2024-03-16, 19:31
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men just det säger kommer ju inte gå att skämta om. Fan typiskt det var en muslim igen som massmördade. Det hade aldrig gått igenom att SVT skulle sände det.

Kanske inte, men då är det i min mening _det_ som är problemet, inte att det _går_ att skämta om ukrainare.

Sen kan jag personligen tycka att "humor" från SVT sällan är speciellt humoristisk, men det är kanske ett ämne för en annan tråd.
Citera
2024-03-16, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritzonTrump
Bakgrunden är ett avsnitt av mångfaldssatsningen ”Invandrare för svenskar” som publicerades förra veckan. I det pratas det om vilken invandrargrupp som fick flest uppehållstillstånd under 2022.

SVT-journalisten Elaf Ali, som själv är hemmahörande i Irak, säger i avsnittet att de flesta som kom det året var ukrainare.

– Men man kanske inte tänker så mycket på det för att de är ljushåriga så de smälter in. Det kanske mest märks på bordellerna, lägger hon till.
Samnytt: Ukrainsk protest när SVT pekar ut ukrainska flyktingar som horor

Inslaget: SVT Play: IFS - invandrare för svenskar
Vad är Suryoyozone? Och har hundturken något med laserturken att göra? Svaren får du i Sveriges mest multikultiga frågesport. Programledare: Ahmed Berhan. Med Filip Dikmen, Evelyn Mok, Thanos Fotas, Elaf Ali, Kaliffa, Camilla Hamid, Big O och Assia Dahir. Del 1 av 8.
https://www.bitchute.com/embed/dYB6ZaMsfORx

Skulle SVT även kunna "skämta" på samma sätt om muslimska flyktingar? Vad var SVT-journalistens Elaf Ali tanke med detta plumpa uttalande?

Blir någon överraskad om någon Ukrainare ställer in 50kg dynamit i en rygga på
Svt och hälsar personalen att dom ljuger och kan dra åt helvete-seriöst hur kan Svt få fortsätta
'sin skyddade verkstad på det sätt dom gör ??
Citera
2024-03-16, 19:32
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag håller med dig om synen på östasiatiska kvinnor. Men det är faktiskt likadant för alla unga tjejer med rysk brytning, att det inte blir direkt långsökt för ett svenskt grabbigt sällskap att anta att de är horor eller liknande.
Men har man lite koll på trafficking världen och horhus så är dessa grupper överrepresenterade. Inte många svenska tjejer på bordellerna runt om i världen.
Även om det är sant så är det hets mot folkgrupp att påstå det. Så du har fel oavsett.
Citera
2024-03-16, 19:36
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Även om det är sant så är det hets mot folkgrupp att påstå det. Så du har fel oavsett.
Nu är det en gravt lättkränkt Ukrainsk ambassadör som skapat en minimal snackis, mest här på Flashback.
Det står ju fritt fram att de det här vidare till en anmälan om man inte har nåt bättre för sig.

I mitt tycke så tycker jag ambassadören är lättkränkt och borde vara tacksam för all den hjälp man får ifrån Sverige istället.

Ukrainarna börjar bli lite väl gapiga.
Citera
2024-03-16, 19:37
Medlem
Markus.Stahlinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
SFI är ju parodi och satir. Där samma personer bakom Svenska nyheter, är med och skriver manus.

Lite väl skitnödig TS, då det ändå är ett humorprogram.

