inflytande än den genomsnittliga svensken. Ukrainska flyktingar går igenom ett enormt trauma just nu i ett krig som pågår just nu. Barn kidnappas, kvinnor våldtas och utnyttjas även på plats i Sverige. De har inte alls fått den hjälpen hennes familj fick.
Citera
2024-03-17, 07:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Kan det vara så att ni är sura för att ni trodde ni hade ensamrätt på att skämta om blattar? Och så kommer blattarna själva och gör det bättre?

Jag använder aldrig nedsättande epitet som b-ordet och har aldrig skämtat om människors etnicitet.
Citera
2024-03-17, 08:00
Medlem
Ja ni svenska bondläppar till män skall ni ha en chans med dessa Ukrainska praktexemplar till kvinnor är det dags att kamma till sig kan jag säga. De nöjer sig bara med det bästa eftersom de är både smarta och snygga. Föv fattar också araberna att deras utnyttjande av bidrag som pågått i flera år och utarmat Sverige är nu hotat men fortfarande fattar inte Svennebanan det här.
Citera
2024-03-17, 08:04
Medlem
Tror det blir de Ukrainska kvinnorna som kör iväg MENA och räddar Sverige för svenskarna kommer inte göra det. Svensken är fortfarande för dum för det.
Citera
2024-03-17, 08:22
Medlem
vanarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hemmahörande i Irak? Hon kom till Sverige när hon var 4 år. Hon är definitivt hemmahörande i Sverige.

Kolla programmet istället. Som om hennes skämt vore det enda som är "rasistiskt". Det handlar alltså om ett humorprogram. Även om inte IFS håller samma klass som Svenska nyheter är det rätt underhållande. Elaf i Svenska nyheter är jävligt rolig.
Så om man tar in en hundvalp i stallet blir den slutligen en häst... Araber hör hemma i arabländer.

Dom största hororna som kommer till Sverige är definitivt araber och negrer, de gör det ju för pengar.

TV är på utdöende, det är bara gamlingar som ser på TV (och det efterblivna invandrade bidragsindustriella proletariatet). Därför kvoteras den senare gruppen in i SVT. Sedan vänsterns pk-häxor tog över media och public service har humor bytts mot politisk agenda där kristna och vita utan risk kan attackeras och förnedras medan araber och andra nyanser av brunt framställas som streetsmart och ädelt...
Citera
2024-03-17, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag använder aldrig nedsättande epitet som b-ordet och har aldrig skämtat om människors etnicitet.
Fast du är ju på flashback så du kan ju inte vara hur tunnhudad som helst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in