Citat:
Det du skriver nu är väldigt intressant för min tes är att det är helt omöjligt för honom att glömma bort det han gjort pga han växte upp på ett annat ställe än där han bor idag och det är endast pga mordet som det är så. Jag tror inte heller han återvänt till mordplatsen men knepet är att han växte upp ca 1 km från mordplatsen och dit till Enskedefältet tror jag säkert han vill återvända, han säger i förhör jag har bott där i 16 år och hittar överallt. Han måste ju minnas allt, jag personligen tror han har fastnat mentalt och emotionellt i 2009 och kommer aldrig komma vidare helt i livet. Han kanske fortfarande använder slangord från 2009 som var populära då i Sthlm, t ex skriver han till Tove jag slänger alla mina ”casual” kläder vilket betyder huligan kläder men det är ett Sthlm slang uttryck som kommer från att på NKs casual avdelning sålde Stone island jackor förut runt 2009 tiden, han måste minnas alla dom här kulturella referenserna och leva kvar i dom för den delen av honom Sthlm Tim, barndomen Tim uppväxten Tim är fortfarande kvar i juni 2009 för den har inte fått utvecklas något sen dess. Norge Tim är en ny del av hans personlighet som lagt sig ovan den gamla Enskede personligheten och inte integrerats med varandra TROR jag, det är vad som känns logiskt i sammanhanget
Du kan såklart ha rätt i din tes.
Jag bygger min på att jag egentligen tror att Tim var en hyggligt normal människa som drogs in i en spiral av idiotiska händelser som tyvärr är ganska vanligt i den åldern.
Skillnaden av idiotiska händelser i den åldern blev i det här fallet till en fruktansvärd tragedi.
Ingen vare sig Tove eller Tim kan någonsin ursäktas för det dem gjorde.
Det är säkert båda också väldigt väl medvetna om.
Även om Tim varje dag försöker att glömma sin historia så tror jag inte att han kommer att lyckas dels för att han har sin första 16 år nära mordplatsen vilket är grunden i hela barndomen.
Vidare tror jag som nämnt att killen ändå trots omständigheterna är en hyggligt normal människa och brottas säkert fortfarande med ånger över sitt dåd.
Strävan i att bli kvitt sin historia håller honom borta från Enskedefältet men jag tror ändå han kommer att få bära med sig sin svarta sida livet ut.
Om han till dags dato ändå har lyckats hålla sig på rätt sida lagen så är det i alla fall ett stort steg i rätt riktning vilket ytterst få mördare klarar.