2024-03-13, 12:03
Medlem
Trots att aktien havererar så handlas tesla till 94 ggr 2024 EPS. Segt när aktien blir dyrare ju billigare den blir då underliggande verksamhet går ännu sämre.

Men prata istället om hur artister kommer vilja ha cybertruck pga bra ljudsystem, känns verkligen relevant.
Citera
2024-03-13, 12:11
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Vekaste argumentet någonsin när man skrålar om att Cybertrucken inte står pall för vapen som bara entusiaster och militär har. Det är inte dem man är orolig för, det är småpundare och kriminella gäng som går runt med mindre vapen som är lätt att dölja. Lite svårt att få plats med en AR-15 i byxan.
Är man kändis och oroar sig för psykotiska fans så är Cybertrucken riktigt nice. Artister lär dessutom uppskatta ljudsystemet som sägs vara top notch.

Det är det klassiska flyttandet av målet. Det finns superchargers så man kan ladda 20 min var 3:e timme på väg till fjällen? Men hallå jag måste åka med 7 pers i bilen tur och retur + husvagn + takbox + snöplog + snökedjor med 30 grader i kupén och vägrar ladda någonstans. Bilen är skottsäker mot 9mm? Men hallå, handgranater sprängdeg och sniper rifles? Senapsgas? VR9 bilarna skyddar ju mot deäää?

Spola fram ett par år så kommer FSD-kommentarerna. Jaha robotaxi kan köra i stadskärnorna och ut i förorterna där 95% av resor sker? Men jag ska ju till Sibirien via Hammerfest i snöstorm och har dessutom råkat tejpa för kamerorna? Det funkar ju inteeee??? Varför ljuger Elon??!!

Det är nästan som att när man är helt slutkörd med att negga på saker som Elon och Tesla ännu inte lyckats med så måste man hitta på mål som aldrig funnits och klaga på att de heller inte uppnåtts. Trots att som sagt inga andra biltillverkare är i närheten att nå de mål som Tesla redan lagt bakom sig.
Senast redigerad av gladihatten 2024-03-13 kl. 12:18.
Citera
2024-03-13, 14:46
Medlem
Fittfittas avatar
-30% hittills i år. Föga förvånande.
Citera
2024-03-13, 15:43
Medlem
raskenss avatar
En bankjätte har nu ändrat till sälj-rekommendation för Tesla. Ska bli intressant att se hur det utvecklar sig för andra banker. Uförsbacken accelererar?

Tesla-Jesus kanske kan tjäna en hacka på bitcoin som rusar, eller sälja optioner i flamethrowers Woke-edition.

https://www.di.se/live/bankjatten-satter-salj-pa-tesla-tillvaxtbolag-utan-tillvaxt/
Citera
2024-03-13, 15:46
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Det går snabbt nu. FSD v12,3 släpps nu. "It's a big release".

https://twitter.com/WholeMarsBlog/status/1767433938933629290?t=lCR50wpHYy7GtHMx9i51FQ&s=19

Va jag är bestört. Är det inte en Super-release enligt Tesla-Jesus taxonomi?
Citera
2024-03-13, 16:01
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Trots att aktien havererar så handlas tesla till 94 ggr 2024 EPS. Segt när aktien blir dyrare ju billigare den blir då underliggande verksamhet går ännu sämre.

Men prata istället om hur artister kommer vilja ha cybertruck pga bra ljudsystem, känns verkligen relevant.

Jag vill bli automatkörd ned i vattnet och drunkna, då finns det bara en riktigt pålitlig bil!
Citera
2024-03-13, 16:30
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Det är det klassiska flyttandet av målet. Det finns superchargers så man kan ladda 20 min var 3:e timme på väg till fjällen? Men hallå jag måste åka med 7 pers i bilen tur och retur + husvagn + takbox + snöplog + snökedjor med 30 grader i kupén och vägrar ladda någonstans. Bilen är skottsäker mot 9mm? Men hallå, handgranater sprängdeg och sniper rifles? VR9 bilarna skyddar ju mot deäää?

