Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Enligt vad Lind uppgav i förhören hade Vrågårds pappa varit våldsam mot honom. Han hade haft något uppmärksammat vredesutbrott på fotbollsplanen där han var lagkapten i fotbollslaget. Det finns uppgifter i tråden om att föräldrarna skilde sig snart efter mordet.
Man kan ju tro vad man vill om detta, men allt behöver inte varit frid och fröjd för att det var det på ytan och den där oerhörda vreden som han kände mot Johansson Rojo i hoppbacken för att hon avslöjat hans kyss med henne för andra kan ha funnits inom honom sedan ett tag.
Att en förälder blir arg på sin son då och då är inget konstigt. Jag vill minnas det till att det var Tim som brukade bli arg i idrottssammanhang, men dåliga förlorare finns det gott om utan att de är farliga. Men jag kan minnas fel.
Men ja, det händer mycket bakom stänga dörrar. Finns dock inga uppgifter från mamman eller systern om en våldsman fader, och har svårt att se att de var så pass ”hårda” att de skulle kunnat hålla masken om en sådan sak hela rättsprocessen igenom. Speciellt i ett så exceptionellt fall som detta.
Att par skiljer sig efter tragedier är också väldigt vanligt.
Att allting inte stod rätt till i Tims huvud kring tiden då mordet skedde rådde det ju däremot inga tvivel om. Finns inga ursäkter för det han gjorde.
Men jag tror inte att det fanns ens i Tims vildaste fantasi ens en månad före att han någonsin skulle begå ett mord. Och likaså för hans anhöriga. Hade de anat det hade det aldrig skett.