2024-03-13, 20:37
Medlem
HotPopcorns avatar
Tror inte det finns någon räddning för aktien. Det kommer braka nedåt i omgångar tills det knappt är någonting kvar, jag förutspår fortsatt nedåtgående trend tills i alla fall 90% av värdet är borta.

Detta baserat på att aktiekursen är fruktansvärt uppblåst och jag tror en kritisk massa av folk har insett hur mycket av Musks planer och löften bara är fria fantasier, lögner och hype. Det finns bättre saker att göra med pengar än att placera dem i Tesla.
Citera
2024-03-13, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Tror inte det finns någon räddning för aktien. Det kommer braka nedåt i omgångar tills det knappt är någonting kvar, jag förutspår fortsatt nedåtgående trend tills i alla fall 90% av värdet är borta.

Detta baserat på att aktiekursen är fruktansvärt uppblåst och jag tror en kritisk massa av folk har insett hur mycket av Musks planer och löften bara är fria fantasier, lögner och hype. Det finns bättre saker att göra med pengar än att placera dem i Tesla.

Det är DIN analys. Andra säger tvärtom. Att aktien är otroligt undervärderad just nu och kommer explodera snart.
Citera
2024-03-13, 21:12
Medlem
Hur går det för Teslas robot?

Figure verkar ligga före...

https://youtu.be/Sq1QZB5baNw?si=9_4XaLRSDmRNou2r
Citera
2024-03-13, 21:22
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skankhunt69
Hur går det för Teslas robot?

Figure verkar ligga före...

https://youtu.be/Sq1QZB5baNw?si=9_4XaLRSDmRNou2r

Figure visar upp vad de har och det är väldigt coolt. Jag gilla figure. Tesla behöver dock inte visa upp vad de har i onödan då de är sina egna finansiärer, så vi vet inte allt om vad de håller på med. Vi vet att Optimus är före rent mekaniskt och att Tesla har betydligt större resurser när det gäller att träna AI'n samt skala upp produktion och få det kostnadseffektivt. De satsar stenhårt och jag tror det kommer märkas tids nog. En sak som är säker, det kommer inte dröja några 50 år innan vi har autonoma robotar. Racet är i full gång.

En analys om vad det är som händer i videon.

https://www.youtube.com/live/iYC-lwRMYxU?si=l39T8ASxY-nua2Md
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2024-03-13 kl. 21:26.
Citera
2024-03-13, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Tesla behöver dock inte visa upp vad de har i onödan då de är sina egna finansiärer, så vi vet inte allt om vad de håller på med

Tesla visar tom upp saker de inte ens har, de väntade inte ens till de hade en robot innan de visade upp den, (du vet när de announcade tesla bot fast boten var Grimes i en Spandex dräkt)

https://youtu.be/TsNc4nEX3c4?si=oOvorUCqCt4uKEFN
Citera
2024-03-13, 21:48
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Tesla visar tom upp saker de inte ens har, de väntade inte ens till de hade en robot innan de visade upp den, (du vet när de announcade tesla bot fast boten var Grimes i en Spandex dräkt)

https://youtu.be/TsNc4nEX3c4?si=oOvorUCqCt4uKEFN

För att locka ingenjörer, inte investerare. Du är ett spån.
Citera
2024-03-13, 22:01
Medlem
Citat:

Det är nog den absoluta eliten man lockar med grimes i spandex dräkt
Citera
2024-03-13, 22:45
Medlem
raskenss avatar
Citat:

Måste vara rätt så woke ingenjörer som går igång på Grimes i spandex.
Citera
2024-03-13, 22:50
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Man vet när folk är kassa på att investera när de fokuserar på det negativa, aldrig säger emot dumheter eller lyfter fram det positiva. Folk med den mentaliteten vinner helt enkelt inte i längden. Nu skakas alla känslomässiga ut och de som hatar Tesla får en stunds paus från sin bitterhet. De som har koll köper och det syns hur MM passar på att tanka. Jag tyckte ARK började lite tidigt men de försöker ju hålla sig till runt 10% TSLA i sin fond. Wells Fargo gör bort sig.
Vad Mongot inte förstår är att det primärt är Tesla-aktiens värdering som är knasig, utan att det nödvändigtvis är fel på vare sig Tesla Inc eller Tesla-bilar.
Citera
2024-03-13, 22:51
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Figure visar upp vad de har och det är väldigt coolt.
Jag räknar med att Elon Musk gör en diss-tweet mot Figure inom 48h. Naturligtvis helt utan egenintresse.
Citera
2024-03-13, 22:53
Medlem
Har inte företaget kursat än? Sanktionerna har väl pågått i flera månader nu?
Citera
2024-03-13, 23:45
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Har inte företaget kursat än? Sanktionerna har väl pågått i flera månader nu?
Vilka sanktioner? Menar du svenska fackens blockad? Hoppas du skämtar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in