2024-02-05, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Inte jag heller. Det vore det normala.
Tove vet jag däremot varit i trakterna kring där det hände, familjen och kompisarna bodde. En av de närmsta vännerna till Therese såg henne nämligen kort efter att hon släpptes.

Tove bodde i Farsta ett tag typ 2013-15 nått sånt
Citera
2024-02-05, 21:34
Medlem
Tänk om de båda ställde upp på en intervju det hade vart väldigt intressant
Citera
2024-02-05, 23:21
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Jag hade inte blivit förvånad om han aldrig vart i Sthlm en enda gång sen mordet
En del mördare söker upp brottsplatsen för att njuta en gång till av det de gjort. Kanske Tim är sån?
Citera
2024-02-06, 03:27
Medlem
Citat:
Så när du flytta till en ny plats glömde du helt bort ditt tidigare liv?

Nej, inte glömde bort, men varje gång jag har flyttat till ett nytt ställe har jag skaffat en vardag och vänner på min nya ort och anpassat mig till min nya miljö. Det gäller för övrigt de flesta jag känner. Det är en ganska naturlig del av livet att växa upp och gå vidare från sin barndom. Inte för att jag vet hur den diskussionen är relevant här egentligen. Tycker du synd om Tim för att han inte bor i Stockholm?
Citera
2024-02-06, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
En del mördare söker upp brottsplatsen för att njuta en gång till av det de gjort. Kanske Tim är sån?

Usch. Men ja, vem vet? Det daltades mycket med Tim från allmänhetens sida, medan Tove fick extremt mycket hat. Faktum är ju dock att ingen normal människa gör något sådant som Tim gjorde, oavsett hur kär man är i sin flickvän. Så vem vet egentligen vad han är kapabel till idag?
Citera
2024-02-06, 05:57
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Druvsocker.
Usch. Men ja, vem vet? Det daltades mycket med Tim från allmänhetens sida, medan Tove fick extremt mycket hat. Faktum är ju dock att ingen normal människa gör något sådant som Tim gjorde, oavsett hur kär man är i sin flickvän. Så vem vet egentligen vad han är kapabel till idag?

Mordet ifråga har jag nog läst i princip varje rad som är värt att läsa.
Helt korrekt att Tove ifråga var den som fick utstå mest hat.
Bilden var ju lite av uppviglaren Tove och nedtryckte ynglingen Tim som efter en kyss gjorde vad som helst för att återvinna förhållandet som egentligen var dött av andra orsaker.
Jag tycker nog än idag att Tove bestämt är ansvarig för händelsen även om Tim såklart utfört dådet och därmed givetvis alltid skall signeras som mördare.
Min uppfattning är nog att Tim varje dag i sitt liv har försökt lämna dådet bakom sig.
Bosatt i Norge är säkert ett led i den frågan och jag tror inte för en sekund att han någonsin återvänder till området för mordet.
Citera
2024-02-06, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Bilden var ju lite av uppviglaren Tove och nedtryckte ynglingen Tim som efter en kyss gjorde vad som helst för att återvinna förhållandet som egentligen var dött av andra orsaker.
Jag tycker nog än idag att Tove bestämt är ansvarig för händelsen även om Tim såklart utfört dådet och därmed givetvis alltid skall signeras som mördare.
Min uppfattning är nog att Tim varje dag i sitt liv har försökt lämna dådet bakom sig.
Bosatt i Norge är säkert ett led i den frågan och jag tror inte för en sekund att han någonsin återvänder till området för mordet.

Jag har inte läst FUP, så din bedömning är antagligen mer korrekt än min, men min spontana känsla är ändå att det är en väldig skillnad på att skriva i ett sms att man önskar någon död och att faktiskt strypa en annan person. Med det sagt så hoppas jag att du har rätt i att han försöker lämna allt bakom sig. Har du någon aning om vad Tove gör idag?
Citera
2024-02-06, 08:59
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Jag har inte läst FUP, så din bedömning är antagligen mer korrekt än min, men min spontana känsla är ändå att det är en väldig skillnad på att skriva i ett sms att man önskar någon död och att faktiskt strypa en annan person. Med det sagt så hoppas jag att du har rätt i att han försöker lämna allt bakom sig. Har du någon aning om vad Tove gör idag?

Det är ju självklart väldigt viktigt att komma ihåg att Tim var den som utförde mordet och också blev dömd för det.
Vad jag försöker och säga är att utan Toves påverkan så hade mordet aldrig ägt rum.
Nope, har ingen koll på Tove med mer än det som står i tråden.
Citera
2024-02-06, 09:12
Medlem
Citat:
Nej, inte glömde bort, men varje gång jag har flyttat till ett nytt ställe har jag skaffat en vardag och vänner på min nya ort och anpassat mig till min nya miljö. Det gäller för övrigt de flesta jag känner. Det är en ganska naturlig del av livet att växa upp och gå vidare från sin barndom. Inte för att jag vet hur den diskussionen är relevant här egentligen. Tycker du synd om Tim för att han inte bor i Stockholm?

För mig hade det vart omöjligt att så snabbt ställa om till ett nytt liv så ung, tycker inte synd om honom men kan ändå känna empati att det måste vara djupt traumatiskt och hemskt att ryckas ifrån sin trygghet
Citera
2024-02-06, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck

Det du skriver nu är väldigt intressant för min tes är att det är helt omöjligt för honom att glömma bort det han gjort pga han växte upp på ett annat ställe än där han bor idag och det är endast pga mordet som det är så. Jag tror inte heller han återvänt till mordplatsen men knepet är att han växte upp ca 1 km från mordplatsen och dit till Enskedefältet tror jag säkert han vill återvända, han säger i förhör jag har bott där i 16 år och hittar överallt. Han måste ju minnas allt, jag personligen tror han har fastnat mentalt och emotionellt i 2009 och kommer aldrig komma vidare helt i livet. Han kanske fortfarande använder slangord från 2009 som var populära då i Sthlm, t ex skriver han till Tove jag slänger alla mina ”casual” kläder vilket betyder huligan kläder men det är ett Sthlm slang uttryck som kommer från att på NKs casual avdelning sålde Stone island jackor förut runt 2009 tiden, han måste minnas alla dom här kulturella referenserna och leva kvar i dom för den delen av honom Sthlm Tim, barndomen Tim uppväxten Tim är fortfarande kvar i juni 2009 för den har inte fått utvecklas något sen dess. Norge Tim är en ny del av hans personlighet som lagt sig ovan den gamla Enskede personligheten och inte integrerats med varandra TROR jag, det är vad som känns logiskt i sammanhanget
Senast redigerad av Abbaslutfisk 2024-02-06 kl. 09:20.
Citera
2024-02-06, 11:45
Medlem
Citat:
Så när du flytta till en ny plats glömde du helt bort ditt tidigare liv?

Nej, men jag har inte mördat någon på ställen jag tidigare bott.
Man kan även minnas ett ställe mycket väl utan att besöka det. Har man begått ett mord på platsen vore det det självklara valet.
Citera
2024-02-06, 15:44
Medlem
Vågar nån skriva till Tim på facebook och fråga honom om han vart i Sthlm något sen mordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in