Ett anti-svenskt woke-program maskerat som humorprogram, men en del idioter gör ju allt för att passa in i det nya Sverige.
Citera
2024-03-16, 19:39
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Jag håller med dig om synen på östasiatiska kvinnor. Men det är faktiskt likadant för alla unga tjejer med rysk brytning, att det inte blir direkt långsökt för ett svenskt grabbigt sällskap att anta att de är horor eller liknande.
Men har man lite koll på trafficking världen och horhus så är dessa grupper överrepresenterade. Inte många svenska tjejer på bordellerna runt om i världen.
Var dom mer överrepresenterade än andra (vita) fattiga kvinnor innan dom drevs på flykt från krig? Fattar fortfarande inte vad som är så kul med att krig tvingar in kvinnor i sexindustrin och min känsla är att SVT aldrig skulle ge sig på lika hårresande nihilism om det gällde, säg, kvinnor och barn i Gaza.
Citera
2024-03-16, 19:41
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Nu är det en gravt lättkränkt Ukrainsk ambassadör som skapat en minimal snackis, mest här på Flashback.
Det står ju fritt fram att de det här vidare till en anmälan om man inte har nåt bättre för sig.

I mitt tycke så tycker jag ambassadören är lättkränkt och borde vara tacksam för all den hjälp man får ifrån Sverige istället.

Ukrainarna börjar bli lite väl gapiga.
Din juridiska tolkning av våra svenska lagar är själva grundproblemet.
Att du tycker att en apartheidstat ska råda i medier och i domstolar är något som iallafall jag kommer att strida mot så mycket jag kan. Jag hoppas att SD och vår regering får uppmärksamhet om detta problem, då de annars inte gillar denna form av orättvisor.

Må bäste man vinna kulturkriget.
Citera
2024-03-16, 19:42
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Var dom mer överrepresenterade än andra (vita) fattiga kvinnor innan dom drevs på flykt från krig? Fattar fortfarande inte vad som är så kul med att krig tvingar in kvinnor i sexindustrin och min känsla är att SVT aldrig skulle ge sig på lika hårresande nihilism om det gällde, säg, kvinnor och barn i Gaza.
Det är fortfarande skillnad på om du självmant beger dig in i sexindustrin eller om en främmande makt kommer och skär halsen av hela din familj, inkl spädbarn. Så visst finns det vissa gränser, man hör ju väldigt sällan förintelse skämt i någon media
Citera
2024-03-16, 19:42
Medlem
pottsorks avatar
Nu får ni ge er. Elaf är rolig. Hon fällde en mördande kommentar om Somalier avsnittet före.

Man ska få skämta om allt. Att inte få skämta om nånting är ett tecken på förtryck. Se bara försöken från kyrka och påve för att bannlysta Life of Brian.

Synd bara att man som Elaf måste vara en del av en minoritet för att få carte blanche vad gäller skämt.

En vit man som gjort samma sak hade hängts upp i tummarna.
Citera
2024-03-16, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pottsork
Nu får ni ge er. Elaf är rolig. Hon fällde en mördande kommentar om Somalier avsnittet före.

Man ska få skämta om allt. Att inte få skämta om nånting är ett tecken på förtryck. Se bara försöken från kyrka och påve för att bannlysta Life of Brian.

Synd bara att man som Elaf måste vara en del av en minoritet för att få carte blanche vad gäller skämt.

En vit man som gjort samma sak hade hängts upp i tummarna.

Elaf vill upprätthålla dessa spelregler. Blir tuffare konkurrens för hennes komiker-gig om vita män också får laglig rätt skämta om allt.
Citera
2024-03-16, 19:44
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Det är fortfarande skillnad på om du självmant beger dig in i sexindustrin eller om en främmande makt kommer och skär halsen av hela din familj, inkl spädbarn. Så visst finns det vissa gränser, man hör ju väldigt sällan förintelse skämt i någon media
Nu var det för all del en jämförelse för att belysa var gränsen går för vänsterns "goda smak" och inte någon värdering i vem som tar topp-placeringen i "suffering"-vm.
Citera
2024-03-16, 19:46
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Nu var det för all del en jämförelse för att belysa var gränsen går för vänsterns "goda smak" och inte någon värdering i vem som tar topp-placeringen i "suffering"-vm.
Hänger inte med riktigt i din förlegade vänster-höger retorik, jag anser den vara föråldrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in