Det är nästan som att när man är helt slutkörd med att negga på saker som Elon och Tesla ännu inte lyckats med så måste man hitta på mål som aldrig funnits och klaga på att de heller inte uppnåtts. Trots att som sagt inga andra biltillverkare är i närheten att nå de mål som Tesla redan lagt bakom sig.

Man vet när folk är kassa på att investera när de fokuserar på det negativa, aldrig säger emot dumheter eller lyfter fram det positiva. Folk med den mentaliteten vinner helt enkelt inte i längden. Nu skakas alla känslomässiga ut och de som hatar Tesla får en stunds paus från sin bitterhet. De som har koll köper och det syns hur MM passar på att tanka. Jag tyckte ARK började lite tidigt men de försöker ju hålla sig till runt 10% TSLA i sin fond. Wells Fargo gör bort sig.
Citera
2024-03-13, 19:13
Medlem
Citat:
Man vet när folk är kassa på att investera när de fokuserar på det negativa, aldrig säger emot dumheter eller lyfter fram det positiva

Hm, undra om de är samma sak åt andra hållet? Folk som aldrig lyfter fram de negativa och fullkomligt ignorerar hur både vinst och framtidsutsikter för bolaget fortsätter stagnera?
Citera
2024-03-13, 19:17
Medlem
Tesla är ju ett stort köp idag, jag slog nyss till och köpte mer för ca 170.
Kan mycket väl gå ner mer, men det bryr jag mig inte så mycket om. Jag är ingen jesus som kan tajma marknaden, men jag tycker ändå att om man ser ett par år in i framtiden så känns 170 dollar billigt.
Citera
2024-03-13, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Tesla är ju ett stort köp idag, jag slog nyss till och köpte mer för ca 170.
Kan mycket väl gå ner mer, men det bryr jag mig inte så mycket om. Jag är ingen jesus som kan tajma marknaden, men jag tycker ändå att om man ser ett par år in i framtiden så känns 170 dollar billigt.

Varför köpa i en så tydligt nedåtgående trend? Har du riktig röta så slår den tillfälligt i botten på 160 dollar men fortsätter det nedåt är det läskigt långt till botten😬
Citera
2024-03-13, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnupmels
Varför köpa i en så tydligt nedåtgående trend? Har du riktig röta så slår den tillfälligt i botten på 160 dollar men fortsätter det nedåt är det läskigt långt till botten😬

Ja det kan gå ner, vem vet, kanske går ner till 100 igen, vem vet, men jag VET att 170 idag är billigt enligt min egen kalkyl och jag tror att det låter billigt om 2 år.
Citera
2024-03-13, 20:35
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Man vet när folk är kassa på att investera när de fokuserar på det negativa, aldrig säger emot dumheter eller lyfter fram det positiva. Folk med den mentaliteten vinner helt enkelt inte i längden. Nu skakas alla känslomässiga ut och de som hatar Tesla får en stunds paus från sin bitterhet. De som har koll köper och det syns hur MM passar på att tanka. Jag tyckte ARK började lite tidigt men de försöker ju hålla sig till runt 10% TSLA i sin fond. Wells Fargo gör bort sig.

Aha, du menar som Livets ord. OM man ber tillräckligt hårt, är tillräckligt positiv och ger 10% av inkomsterna till kyrkan, (-före skatt så klart-) då jämarns kommer Jesus snart.

Sen finns det andra som granskar Tesla objektivt ut ett perspektiv som kan vara realistiskt.

Apropå Dojo som Tesla gnetar med som fortfarande bara är en prototyp och en fusk-Waferscale_processor, Så kommer Cerebras nu med Wafer Scale Engine 3 med över fyra biljoner transistorer och den är ÄKTA waferscale. -Jamen Tesla har ju dom yberbästa ingenjörerna? Jo tjena Tesla är blöjbärare i jämförelse med Cerebras.

ETT WS-chip. Nu kan vi snacka AI.

https://youtu.be/f4Dly8I8lMY
Senast redigerad av raskens 2024-03-13 kl. 20:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in