2024-03-16, 20:34
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritzonTrump
– Men man kanske inte tänker så mycket på det för att de är ljushåriga så de smälter in. Det kanske mest märks på bordellerna, lägger hon till.

Det är ingen humor i påstående, det är bara ett plumpt alltså ett tölpigt uttalande. Personen har ingen humor eller är dålig på att berätta skämt i tv. Blir helt fel sådant här. Frågeställningen ligger nära rasbegreppet, dvs etnicitet, något som inte är politiskt korrekt alls. Pinsamt och jag har min skämskudde framme.
Citera
2024-03-16, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Ja, det har de skämtat om i samma program.

Jävlar vad skitnödiga ni är hela bunten. Dra ett grovt skämt vetja, det lättar upp.
Lättar upp?

Det lättar upp för alla som gillar att mena-kvinnor försörjer både sig själva och sina män som gökäggsläggare, har förött hela vårt samhälle, medan riktiga flyktingar vars män försvarar sitt land måste prostituera sig.
Citera
2024-03-16, 20:36
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det är ingen humor i påstående, det är bara ett plumpt alltså ett tölpigt uttalande. Personen har ingen humor eller är dålig på att berätta skämt i tv. Blir helt fel sådant här. Frågeställningen ligger nära rasbegreppet, dvs etnicitet, något som inte är politiskt korrekt alls. Pinsamt och jag har min skämskudde framme.
Eller så är du helt humorlös?
Citera
2024-03-16, 20:39
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ytterligare en som vill diskutera ett program du uppenbarligen inte sett. Noterat.

Så de har kört skämt om Mohammed och Koranen? Det vill jag gärna se. Länk pls.
Citera
2024-03-16, 20:40
Medlem
Var det inte samma Elaf Ali som diskuterade svenskarnas hygien i programmet Historiskt eftersnack?

Så här sades det:

Charlotte Hedenstierna-Jonsson:"Det finns uppgifter om att araber tycker att skandinaverna är smutsiga"

Elaf Ali: "Det kan min mamma skriva under på"
Citera
2024-03-16, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Lättar upp?

Det lättar upp för alla som gillar att mena-kvinnor försörjer både sig själva och sina män som gökäggsläggare, har förött hela vårt samhälle, medan riktiga flyktingar vars män försvarar sitt land måste prostituera sig.
Du vet de som är med i ISF är komiker. Tycker du att ditt material håller är det bara ställa sig på en stand up-scen och hoppas att det flyger
Citera
2024-03-16, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Kan jag köpa den dagen de kör några skämt om Mohammed och koranen.
De gör det hela tiden.
Exempel från senaste avsnittet https://youtu.be/38ZFUYnKSw4?si=r4VewiWEjuNK344t

Skittråd detta. Det är lördag. Sluta hetsa upp er på internet och se på nåt kul istället. ISF till exempel. Eller vad ni nu tycker är kul.
Citera
2024-03-16, 20:48
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

Om du kallar det för humor, så förstår jag det inte. Vad är den humoristiska poängen? Det finns ukrainskor som är prostituerade, det är inget jag skrattar åt.

Urfånigt skämt, hon försökte berätta något roligt, tänkte inte igenom det, eller så överskattade hon sin förmåga till att berätta skämt.
Citera
2024-03-16, 20:48
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

Om du kallar det för humor, så förstår jag det inte. Vad är den humoristiska poängen? Det finns ukrainskor som är prostituerade, det är inget jag skrattar åt.

Urfånigt skämt, hon försökte berätta något roligt, tänkte inte igenom det, eller så överskattade hon sin förmåga till att berätta skämt. Skrattade du åt skämtet så här: "hahahaha"?
Citera
2024-03-16, 20:51
Medlem
Citat:
Du vet de som är med i ISF är komiker. Tycker du att ditt material håller är det bara ställa sig på en stand up-scen och hoppas att det flyger

HMF stoppar fortfarande. Den lagen måste bort så vi får fri humor.
Citera
2024-03-16, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatPaella
HMF stoppar fortfarande. Den lagen måste bort så vi får fri humor.
Jag skrattade inte på grund av att jag trodde det kunde leda till fängelsestraff.
Citera
2024-03-16, 20:53
Medlem
Citat:
Jag skrattade inte på grund av att jag trodde det kunde leda till fängelsestraff.

Klart det inte leder till fängelsestraff för SVT och deras babbar.

Men vanliga svenskar kan bli dömda för HMF om de skämtar friskt om folkgrupper.

Det enda skydd en svensk har är om man är kristen. Då har man lite mer frihet att uttrycka sig om bögar. Lex Åke Green.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in